Scorito Tour de France 2025

1 2 ... 105 106 107 108
DieLangevanSummeren
SonnySide
Nu er opeens 27 sprinters zijn maar even dit rijtje na het uitpluizen van alle ploegberichten: Cof:...

Wordt een beetje een loterij zo. Wie kiest het gelukkigst.. Ga zelf dan het liefst voor sprinters van ploegen die of in degradatienood verkeren of 1 duidelijke sprinter hebben. En vooral de sprinters die nog doorsprinten voor p8 en de boel dan niet laten lopen.

Erik Verhoef
DerbertHijkstra
Gedachte: van der Poel/van Aert slachtofferen om dan toch maar aan die 2e topsprinter te komen. Theo...

alle b/c sprinters proberen het wiel van de betere sprinters te pakken dat kan idd leiden tot valpartijen met zelfs misschien een merlier daarbij. toch wel kiezen voor gelouterde jongens, die daar iets meer ervaring in hebben zoals Bittner Bauhaus Groenewegen Gaviria bijv.

philipsen en Milan hebben vast eigen sprinttrein rijden, gezien het wannabee sprintveld, 'rustig' naast elkaar voor de finale

Alucard

Voor de Hirschi van eind vorig jaar had ik op dit parcours grof geld betaald. 

Nu kost hij 500k en twijfel ik alsnog. Lijkt weer eens raadselachtig uit-vorm. 

Wel interessant gokje: als je hem mee neemt en hij blijk etappe 2 top, dan kan je hem nog 5x opstellen met geweldig rendement gezien zijn prijs....

maar ik denk dat ik het toch niet doe

mirkodek

Philipsen er toch maar uitgeklikt en nu voor Merlier gekozen. Verder lekker voor 1M sprinters gekozen aangezien het waarschijnlijk toch één grote gokkast wordt. Verder een extra ploeggenoot mee voor REV/Merlier en eentje voor Pogacar. Beetje suf misschien, maar 'zekerheid' van teampunten is misschien wel de verstandige keuze. En dan verder lekker kunnen juichen voor MvdP eerste week; wellicht beetje chauvinistisch maar dat is toch lekkerder tv kijken dan als je hem thuis laat. Met Pogacar zou het zo maar eens een matige keuze voor 2,5 miljoen blijken te zijn, maar dan is dat maar zo.

Erik Verhoef

o ja 

nihil is 0 

nihile kans is geen kans 

miniem of zeer klein 

Gids05

Tja  die 1 miljoen sprinters wat moet je hier nou mee  ik ga denk ik voor bauhaus en dj jaen 

master-pieter

Ik twijfel behoorlijk om Ganna eruit te halen.. dat zal dan weer een sprinter van een miljoen worden en dus m'n 7de sprinter worden (Matthieu tel ik dan niet mee)

Of ik wissel Ganna voor Nys maar ik heb voor heuvels/punch ook al Gregoire, Vacquelin en dus Matthieu. 

iemand die me kan helpen met deze keuze?

master-pieter

Ik twijfel behoorlijk om Ganna eruit te halen.. dat zal dan weer een sprinter van een miljoen worden en dus m'n 7de sprinter worden (Matthieu tel ik dan niet mee)

Of ik wissel Ganna voor Nys maar ik heb voor heuvels/punch ook al Gregoire, Vacquelin en dus Matthieu. 

iemand die me kan helpen met deze keuze?

Alucard

"iemand die me kan helpen met deze keuze?"

Nee, zelf knoop doorhakken. Of je wint of verlies, laat het je eigen team zijn.

Primoz ValtAltijdVanDeFic

Al die sprinters maken het wel lastig op het moment... Dacht dat ik redelijk rond was maar begin nu toch te twijfelen om 2 sterke sprinters te nemen ipv 1, de grote namen zijn toch het meest zeker van punten (in hoeverre je het zeker kan noemen uiteraard, je weet nooit wie er op zn plaat gaat)

Pogi, Vin, REV, Almeida, Lipo zijn voor mij zeker
Milan, Merlier ook
Matje ook

Rest is nog een puzzel. Merk alleen dat bovenstaande namen het budget wel echt flink opslokken. Aan de andere kant zijn dit natuurlijk wel de punten pakkers.

Mensen nog suggesties voor leuke AK mannen. Uit de berichtgeving zie je dat de namen Skjelmose, Gall, Buitrago, Roglic etc allemaal wel een kanttekening hebben.

Ben benieuwd, misschien wordt het dan toch 1 topsprinter en volle focus op de AK mannen... en dan ook hopen dat je de goede loten uit de sprint loterij trekt :)

Laatst gewijzigd
Nijmos
Renato123
Top 5 voor Coquard in het puntenklassement is kansloos deze editie

Waarom? Ook dit keer zijn alle tussensprints vlakke sprints

Behatzailea

Hm op dit moment zowel WvA als MvdP én Aranburu, Vauquelin. Dan nog Pog en Rog. En als Pog erbij zit dan ook Vingegaard en Remco natuurlijk. Dan zit ik voor de punchetappes wel aardig. Klassement dan Pog, Rog, Remco en Vingegaard ook. Sprint Milan en Melier. Lijkt allemaal wel aardig. Maar voor de bollen zou ik toch nog wel iemand willen. En ik heb geen teamgenoot van Pog. Dat voelt ook niet lekker.

Nijmos

Vanwaar al die verbazing over de toegevoegde sprinters? Het is al jaren zo dat er ongeveer zo veel sprinters als teams aan de start staan

NielsH97

De bookies hebben de odds voor etappe 1 online gezet;

1) Merlier 2,75

2) Milan 3,25

3) Philipsen 5,00

4) Meeus 15,00

5) WvA 17,00

6) Girmay 21,00

7) van Poppel 34,00

8) van der Poel 34,00

9) de Lie 51,00

10) Groenewegen 51,00

Verder opvallend dat Pogacar (81,00) nog boven renners als Dainese, Coquard, Andresen, Ackermann, Demare en Jeanniere staat. En met dezelfde odd als Bauhaus 🤣

Puntenklassement wel zeker interessant, de bookies gaan niet uit van Pogacar..

1) Milan

2) Merlier

3) Philipsen

4) van der Poel

5)  WvA

Dan pas Pogacar met odd 10!

DerbertHijkstra
Nijmos
Vanwaar al die verbazing over de toegevoegde sprinters? Het is al jaren zo dat er ongeveer zo veel s...

Dat is wel zo, maar ik heb toch het idee dat ze normaal wat eerder op de startlijst staan. Nu komen ze allemaal 5 dagen voor het Grand Depart ineens erbij, daarom lijkt het deze keer wat veel.

Nijmos
TourDeFranceUnchained
Vergeet niet dat er ineens 5 team zijn met 2 sprinters, zie ook Israel Premier Tech en UNO-X en wie...

Als dit waar is, wat me wel wat overdreven lijkt, is dat dan niet vooral een argument om ook in de sprints wat meer op vaste punten te spelen? 

Lucstones

Lipo was kopman in Dauphine. Gaat in de Tour gewoon knechten voor Roglic. Voor 500k extra heb je de kopman die kan punchen. Snap jullie twijfel niet.

TourDeFranceUnchained
Nijmos
Als dit waar is, wat me wel wat overdreven lijkt, is dat dan niet vooral een argument om ook in de s...

Haha misschien is het inderdaad iets aan de overdreven kant, maar in theorie kan het natuurlijk met die aantallen. Zeker mocht EF bijvoorbeeld zowel Van den Berg als Mihkels sturen. Ik ben nog steeds in dubio eigenlijk wat ik hiermee moet...

Ik had 1/3 topsprinters + Wout + nog wat goedkope opvullers maar twijfel nu toch wat aan Wout. Dat zou kunnen betekenen Wout eruit, meer budget voor AK en misschien 1 of 2 goedkope budget sprinters upgraden. Maar het zou ook wel eens kunnen lonen om juist 2/3 topsprinters te kiezen nu, mits ik ervan overtuigd ben dat die wel altijd top 5 finishen en dus voor die andere 20 sprinters. Gelukkig hebben we nog 5 dagen!

janstof

Waar ik wel benieuwd naar ben, ik lees berichten als in  "ik neem 5 a 6 sprinters mee waarvan 1 topper".

dat betekent dus, als je 6 sprinters meeneemt, dat je 3 opvullers hebt. Dan is optie 1 spreiden (dan heb je sowieso al 2 renners met 0 punten) en optie 2 alles op 1 team gooien. Dan is het mooi als het lukt maar als het niet lukt loop je gelijk veel achter. Dan heb je etappe 3 waarbij de kans aannemelijk is dat de trui voor MVDP is of Pogi, veel mensen zullen op Pogi gokken maar als dat niet zo is heb je hier weer meerdere renners die geen punten halen. Wat doe je als je "top" sprinter valt of tegenvalt?  Er zijn momenteel zoveel B,C,D sprinters dat de 2e rij ook een gok gaat worden. Er zijn natuurlijk ploegen die punten moet behalen, maar als ze met 2 sprinters gaan sprinten is de kans dat je de juiste kiest nog minder. 

ik overweeg momenteel 2 toppers + 5 of 6 andere (6e hangt van MVDP af). Je weet wanneer je de renners moest opstellen. Bij de punch etappes kun je al snel  AK mannen opstellen zoals Pogi, Almeida, EVDP, Skjelmose en punch mannen zoals MVDP, plus 2 van die 750 mannen (wat inmiddels ook een grabbelton is geworden, dus je wilt hier ook niet teveel van). 

Wat overwegen jullie ? Of is 7 man teveel? 5x een 10e plek voor een sprinter van 1 miljoen is ook al 100 punten. 

Nijmos
DerbertHijkstra
Dat is wel zo, maar ik heb toch het idee dat ze normaal wat eerder op de startlijst staan. Nu komen...

Maar niemand dacht toch dat fdj arkea cofidis tudor zonder sprinter zouden gaan? Ik had deze allemaal verwacht en zie geen enkele verrassende sprinter. Hooguit zon 2e man als renard maar ook de cofidis tacfiek is lang bekend.

Nijmos
janstof
Waar ik wel benieuwd naar ben, ik lees berichten als in  "ik neem 5 a 6 sprinters mee waarvan 1 topp...

Het punt is dat die 10e plek misschien ook vervangbaar is door 11 of 14 punten van een andere renner. Bijvoorbeeld als evenepoel geel draagt in 8 en 9. En mathieu of pogacar in 3. Dan ben je al een heel eind. Ij etappe 1 neem je dan wat verlies. De.meerwaarde van een p12 boven een teamgenoot van de gele trui is erg beperkt. Je moet dus inschatten hoeveel opvullers je hebt en dat bezuinigen op je b sprinters

Laatst gewijzigd
Mazzel1986
Lucstones
Lipo was kopman in Dauphine. Gaat in de Tour gewoon knechten voor Roglic. Voor 500k extra heb je de...

Ik zie Lipo niet knechten. Roglic en Lipo rijden gewoon samen achter de treintjes van Visma UAE en Soudal aan om een top 5 proberen te rijden. Roglic verwacht echt niet dat Lipo hm gaat helpen om zijn vijfde of zesde plaats in het AK te verdedigen als Lipo zelf ook nog hoog staat.

Zitvlees
Mazzel1986
Ik zie Lipo niet knechten. Roglic en Lipo rijden gewoon samen achter de treintjes van Visma UAE en S...

Alleen als rogla er doorzakt, moet lipowitz wachten,  net als pelizarri in de giro

DerbertHijkstra
Nijmos
Maar niemand dacht toch dat fdj arkea cofidis tudor zonder sprinter zouden gaan? Ik had deze allemaa...

Er zijn wel veel 2e mannen en dat maakt het Scoritogewijs irritant. Askey/Penhoët, Andresen/Bittner, Coquard/Renard/Aranburu (wat is in godsnaam daar de verdeling?), Teunissen/Bol, Jeanniere/Turgis(?). Dat was gister nog niet bekend en dat valt tegen. 

Desalniettemin met een beetje fatsoenlijk nadenken ben ik het met je eens dat er best wat uit te distilleren valt, maar zoveel tweede mannen vond ik wel onverwacht.

Mazzel1986
Zitvlees
Alleen als rogla er doorzakt, moet lipowitz wachten,  net als pelizarri in de giro

Als Roglic doorzakt hoeft Lipo echt niet te wachten. In de Giro reed Roglic om te winnen. Hier zullen ze bij Red Bull toch ook wel weten dat het zal gaan tussen Pogi en Vingi. Alleen in het ondenkbare scenario dat Roglic geel heeft zal Lipowitz helpen die te verdedigen.

1 2 ... 105 106 107 108

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.