Scorito Giro 2025

1 2 ... 95 96 97 98
nasibal
KV
Alles op de heuvels/sprint bij Nasi!

Ayuso, Tiberi, Ciccone, Gee, Rubio, Storer en Bernal voor de bergen. Aftoppen met Vine+Nulty of iemand uit het rijtje Aert/Pid/Poole/Paarse trui. 

Wat ik eigenlijk nog mis hier is een type fortunato. Dat is een van de redenen waarom ik op het laatst nog steeds niet helemaal tevreden was. Ironisch genoeg had ik hem er makkelijk in gekregen als hij 1 miljoen was geweest ipv 750k.

Sprint (puur vlak) zit ik potentieel een beetje "krap", of op zn minst "top heavy": Pedersen, Groves, Kooij, Strong, Bennet, Lonardi. Laatste 3 plekjes naar pluimers/wout/opvul.

Strong heb ik niet persé vertrouwen in de sprint, maar even dure collegas wilde ik al helemaal niet. Magnier heb ik me hier al over uitgelaten, Moschetti vind ik te duur tov een kanter en Fretin was nog weer 500k duurder. Strong bied dan in etappes zoals gisteren en morgen weer net wat extras. Ook zou je er in principe van uit moeten mogen gaan dat hij zonder pech de laatste 2 etappes haalt. Aular op dit plekje had nog gekund als ik echt om 500k verlegen had gezeten. 

Ook zo'n gevalletje: "Het komt allemaal net niet lekker uit" dus. 

Laatst gewijzigd
KV
nasibal
Ayuso, Tiberi, Ciccone, Gee, Rubio, Storer en Bernal voor de bergen. Aftoppen met Vine+Nulty of iema...

Wout stel je toch normaal gezien ook gewoon op in de sprints dus 7 man toch prima. Zal idd ervan afhangen of bv een Bernal/Rubio nog top gaan zijn in een 3de week. Vooral van Bernal heb ik daar wel mijn twijfels bij. 

Maganor01

Op basis van dit bericht Vine wel/niet meenemen?

https://www.wielerflits.nl/nieuws/jay-vine-vreesde-even-voor-opgave-en-leeft-mee-met-mikel-landa-ik-weet-hoe-zwaar-het-is/

andere opties zijn storer/poole/piganzoli?

Gids03

Vine vandaag cap?  Ik vertrouw het niet of roglic? Ik ga denk ik voor ayuso😆

Reus
nasibal
Ayuso, Tiberi, Ciccone, Gee, Rubio, Storer en Bernal voor de bergen. Aftoppen met Vine+Nulty of iema...

Knap dat je dit de deadline durft te laten passeren. 

ik kreeg het steeds Spaans benauwd wanneer ik m'n rijtje AK (na Roglic) zag met gee storer Rubio plapp. 

nou ben ik niet in staat om zo'n heel team door te klikken in alle etappes en ook nog 3 excel sheets te vullen dus echt goed onderbouwen kan ik zo'n team ook niet. (Grappig om te merken dat sinds de excel duels mee spelen een bekertje een stuk lastiger is af te halen dan in 2014)

nasibal
KV
Wout stel je toch normaal gezien ook gewoon op in de sprints dus 7 man toch prima. Zal idd ervan afh...

Tja, linksom of rechtsom was er geen enkel team te maken met 7 klimmers waarbij geen enkele naam twijfel heeft. Dan liever budgettair iets bezuinigingen daar.

Maatje van me in de SL heeft overigens ipv Pid en Hermans, Paz en Kanter. Verder hetzelfde team. Denk dat zijn variant nog net iets sterker is wel. Dat had ook gelijk het "Bernal" probleem opgelost terwijl Kanter toch wel evenveel top 10 plekken als Pid bij elkaar moet kunnen fietsen. 

Overigens heb ik zelf wel het volste vertrouwen in Bernal. 

Laatst gewijzigd
Reus
NielsH97
WvA is volgens de bookies na Tarling de favoriet. Nulty staat echt pas op plek 7 of 8.

En dan denk je terug aan de Vuelta...... 

en aan gister, waar alle profeten ook er van overtuigd waren dat de sterke sprinters het wel even zouden overleven. 

Laatst gewijzigd
nasibal
Reus
Knap dat je dit de deadline durft te laten passeren.  ik kreeg het steeds Spaans benauwd wanneer ik...

Wat jij hier omschrijft is ironisch genoeg exact waarom dit team wel de deadline durfde te laten passeren:

De wetenschap dat Roglic-teams een even tragisch, zo niet nog tragischer rijtje aan klimmers zouden hebben. Daar zouden ze dan 'alleen' Roglic nog naast hebben, tegen een investering van 16%(!) van het totaalbudget. Gegeven dat de prijs van Roglic + 500k gelijk staat aan Wout + Pid zouden teams die hun namen naast Roglic wél versterkt hebben dat dus 'mijn' Kooij of Tiberi gehaald moeten hebben. Of duis uit Wout + Pid zelf. 

Ik kwam er op een gegeven moment zelfs achter dat ik eerder een team zonder Wout en Rog zou overwegen dan een team met Rog (zonder Wout).

Laatst gewijzigd
Tom van Rijn

https://www.instagram.com/p/DJd9tR5MyFn/?utm_source=ig_embed&img_index=1
update van Vine.
"Honestly, I wasn’t even sure I’d be able to start today, but the knee’s feeling much better and I’ll be back on the start line."

Gladiool

Interessant ook dat de deadline over een halfuur is terwijl de tijdrit al is begonnen.

valowitz
Maganor01
Op basis van dit bericht Vine wel/niet meenemen? https://www.wielerflits.nl/nieuws/jay-vine-vreesde-...

Wist dat Landa z'n ruggewervel had gebroken gisteren. Wist niet dat Bouchard ook iets gebroken had. Hopelijk niets ernstigs. 

bdebouwer

Als je Hayter hebt zou ik even rustig zijn tijdrit afwachten.

Deadline is pas na zijn finish.

Laatst gewijzigd
martijncr

Ja dit is competitievervalsing, hopelijk leest Scorito mee! :(

NOAD1912
bdebouwer
Als je Hayter hebt zou ik even rustig zijn tijdrit afwachten.   Deadline is pas na zijn finish.

Dit is wel een grote en zeldzame fout van Scorito, ook Zijlaard is bezig.

NOAD1912

De grote baas laat net weten dat Hayter, Zijlaard en Tratnik nulpunters zijn.. niet opstellen dus. Ook lullig 😎😇

Jan Janssens

Zouden die gekke Italianen nu gewoon niet sneller gestart zijn dan dat ze eerst geprogrameerd hadden? :p Sporza is namelijk ook nog niet mee en ik dacht toch in voorbeschouwingen een start uur van 13u55 te zien? Lijkt me dat Scorito dit gewoon gevolgd is? Alleszins met deze tijd gaat Hayter geen hoge toppen scheren...

NOAD1912
Jan Janssens
Zouden die gekke Italianen nu gewoon niet sneller gestart zijn dan dat ze eerst geprogrameerd hadden...

Het zou mij verbazen als Hayter niet in de punten rijdt, zie hier geen 20 man overeen komen.

Valvuillerdemoz
NOAD1912
Het zou mij verbazen als Hayter niet in de punten rijdt, zie hier geen 20 man overeen komen.

Ik hoop het, zag dat ik hem er per ongeluk toch nog in had staan. Had  voor rit 3 gewisseld met Ciccone ipv rit 2 Dus maar laten staan. Maar zijn nou ook niet de grootste kanshebbers die hij nu achter zich laat voorlopig. Tratnik en Asgreen ooit geduchte tijd rijders maar laatste tijd  zie je daar weinig  meer van terug. Of Hayter nu uiteindelijke jk meer punten haalt dan Ciccone moet ik ook nog maar zien. 

Laatst gewijzigd
John Bon

Streske vandaag. Mcnulty was een certitude in mijn ploeg maar uiteindelijk eruit gehaald om mijn spurt te upgraden.... maat als hij vandaag wint en/of roze pakt dan word ik gek :D 

JimKro

Team: Ayuso, Tiberi, Landa, Arensman, Gee, Hindley, Piganzoli, Vine, Kooij, Groves, Pedersen, Strong, Bennett, Lonardi, WvA, Hermans, Scaroni, Pluimers, Vacek, Cattaneo.

Ook bij mij was het een enorm geschuif tot aan het laatste moment. Een van de mooiste puzzels die Scorito gemaak heeft, chapeau!

Ook ik kwam tot de conclusie dat Roglic voor zijn prijs--ondanks zekerheid--teveel concessies zou betekenen. Op dit parcours wilde ik liever wat zwaarder in de sprints en aanvallers zitten. Dus de keuze tussen een combinatie mét Roglic, maar zonder één van Kooij, WvA of Groves vond ik niet verstandig. Ik heb zelf alleen niet voor Pidcock gekozen en in plaats daarvan een relatief brede AK-ploeg, met name met renners met een goede kans op een top 5 notering voor de eindafrekening plus extra's (met name TT).

Dus zo heb ik zonder Pidcock ook nog Arensman, Tiberi en Landa meegekregen. Landa is erg jammer, hoewel het wel de renner in mijn team was waar ik het minst zeker over was qua puntenaantal. Ik vond één UAE 1-miljoener goed genoeg (jammer dat Vine weer op z'n snufferd is gegaan) en heb daarom een extra Lidle meegenomen met Vacek. Ook omdat ik geen Ciccone heb (waar ik niet superveel vertrouwen in heb, met name in zijn klimcappaciteiten). Ik zag geen reden om een lichtgewicht aanvaller mee te nemen. In de grote bergritten vul ik mijn laatste plekken op met UAE/Redbull teampunten en de paarse trui. Dus voor mij (naast WvA) qua aanval hooguit Piganzoli mee en voor ritten 3, 8, 11, 15 etc. ook nog Scaroni en Hermans.

Hindley kon uiteindelijk ook nog mee als een potentiele teampunten sprokkelaar voor plekje 7 in het klimteam met daarnaast zelf ook een redelijke kans op top 7 AK. Wat mij betreft was hij puur qua eigen punten voor zijn prijs daarmee omgerekend een prima budget AK man van zo'n 1 miljoen. 

Tot slot had ik nog wat centen over voor een extra plekje in de tijdritten, dus dat is uiteindelijk Cattaneo geworden. Ik had geen vertrouwen in Hayter. 

Helaas gisteren de slechts mogelijke dag gehad dus een topscore zit er denk ik niet meer in X)

Laatst gewijzigd
hjjanssen1973

Meevaller met Vine vandaag! Plapp viel, en Vine gelukkig niet.

John Bon
John Bon
Streske vandaag. Mcnulty was een certitude in mijn ploeg maar uiteindelijk eruit gehaald om mijn spu...

Oef... :D 

Nu hopen dat Roglic kalm doet en WVA vliegt

Laatst gewijzigd
Hassan de Mosselman

Ayuso is rotslecht

John Bon
Hassan de Mosselman
Ayuso is rotslecht

haha mooi stukje scorebord journalistiek :D

Hassan de Mosselman
John Bon
haha mooi stukje scorebord journalistiek :D

Ik weet het. ;)

maar hij zal wel tijd moeten gaan inhalen op roglic. Ben benieuwd wat dat voor de rest van de giro betekent.

1 2 ... 95 96 97 98

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.