Eens met Ab. Ik zou het wel zonde vinden als een jaarspel niet wordt afgesloten. Misschien bepalen dat er in de opvolgende koers 2 afvallen? Dan weet iedereen dat op voorhand en gaan we wel gewoon met 2 naar Parijs Tours in principe.
Als Parijs Tours geen uitslag heeft wint degene met het laagste cq?
Idd het is fijn als we nu weten wat er gaat gebeuren als er koersen niet finishen. Het is duidelijk dat je niet alles kan ondervangen maar bijv bij de eerstvolgende koers dan een extra laten afvallen en bij het vervallen van de laatste koers de uitslag van de een na laatste koers de einduitslag laten zijn.
Het volgende staat nu ook in de spelregels op pagina 1, :
- Als er geen uitslag is door het cancellen van een koers vanwege wat voor reden dan ook (weersomstandigheden, demonstraties..) dan vallen er de eerstvolgende koers 2 spelers af.
- Als de laatste race (Parijs-Tours) niet doorgaat dan hebben we 2 winnaars.
De deadline voor wisselmoment 2: morgen zaterdag 27-9-2025 om 23:59
Ja het is natuurlijk ook een in zekere zin onmogelijk spel, met allerlei koersen zonder startlijst op t moment van je keuzes én een half jaar vooruit gokken hoe renners eraan toe zijn. Toch is het een schitterend spel, met een mooie balans tussen koersinzicht, rennerkenners, speltactiek, mensenkennis en een flinke dosis puur geluk.
Ik heb mijn wissels doorgegeven aan Rabbiej ter controle ;)
Tot nu toe van iedereen wissels ontvangen behalve van Ab Normaal en Limal.
Mocht je last minute toch nog iets willen veranderen, mag dat nog tot 23.59 vanavond.
Morgenochtend tijdens het eerste uurtje van het WK volgen de aangepaste teams plus de statistieken.
De mijne zouden ook nog aangekomen moeten zijn. Slechts 2 wissels over en Evenepoel als haast "verplichte" wissel, dan ging het vooral om wie ik loosde en de keuze klimmer vs. sprinter voor wissel 2. Van Aert, Milan, Van Gils en Lampaert eruit, Brennan erin voor Parijs-Tours. Vorige keer al wat voorgesorteerd op het klimwerk met de inbreng van Del Toro en Onley (in mindere mate Romeo - hij vooral voor de WK ITT), maar ik verwacht te sneuvelen vandaag of in de Italiaanse heuvels. Om de cq verder te laten zakken had ik ook b/c-renners als Teuns, Turner, Blikra en Bomboi kunnen droppen, maar de hoop is dat die toch nog ergens top-20 rijden en zo onderscheidend kunnen zijn.
Benieuwd hoeveel spelers Pogacar+Evenepoel erin gewisseld hebben, welke sprinters behouden zijn voor P-T, hoe vaak good old Bling is opgepikt en hoe onklopbaar matter gaat zijn na 8 verse wissels. Edit: en naar de cq-ranking natuurlijk!
Ik heb heel lang getwijfeld of ik Pogacar zou dumpen voor Evenepoel omdat ik verwacht dat iedereen die neemt en ik dan als Remco voor Tadej eindigt het haasje ben.
Maar omdat me dit een wissel kost heb ik dat uiteindelijk niet gedaan en heb ik dus met de onzekerheid over de vorm van Pogacar na de tijdrit een enorm risico genomen. Zeker op het EK waar geen renners zijn om het te compenseren.
Ik ben benieuwd of Japie deze keer naast de nieuwe teams ook een wissel overzicht kan plaatsen, zodat je per speler kan zien waarvoor hij heeft gekozen.
Zelf heb ik mijn drie wissels besteed aan Evenepoel, Roglic en Ciccone. Daarmee denk ik niet per se de meest logische namen te hebben gekozen en heb ik Brennan bewust laten liggen. Als ik Parijs Tours al haal, hoop ik maar dat er iemand van Meeus of Renard ofzo boven zichzelf uitstijgt. Met maar drie wissels en mijn team ga ik het bij een volledig verwacht verloop toch niet redden.
Dat van Pogi en Evenepoel had ik goed begrepen; ik vermoedde dat Skjelmose het logische 'lower budget' Evenepoel-alternatief naast Pogi zou zijn. Wat betreft anderen: als ik zelf cq-onbegrensd nog vijf renners mocht inbrengen zouden dat Pidcock, Carapaz, Matthews, Hirschi en Girmay zijn. Het cq-realistische alternatief dat in jouw team past zal ik zo dadelijk wel zien verschijnen ;-)
@JapieJapo, misschien interessant om in het teamoverzicht via een * aan te geven welke renners nieuw werden ingebracht?
Waarom Girmay?
Ik verwacht / hoop dat die juist na het WK zijn seizoen eindigt en in Afrika blijft.
Ik speel altijd om te winnen. Dus liever morgen of bin de Sparkassen er uit dan puur om een paar koersen nog er in te blijven. En met de 8 wissels van Matter moest ik dus gokken.
Pidcock (of Simon Yates) moest voor Emilia, je wint de Afvalkoers in Tours, dus daarvoor Philipsen en Brennan genomen.
Ter compensatie van Evenepoel Ciccone meegenomen. En hoop een paar puntjes in Bernocchi, Piemonte en Tre Valli mee te pikken met Scaroni.
Als laatste moest de CQ laag blijven omdat in die Italiaanse sub koersjes het nog wel eens beslist wordt op CQ.
Daarom fors gesneden in mijn bestaande crew. O.a. Girmay er uit, maar ook kandidaatwinnaar in de Sparkassen, Kooij er uit gegooid. Omdat die Tours niet rijdt. Waarmee ik dus in de Sparkassen volledig afhankelijk ben van Philipsen.
Een enorme gok.
Ik had nog maar 3 wissels over waarbij ik, net als wat anderen, veel spijt heb van het eruit gooien van Philipsen en Pidcock. Ik ben een van de weinigen zonder del Toro en omdat hij ook meedoet aan wat Italiaanse semiklassiekers is dat een must have. Ten tweede miste ik een sprinter voor Sparkassen want ik heb geen Meeus of Merlier die in bijna alle andere teams zitten. Dus Philipsen er maar weer in gezet ook omdat hij op de startlijst van Parijs-Tours staat. Dat betekent dat ik CQ gezien geen Evenepoel meer in mijn team kan plaatsen. Pidcock terug of Brennan erin, uiteindelijk voor de laatste optie gegaan in verband met CQ en een zeer grote kans op de zege mocht ik Parijs halen. Al gaat dat lastig worden ondanks dat ik Ciccone gelukkig al heb. Mijn troef Ayuso moet namelijk de punten van en Evenepoel en Pidcock gaan opvangen... ..
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.