Scorito Tour de France 2025

1 2 ... 93 94 95 96
RW

Ik doe mee met een poule waarvan je 15 wielrenners mag selecteren, zonder budget. Ik twijfel over 1 plek, nu Carapaz uit is gevallen. Misschien wil ik ook een wielrenner die presteert met klimmen maar ook in de tijdrit(ten). Is Carlos rodriguez een optie en weten jullie nog anderen?

Damesfietszadelruiker
DerbertHijkstra
Ik ben het in principe met je eens wat betreft ziekte en ik had hem ook lang in mijn conceptteam sta...

Ja, ik zie dat toch anders. Als ik heel eerlijk ben denk ik dat WVA deze Tour weer ouderwets gaat knallen. Ik denk dat hij van het team de volledige vrijheid (en de steun) krijgt om zich de eerste tien dagen uit te leven, en dat zelfs Vingegaard dit keer wèl het gat naar de kopgroep dichtrijdt in etappe 2. Er zijn zelfs reële kansen op geel en/of groen; die laten ze bij VLB heus niet zomaar liggen. In de woorden van de nieuwe sponsor, just do it!

Ik zie ook wel dat er op papier minstens vijf snellere sprinters, drie sterkere puncheurs en een handvol betere tijdrijders aan de start staan, maar het blijft toch Wout in de Tour, waar hij met zijn ervaring en regelmaat altijd iets extras brengt. 

In de tweede helft zal hij heus wel in dienst van Vingegaard rijden, maar wel vaak als vooruitgeschoven pion. Daar kan hij ook nog in de punten rijden, vooral als Ving toch de sterkste blijkt in de laatste week. En dan zijn er nog de overgangsetappes...

Dus ja, ik haal hem er niet uit....

Damesfietszadelruiker
RW
Ik doe mee met een poule waarvan je 15 wielrenners mag selecteren, zonder budget. Ik twijfel over 1...

Crod is voor mij niet langer een optie in (vlakke) tijdritten; zou dan eerder lipo of rog nemen. Of Skjelmose...

DerbertHijkstra
Damesfietszadelruiker
Ja, ik zie dat toch anders. Als ik heel eerlijk ben denk ik dat WVA deze Tour weer ouderwets gaat kn...

Dat ontken ik ook niet, maar zelfs in zijn wondertour van 2021 (met die etappe 2x over de Ventoux) werd hij 23e op de Mur de Bretagne. Dit jaar blijven ook de Vauqelins en Gregoirs voor hem lijkt me, naast de gebruikelijke namen als VDP en Pogi. Als er, buiten etappe 2 dan, al wordt getwijfeld of VDP sommige dingen aan kan, geldt dat al helemaal voor Van Aert aangezien hij een nog steeds hele goede, maar mindere puncheur is.

RW
Damesfietszadelruiker
Crod is voor mij niet langer een optie in (vlakke) tijdritten; zou dan eerder lipo of rog nemen. Of...

Pogacar

Vingegaard

Evenepoel

Roglic

Joao Almeida

Matteo Jorgenson

Lipowitz

Skjelmose

Vaquelin

Mathieu van der Poel

Wout van Aert

Jasper Philipsen   

Jonathan Milan     

Tim Merlier

Dit heb ik nu, moet er nog 1, welke maakt het helemaal compleet?

Damesfietszadelruiker
RW
Pogacar Vingegaard Evenepoel Roglic Joao Almeida Matteo Jorgenson Lipowitz Skjelmose Vaquelin Mathie...

Ik ken het spel niet maar misschien heb je nog een sprinter nodig in plaats van een AK man? 

Lastig oordelen zo zonder budget!

Andrea Tafi

Het wegvallen van Carapaz komt voor mij als een zege, nu kan ik Meeus er in klikken en is mijn team meer in balans 

Lanceheeftzadelpijn

Laatste keuze die ik nog moet maken:

Roglic, Skjelmose & Groenewegen of Lipowitz, Eetvelt & WvA?

Iemand een gouden tip?

Bozenik
Damesfietszadelruiker
Ja, ik zie dat toch anders. Als ik heel eerlijk ben denk ik dat WVA deze Tour weer ouderwets gaat kn...

Vingegaard die in etappe 2 het gat naar de kopgroep gaat dichten terwijl Pogacar dan de boni's kan pakken lijkt me niet het meest realistische scenario. Wel eens dat het plafond van Wout gewoon weer erg hoog ligt.

@RW: Dit soort simpele adviesvragen worden doorgaans niet gewaardeerd, zeker als ze over een heel ander spel gaan waarbij we ook nog eens de puntentelling niet kennen. 

Laatst gewijzigd
oborobo

Damesfiets,kan dit wel met het budget?

dephazz
RW
Pogacar Vingegaard Evenepoel Roglic Joao Almeida Matteo Jorgenson Lipowitz Skjelmose Vaquelin Mathie...

Ik denk dat je nog een sprinter mist. Zou dan gelijk gaan voor eentje die ook een heuveltje over kan. Check ff wie vorig jaar de groene trui won 🙃

dephazz
Lanceheeftzadelpijn
Laatste keuze die ik nog moet maken: Roglic, Skjelmose & Groenewegen of Lipowitz, Eetvelt &...

Tadej Pogacar schijnt wel een talentje te zijn 👌

Damesfietszadelruiker
DerbertHijkstra
Dat ontken ik ook niet, maar zelfs in zijn wondertour van 2021 (met die etappe 2x over de Ventoux) w...

Wie weet, we gaan het zien!

Damesfietszadelruiker
Lanceheeftzadelpijn
Laatste keuze die ik nog moet maken: Roglic, Skjelmose & Groenewegen of Lipowitz, Eetvelt &...

Pogacar, Vingegaard & Evenepoel

RW
Bozenik
Vingegaard die in etappe 2 het gat naar de kopgroep gaat dichten terwijl Pogacar dan de boni's kan p...

Excuses dan. Ik dacht dit gaat over de tour en iedereen heeft poule vragen, ongeacht welk format.

Damesfietszadelruiker
Bozenik
Vingegaard die in etappe 2 het gat naar de kopgroep gaat dichten terwijl Pogacar dan de boni's kan p...

In mijn ogen is WVA de enige renner van het hele pak die in de eerste 10 etappes top tien kan rijden. Top vijf als alles meezit. Dan sta je vanzelf ook hoog in meerdere klassementen. 

Voor mij zijn dat te veel potentiële punten om te laten liggen...

NOAD1912
Andrea Tafi
Het wegvallen van Carapaz komt voor mij als een zege, nu kan ik Meeus er in klikken en is mijn team...

Ik vind het dramatisch. Carapaz is sowieso een renner naar mijn hart, die koerst zoals je zou willen dat iedere renners koerst. Een krijger, een matador. Ik was voreger toen ik als 12-jarige jochie verkocht toen ik Claudio Chiapucci Sestrièrre zag opknallen. Zo'n renner is Carapaz ook.

Maar ik snap dat je het puur voor het spel bedoelt. Carapaz levert altijd.. Giro laatste 5 jaar: 477 en 555 punten..  Tour: 327, opgave, 334 en 252 en de Vuelta 308, 374, opgave en 858.

Als hij meedoet is hij per definitie een no brainer, die klik ik er direct in, zonder aan te hoeven tornen. Gaat ie niet voor het klassement, dan trekt hij wel ten strijden in de derde week met vaak een mooi bergklassement als bonus.

Maar goed nu komt dus 1,5 miljoen vrij.. mijn sprintploeg is af, maar heb maar 1 ploegmaat van Pogi.. ik twijfel nu tussen Politt en Wellens of een 1,5 miljoen man.. ik neig naar Gall, maar Lenny Martinez heeft voor wit wel een lekkere extra bovengrens. 

Hier zit heel veel wieler en scorito verstand (verbaas me er soms over 😂duscussies op hoog nieveau) Help me eens ff mannen met een inzicht. Eeuwige roem zal je toekomen.

Maarten Koning
NOAD1912
Ik vind het dramatisch. Carapaz is sowieso een renner naar mijn hart, die koerst zoals je zou willen...

Leuk is het niet maar ik denk dat je echt een extra teamgenoot nodig hebt. 

Teampunten moeten eigenlijk wat minder worden vind ik, het is wel logisch deze aanpak maar het maakt het allemaal niet leuker. 

Sivakov die zonder top20 notering 284 punten pakt vorig jaar..dat is gewoon niet leuk voor het spel.

Cyclekiller
Lanceheeftzadelpijn

Die keuze heb ik ook moeten maken!

wessel2105
RW

Misschien nog een Gall of Meeus toch nog een sprinter. 

wessel2105
wessel2105
Ik heb op het moment de top 5 dure AK en dan 2x 1.5M AK waarvan Buitrago en Gall en dan als opvullin...

Dit wordt alleen maar meer een vraag nu Wellens in een driekleur de tour ingaat 

Mister_Roan

Heb momenteel nog steeds een team zonder Vingegaard. Bevalt niet, maar wie ik er dan allemaal bij kan zetten... 

NOAD1912
Maarten Koning
Leuk is het niet maar ik denk dat je echt een extra teamgenoot nodig hebt.  Teampunten moeten eigenl...

Thanks, inderdaad voor Wellens gegaan. Moet zeggen nog nooit zo keuzevast vrij naar een grote ronde toegewerkt. Erg veel vertrouwen in deze ploeg, mooi moment om Scorito Pro eens te beginnen.

Renato123
wessel2105
Dit wordt alleen maar meer een vraag nu Wellens in een driekleur de tour ingaat 

Totdat het anders loopt dan gehoopt en niet Pogi maar Vinnie in de truien rijdt

Nijmos
DerbertHijkstra
Dat ontken ik ook niet, maar zelfs in zijn wondertour van 2021 (met die etappe 2x over de Ventoux) w...

Van Aert in topvorm kan duidelijk zwaardere parcoursen aan dan Van der Poel in topvorm.

1 2 ... 93 94 95 96

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.