Vorig jaar werd hij bij de eerste massasprints 2e en (tot zijn deklassering) 2e. Jaar ervoor had hij na de eerste week al 3 ritzeges. Natuurlijk is er zware concurrentie met Merlier en Milan, maar maken we dit punt niet te groot?
Dit hangt wat mij betreft van 3 vragen af:
1) Is je sprintkopman Merlier en zo ja, zie jij hem als veilige kopman in etappe 8?
2) Heb jij een kopman voor etappe 21 die minimaal gelijkwaardig inschat aan Girmay?
3) Schat jij Girmay als backup sprintkopman noemenswaardig hoger in dan Meeus/Groenewegen/Bauhaus etcetera?
THJ zie ik de bollen pakken. Hushovd heeft gezegd dat 1 van de doelen de bollentrui is. ThJ hebben we al goed zien klimmen in de dauphine en ik denk dat hij een goede kans maakt als jij zich daar ook echt op focust
Heb geen geld voor 2e topsprinter zonder te grote consessie voor ak. Enige twijfel die ik in sprint nu nog heb is om wout ipv mvp mee te nemen en paar kleine consessies elders te doen. Is wat meer risico voor etappe 2 en 4, maar tijdrit en andere overgangsetappes denk ik wat meer punten.
Mbt de bollentrui kunnen rubio, castrillo, champousin ook nog.
Ik ben er juist weer opgestapt. Althans vandaag dan.
je kan er idd maar 1 cappen maar ik heb t gevoel dat je veel potentiële zekere punten laat liggen met maar 1 topper. Je mag er toch vanuit gaan dat de grote 3 in de eerste 9 etappes 4x top 5 sprinten.
Budget vrijmaken door dan een Gaviria of Groenewegen erin te zetten, het voelt een beetje als een loterij.
Nu had ik bedacht om Almeida eens te slachtofferen. Klik je een andere UAE erin voor 284 teampunten en dan moet je er dus nog zo'n 300 goedmaken. Almeida zien we pas in de tijdrit voor het eerst.
Kan dat? Die 300 goedmaken met een extra sprinter én ergens een upgrade. Of is de ruimte die vrijkomt gewoon moeilijk te besteden omdat ook het kiezen van een skjelmose of Roglic net zo'n gok is als gaviria of groenewegen?
Interessant.. heb je ook een bronartikel? Niet dat ik je niet geloof, maar ik bekijk graag de hele context :)
Ik heb maar 2 5 tonners.. Healy en Paret-Peintre.. vraag me af wie ik het beste kan lozen, want vind je tip wel heel interessant
Dat vraag ik mij dus ook af sinds het wegvallen van Carapaz.. het liefst neem ik Gall of Lenny Martinez mee.. maar wijsheid is waarschijnlijk Politt of Wellens.
CRod heeft natuurlijk een enorm plafond, ook met wit in ogenschouw, maar die kans acht ik onder 15%
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.