En dan staan ze niet bij de beste drie en dus geen gegarandeerde Wild card (als ze niet verbeteren).
Picnic heeft een groot probleem. Want hoe interessant is deze ploeg voor Picnic als ze straks bij de grote koersen niet aan de start staan?
De volgende cyclus bij de beste 18 eindigen valt ook niet mee, als je ziet hoeveel bijvoorbeeld Tudor investeert.
Het degradatieverhaal word wel interessant. Zeker na deze week ook weer moet je Astana gewoon als veilig zien.
De strijd is tussen DSM en Cofidis.
DSM heeft alles nog zelf in handen maar er moet ondertussen wel gescoord worden. Het vrouwenteam blijft sowieso WT natuurlijk, dat is misschien nog een voordeel kijkend naar de sponsoring. En bij degradatie zullen er ook renners vertrekken en zo de kosten dalen natuurlijk.
Cofidis staat ook gewoon nog 500 er boven, dus daar hebben ze een hele kluif aan. Als je bedenkt dat een Girowinnaar (uit mijn hoofd alleen de eindwinst) 1100 punten krijgt zie je wel hoe moeilijk dat te sprokkelen is. En zij zitten ook niet stil.
Als je deze Giro niet al ~100/150 punten inloopt op Cofidis ga je dat de rest van het seizoen ook niet doen denk ik dan.
Misschien toch eens begrijpend lezen leren en al helemaal je bemoeien met dingen die in een vreemde taal voor jou zijn.
Ik zal het voor je vertalen : Next season = Volgend seizoen
Volgens mij is dat ook al eerder uitgelegd aan de volgers van die gele ploeg
Wat een armoe om zo te moeten reageren
Nou nou KoosR, dat is wel een erg gefrustreerde reactie op een vrij normale post.
Maar volgens mij zijn er nog genoeg kansen om in ieder geval die wildcards voor volgend seizoen veilig te stellen.
Denk dat de klassemensmannen (Bardet, Poole, evt Onley in Vuelta?) hier bepalend in gaan zijn.
Dat is geen frustratie, blijf bij je eigen ploeg, heb je volgens mij al genoeg negativiteit en dan hier zeggen "WAT EEN ARMOE", dat gaat me gewoon iets te ver van een vaste supporter van de gele ploeg, maar gelukkig werd hij gelijk gelogenstraft
Sjonge, je laat je wel kennen hoor. Ik moet helemaal niks. Ik volg graag het wel en wee van beide Nederlandse teams en bij deze club is dat vooral de degradatiestrijd. Gelukkig ook mooie momenten waar hopelijk de vruchten van gaan plukken voor de rest van het seizoen. Ik verwacht er alleen weinig van als je kijkt naar rennersaantallen, blessures en wedstrijdprogramma.
Je kan ook gewoon vragen wat ik dan armoedig vind als je dat zo tegen de borst stuit. Nu ga je mij in plaats daarvan iets verwijten wat je zelf niet eens doet (begrijpend lezen) door lekker dingen voor mij in te vullen.
Dit is een forum, geen kleuterklas.
De eeuwenoude wielerwet, 'als je niet durft te verliezen zul je ook niet winnen', overkwam Bardet vandaag.
Veel te veel energie gespendeerd in fases vd koers waar mannen als Plapp, Ulissi en Arietta lekker aan t linkeballen waren.
Astana is Picnic nu even voorbij op de ranglijst, al is dat mogelijk maar voor een dag kijkend naar het klassement in Duinkerke. Beide ploegen lopen in op Cofidis. Het is zaak geen paniekvoetbal te gaan spelen, want het seizoen is nog errug lang. Wel een interessante strijd om te volgen!
O.a hier, maar alleen de totaalcijfers. Geen context over verkregen punten bijvoorbeeld. Daarvoor moet je de nerds op bijvoorbeeld X volgen zoals Raul Banqueri.
Klopt. Picnic heeft met de 4e plek van Lund Andresen wat punten. Astana gaat daar nog is overheen met eindwinst ronde van Hongarije. Ietsjes ingelopen op Cofidis wel.
Poole slechte dag. Pech maar denk dat dit ook niet echt zijn ding is. Wie weet krijgt hij ergens ruimte in een vroege vlucht met deze achterstand?
Ik vind het handigste het overzicht op Firstcycling. Op de tab 2023-2025 zie je live de stand, op de tab live zie je de punten van dit jaar. Als je de desktopsite gebruikt (via pc dus) kan je daar ook het detail van behaalde punten per renner zien.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.