Als je weet wie de beste AK man is van 1,5 mio, zou ik die doen.
maar zo simpel is het niet. Nadeel van Wellens is wel dat hij een keer per ongeluk een uitslag rijdt als de Pogi -punten-engine nog niet aan staat.
Ik voel hetzelfde. Eigenlijk is carapaz niet te vergelijken met een andere renner. Ik zie geen andere renner voor ontsnappingen met een dusdanig hoge kans van slagen, misschien moet ik dat dan ook maar niet gaan zoeken en in plaats daarvan ergens anders versterken.
Carapaz uit en O'Connor erin. Toch spookt Buitrago nog door het hoofd ook al is hij niet in supervorm. 5 dure AK mannen + Gall en daar moet nog wel iemand bij. Tenzij er straks iemand uitspreekt voor de bollentrui te gaan. Dan gaan we toch weer schuiven. Het zal nog een lange week worden met de komende interviews.
Bij mij spookt Healy door mn hoofd als vervanger van Carapaz. Heeft nog niet super kunnen overtuigen dit jaar, maar als je puur naar zijn uitslagen kijkt is het ook weer niet zo slecht. Kan wel eens de nieuwe EF troef worden om voor de bollentrui te gaan. Speel ik direct 1 miljoen vrij om ergens anders te versterken
Powless zie ik dan meer in die rol eigenlijk. Nadeel is dat ik Healy en Powless best voor de bollen zie gaan met kans van slagen, maar ik zie zw niet vooruit blijven op een slotklim en daadwerkelijk etappes te winnen. Wat Carapaz natuurlijk wel kan.
Maar goed, daar is hun prijs dan ook naar.
Ik heb op het moment de top 5 dure AK en dan 2x 1.5M AK waarvan Buitrago en Gall en dan als opvulling Van Eetvelt en Johannessen.
Ik twijfel nu vooral of ik een 1.5M man wil inwisselen voor Wellens, maar heb toch stiekeme hoop dat er een mooie 500K sprinter komt die een 1M man kan vervangen door en dan kan ik evt van Eetvelt gewoon wisselen voor Wellens.
Maar dat zijn nog keuzes die gemaakt moeten worden.
Ik trap daar niet meer in. Bij mij gaat hij gewoon mee. Ik wil het op zich best geloven hoor, maar van een buikgriepje ben je normaal gesproken na 48-72 uur wel genezen...
Ik denk dat hij voor de Giro griep (als in influenza virus) of de nieuwe covid variant had. Die laatste heb ik zelf ook net achter de rug. Daar ben je wel twee weken zoet mee. In de Giro had ik hem niet mee maar zelfs daar was hij best de moeite waard.
Kortom, neem hem vooral niet mee!
Niet overtuigend? 4de Strade, 10de Gold Race, 5de Waalse Pijl, 3de in Luik. Gewonnen met een dikke solo in het Baskenland.
De Dauphiné heb ik niet kunnen kijken en daar zien de uitslagen er wat bleek uit, maar ik zie op PCS wel een hoop aanvalskilometers staan in de laatste twee etappes. En het is tenslotte een voorbereidingskoers..
Ik ben het in principe met je eens wat betreft ziekte en ik had hem ook lang in mijn conceptteam staan, in de Giro had ik hem ook. Alleen met opstellen kon ik bij punchetappes ineens wel 9 man erin klikken die ik hoger dan van Aert zie eindigen daar. De tegenstand in de Tour is in mijn ogen simpelweg dusdanig veel groter in combinatie met dat het meer Waals punchen is dan Vlaams klassiekerwerk, dat hij bijvoorbeeld ergens op plek 10-20 rijdt op de Mur de Bretagne.
Of onderschat ik zijn punchkwaliteiten en zie jij dat anders?
De kans is ook serieus aanwezig dat ie zich druk moet maken om Vingegaard in die etappes. Etappe 2 zal ie voor eigen kansen kunnen gaan. Daar komen alle klassementsmannen vrij eenvoudig mee in de voorste groep. In de andere punch-etappes kunnen de klassementsmannen zich wel eens serieus gaan roeren en dan is van Aert natuurlijk de veiligste keuze om als bodyguard van Vingegaard te fungeren.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.