Dat bijna elke ploeg een sprinter heeft is niet zo uniek, dat de helft van de ploegen met 2 sprinters komt wel. Uno-x, Cofidis, Picnic en Astana gaan er gewoon steeds minstens 2 in die sprint gooien voor die o zo belangrijke UCI punten. Dan rijden die oprokende treintjes, opstomende leadouts en uitbollende klassementsmannen er nog tussen. Ik ben bang dat het een drukke avond wordt voor de afdeling Sleutelbenen en Kniehechtingen van het ziekenhuis in Lille.
Mijn team staat nu al.. onrealistich om dit te zeggen. Ergens voelt de verdeling prima, ergens weer niet.
Mijn team bestaat nu uit 2 uae 1.5m renners ipv Buitrago, Martinez, OConnor of S. Yates. Wat voelt het saai of zwak, maar zie ik deze mannen meer punten pakken in week 3 dan een Politt of Wellens? Grote kans van niet.
Daar ben ik ook bang voor. Gezien de hoeveelheid sprinters zou je bijna weer voor de top 3 gaan, maar die kunnen met het grootste gemak worden opgehouden of vallen, dus misschien beter het geld steken in minder risicovolle etappes.
Ik heb die gedachten een week ofzo geleden ook gehad. Toen uiteindelijk naast me neer gelegd wegens teveel FOMO bij Matje thuis laten, maar het blijft wel gewoon zo dat hij wel echt bizar moet gaan knallen om zijn prijs te vergoelijken. En dan gister ook nog eens het nieuws van Gall dat hij in principe inzet op een etappezege... Dat zorgt er voor dat ik slechts 5 serieuze klimmers heb (wel dure kleppers). Dan nog een UAE'er om in die etappes op te stellen en de Onley's/THJ's/Gallies als etappe jagende opvulling doet me twijfelen om Matje & Gall in te wisselen voor bvb Nys & Lipowitz voor allicht een wat lagere piek in de punchritten, maar veel meer zekerheid in de AK etappes, die je toch ook een keer of 7 a 8 moet vullen.
Op die basis is hij gisteren bij mij er ook uitgegaan. Maar 11, 15, 20 en 21 kan hij ook eind komen. Dat geldt overigens voor WvA nog meer. Dus toch twijfel tussen 2e topsprinter+ 500k, MvP plus sprinter 1 mio +elders upgrade, of WvA + sprinter 1 mio. Zal wel vrijdag avond beslissing worden.
Wat denkt men van Healy voor de 2 vluchtetappes, 15 en 20? En wellicht 11.
Tijdens de Waalse klassiekers was hij echt top, zou voor die etappes echt een verschilmaker kunnen worden, al helemaal als je hem durft te cappen. Hij heeft het in zich om voor een peloton aan te blijven rijden, al helemaal tegen het einde van een grote ronde, waar veel knechten/sprinters uitgepierd zijn.
Ook Schmid en Powless zie ik daar als kansrijk. Neem je überhaupt een aanvaller mee of blijft het bij sprinters, puncheurs en AK/berg?
Ik vind juist de categorie 1 tem 2m zwak en heb er daar voorlopig maar 1 van (sprinters buiten beschouwing gelaten). Daarom zit ik nu wel met 5x500 en 3x750 en belangrijker: 250k op de bankrekening waar ik moeilijk mee om kan. Een extra 750k sprinter was wel welkom geweest.
Euhm ... Hangt er van af wat je zoekt. Zoek je een:
- goedkope tijdrijder: Bissegger, Segaert, Armirail, Barta, Foss, Thomas.
- Puncher: Hirschi, Blackmore, Teuns, Velasco, Woods.
- Klimmer: Johannesen, Rodriguez, Zimmerman, Champoussin, Leknessund, Plapp, APP.
- Aanvaller:Healy, Cort, Madouas, Schmid, Turgis, Wright, Barré.
- Teampunten: VPP, Skujins, Simmons,Stuyven.
- Overige: Pithie, Askey,Renard, Berckmoes, Trentin, Tronchon
De keuze lijkt me reuze en dan vergeet ik er mogelijk nog een paar. De ene is uiteraard wel een betere pick dan de andere ivm huidig vormpeil en dergelijke.
Tuurlijk, er zitten wel een paar tussen. Maar, mogelijk, ben ik minder overtuigd van sommige namen als anderen. Perceptie-dingetje.
THJ, Schmid, VPP, Jegat, Renard. Tuurlijk, allemaal interessant en sommige van deze en anderen zullen in mijn team belanden. Maar vind het toch vrij pover. Het zijn voor mij niet allemaal snelle clicks, zoals ik in andere rondes wel heb.
@Ragnar
Kan mij volledig vinden in je opsomming. Maar sluit me dan ook aan bij vorm, aansluiting in je selectie + het is de tour. Waardoor de kansen voor dit soort mannen vaak behoorlijk slinken. Een sprintertje of uitgesproken vluchter voor de bollen zie ik niet zo snel. Gevoelsmatig komen we die lui vaker in deze categorie tegen in de vorige grote rondes.
Maar nogmaals dit is mijn kijk er op. En dit is volledig afhankelijk van hoe je selectie verder is opgebouwd. Voor mij zie ik hier gewoon ditmaal te weinig in.
Dit is exact mijn twijfel.. Ganna heeft de zekerheid van de tijdrit. Maar sprint hij mee in bijvoorbeeld etappe 2?
Nys heeft naast zijn punch nog de Lidl ploeg voor evt. teampunten. Zo heb ik alle grote teams afgedekt.
Lastig haha
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.