Hi, ik ben nieuw maar niet nieuw hier. Speel al heel wat jaartjes mee met de Scorito wielerspellen. Nog nooit zo'n dramatisch jaar gehad als dit jaar, dus ruimte voor verbetering in de Tour.
Een van de dingen die ik anders dan anders wil doen, is niet kijken naar potentiële punten per renner maar naar potentiële punten per etappe. Daarbij is de prijs van de betreffende renner niet belangrijk. Hij mag mee als hij in een speifieke etappe punten kan halen die niet door een andere renner gehaald kunnen worden.
Tweede vernieuwing in mijn aanpak is nog wat drastischer. Voor de Tour nam ik altijd veel sprinters mee en geen aanvallers, aangezien ik altijd misgreep. Dat resulteerde in een paar gouden bekertjes de afgelopen jaren. Ik deed altijd 7-8 sprinters, 9-10 ak plus teamgenoten. In de etappes die voor de vlucht waren, nam ik mijn verlies. Compensatie met veel punten in sprintetappes (want veel beter te voorspellen). Het parcours van dit jaar leent zich hier niet voor. Dus ik ga vol voor de puncheurs/aanvallers. Heb er nu 5-6 in staan (zit Carapaz nog wel bij). Hoe zit dat bij jullie? Is dit overkill?
Ik denk dat het probleem is dat de beste 'puncheurs' slechtere puncheurs zijn dan de top 3ak en misschien zelfs wel dan top4/5 ak.
Dus als het peleton bij elkaar blijft dan stel je ze op voor max een 4e plek. Dan zijn er ook nog eens behoorlijk wat renners in die groep 'puncheurs' die een vergelijkbaar niveau hebben.
Weer eens zo'n nietszeggende idl-artikel. Over het sprinten van Van Aert worden drie verschillende dingen gezegd:
1) Van Aert gaat sprinten (iedere massasprint?)
2) Maar belangrijker is Jonas te beschermen (dus niet altijd sprinten?)
3) We kiezen etappes uit. (Zijn dat sprint etappes? Of zijn dat etappes waarin hij Jonas niet hoeft te beschermen?)
Ik ben het met dit bericht behoorlijk oneens. 4, 5 of 6 vind ik niet zon groot verschil. De heersende mening is volgens mij dat 5 logisch is. Er eentje kan wegvallen, maar ook juist 1 a 2 optiesvooreensprint-ritten zijn. Daarnaast maakt het weinig uit voor je sprinttrein. Je zult toch een sprinttrein moeten en vooral moeten bepalen waar je die opstelt. In 5 ritten stelt iedereen hem lijkt me op. Een zesde of zevende kan.
Het feit dat Van Poppel gewonnen heeft gisteren doet me toch weer wat laten twijfelen om Meeus nu even zomaar als zekerheidje mee te nemen. Zou het niet zo kunnen zijn dat mocht Meeus in rit 1 & 3 bijvoorbeeld 2x 6e worden, ze zeggen in rit 8, hier van Poppel, vandaag mag jij het een keer proberen....
Of gaan ze serieus van Poppel in zijn tricolore trui enkel als lead-out gebruiken? Meer mensen die net zo denken of is het enkel een slechte droom geweest.
Tjah, "ziek". In welke mate moet je dit weer geloven. Zie dat hij in 2022 ook geen BK reed (weet niet meer of dit ook owv "ziekte" was) en reed dan geen te slechte Tour nadien...
Maar hij vindt het blijkbaar wel leuk om de Scorito speler telkens weer een hard hoofd te bezorgen.
Tja dat is het lot van de Scorito speler, je leest al die interviews en artikelen en weet precies wie er wanneer (zogezegd) niet fit was, houdt Van Aert er dan maar uit.
Buurman Henk die verbaasd is dat Cavendish niet meedoet, en denkt dat Kelderman en Quintana samen gaan uitmaken wie de Tour wint klikt hem er zonder nadenken in en op de buurtbarbecue moet je de hele avond horen hoe Henk een doorgewinterde Scorito speler heeft verslagen :)
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.