Als Pogacar gaat, dan wordt het een AK-dag (met misschien een MvdP en WvA en één of twee andere hele goede puncheurs er bij) en zoveel explosievere AK-mannen zijn er nu ook weer niet. Vingegaard, Evenepoel, Roglic gaan dan waarschijnlijk beter zijn. Skjelmose in goeden doen. Buitrago, Martinez en Jorgensen misschien en dan houdt het qua explosieve AK-mannen wel een beetje op. Lipo, CRod, Gall, O'Connor, Mas, Yates&Yates zie ik allemaal niet vele beter doen dan Almeida.
Dus als Pogacar het hard genoeg maakt rijdt Almeida mijns inziens altijd bij de beste 15 met mogelijkheden tot beter.
Helemaal eens, ik bedoelde het ook puur spel-technisch. Mooi dat je Chiapucci aanhaalt, een grote wielerheld!
Wat betreft de 1.5M zegt mijn hart Gall maar mijn hoofd Wellens (Teampunten) jammer dat de teampunten in dit spel zo erg de boventoon voeren.
Hi, ik ben benieuwd wie jullie denken dat er op de punchfinishes gaat rijden namens LIDL-trek. Ik heb zelf nog veel vraagtekens voor mijn team en twijfel oa nog tussen Skjelmose en Nys. Het zijn hele verschillende renners en ik denk dat ik de 1.5mio verschil wel kan verantwoorden op klassement/tijdrit.
Wie denken jullie dat er meegaat in de punch etappes? Of is dat puur afhankelijk van wat AK (Pogi) doet?
Is er een mogelijkheid dat Nys dan in dienst van Skjelmose moet?
"ben afgestapt van twee topsprinters, want je kunt er maar eentjes cappen"
Stap je dan ook af van duurdere AK mannen, omdat je toch al captain Pogi hebt?
De ene sprint is de andere niet en zoals Philipsen al aangeeft, zal zijn kunde als ronderenner hem van pas kunnen komen in de latere sprints.
Neem je v Aert en MvdP allebei, of maar eentje, vermits ze in je wensenlijstje staan
kijk opnieuw naar alle 'voorspelbare' ritten en maak daar steeds een top 3/5/7 van. Denk dat er vanzelf veel dezelfde namen naar boven komen. dan maak je pas je lijst. en daarna kun je gaan snijden vanwege het budget. Je op voorhand laten leiden door leuk geprijsde renners of iemand die alleen in tijdrit 30 puntjes opraapt, zonder kans op teampunten, lijkt me niet het meest voor de hand liggend. Tenslotte levert plaats 10 nog meer op dan 20 teampunten voor gele trui en ritwinst
Voorbeeld 1
je neemt Pollit of Wellens voor 1,5 mln vanwege de teampunten.
Je moet ze wel opstellen in bergetappes, wat je een plaatsje kost voor een klimmer/AK man. wanneer heeft Pogi het geel? Dan zie ik Adam Yates toch liever in mijn ploeg, die zelf ook nog wel in 7 ritten top 8-20 rijdt. Kost 1 mln meer, maar dat verschil van 100 pnt overbrugt hij wel m.i..
Voorbeeld 2
Evenepoel kan in geel komen vanaf rit 5 tot rit 10 (90 pnt geel/wit/), maar in rit 2 en 4 kan hij evenegoed al secondes verloren hebben op Pogi en het zullen veel 4/5/6/7 plekjes worden in de bergetappes, ben ik bang voor. is ongeveer 224 pnt nog 2x kort in punchetappes 50 pnt
Hij wint nog 1 etappe 50 puntjes en 2x teampunten Merlier 34 pnt Totaal ongeveer 500 pnt. 2x cappen voor 50 maakt 600. Maar bij dat laatste zit voor mij de twijfel, want waar je Evenepoel kunt cappen, zit Pogi vlak achter en breng je in mindering bij Pogi-punten.
En dan zwijg ik maar over Vingegaard, lol
Of is Pogi toch minder God dan ik denk?
Dat verwacht ik ook, al is die eerste week echt niet zijn terrein. Ik baseer het meer op zijn vorm dan zijn resultaten in dit type etappes, want als ik daar naar kijk dan wordt ik er niet perse vrolijk van.
Pogi is niet minder god dan je denkt.
Het is alleen de vraag of hij wel wil zo vroeg. Ik denk van wel, ook omdat hij dit terrein zo leuk vind en hij acht zichzelf (denk ik) ook onverslaanbaar op het moment. Wat hij mijns inziens zonder gekkigheden ook is.
Maar er is een wereld denkbaar waarin zijn ploegleider zegt "doe nou maar even rustig aan" en dat hij voor de verandering eens luistert.
Maar ik denk nog steeds dat het helemaal niet onrealistisch is dat hij met van der poel 1 en 2 over de finish komt in etappe 2, op 10 seconden van het peloton.
Persoonlijk begin ik steeds meer te twijfelen over Van der Poel. Tuurlijk, de eerste week lijkt op zijn lijf geschreven en om Matje niet mee te nemen krijg ik automatisch FOMO. Alleen ik vraag me af of hij die 2,5 miljoen echt waard zal zijn. Ik verwacht namelijk dat verschillende AK mannen in de punchetappes ook veel kans hebben op goede uitslagen, zie ook de resultaten van soortgelijke aankomsten uit eerdere grote rondes.
Zonder Van der Poel kan je makkelijker ruimte creeeren om in plaats van 1 topsprinter (Merlier, Milan en JP) er 2 mee te nemen. Hierdoor ook wat meer "zekerheid" aangezien ik deze mannen in de sprintetappes normaal gesproken altijd top 5 zie eindigen. Er worden ongeveer 5 sprintetappes verwacht, dit is toch 25% van het aantal etappes zoals ook eerder is aangekaart.
Iemand toevallig een berekening gemaakt wat de ondergrens zal zijn qua aantal verwachte punten van Matje?
Net als iedereen waarschijnlijk: twijfel, twijfel alom zo vlak voor het begin van de Tour. Ik zit in de < 1.5m prijsklasses nog te puzzelen en te schuiven en hopelijk kunnen jullie me op de een of andere manier het licht laten zien.
Ik heb nu Buitrago in het team maar zit niet zo heel ruim in de sprinters. Wellicht vervangen voor Gaviria?
Verder heb ik Vauquelin en Aranburu (750K) maar er zijn hier nog een hele rits aan renners waar ik tussen blijf twijfelen: Onley, Gregoiré of Powless,
Iemand interessante inzichten :)?
Net als iedereen waarschijnlijk: twijfel, twijfel alom zo vlak voor het begin van de Tour. Ik zit in de < 1.5m prijsklasses nog te puzzelen en te schuiven en hopelijk kunnen jullie me op de een of andere manier het licht laten zien.
Ik heb nu Buitrago in het team maar zit niet zo heel ruim in de sprinters. Wellicht vervangen voor Gaviria?
Verder heb ik Vauquelin en Aranburu (750K) maar er zijn hier nog een hele rits aan renners waar ik tussen blijf twijfelen: Onley, Gregoiré of Powless,
Iemand interessante inzichten :)?
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.