Wellicht kiest DSM voor de punten om met 2 sprinters een sprint te rijden. Van beide weet je dat ze geen massasprint winnen in de Tour, dus waarom niet beide rond positie 7 - 13 eindigen, zorgt voor meer punten dan voor 1 renner gaan en die eindigt bijvoorbeeld 6de en de ander 30ste.
Dit is ook maar een hersenspinsel hoor.
Het is vooral afwachten met welke sprinter ze komen Mihkels of van den Berg klik te toch wel lekker je team in denk ik.
Andresen die ik had is gelijk vervangen door Jeannière dat was een no brainer nadat Bittner er ook bijgekomen is.
Ik laat me graag corrigeren, want probeer uit te vogelen of Almeida überhaupt wel eens erbij is in de punch. Als in rit 2 en 4 er vrolijk een man of 30 over de heuvel komt met een handjevol seconden ertussen dan is hij niet de aangewezen persoon om even top 10 te eindigen lijkt me..
ik kan nergens bewijs vinden waar ie mee gesprint heeft..
Vergeet niet dat er ineens 5 team zijn met 2 sprinters, zie ook Israel Premier Tech en UNO-X en wie weet wat ze bij EF nog gaan doen nu Carapaz weg valt. Waar je vorig jaar zo een 21 sprinters had, heb je er dit jaar misschien al snel een stuk of 29. Al die extra sprinters willen ook een plekje in de top 10 bemachtigen wat alleen maar nadelig is voor ons als Scorito speler. Dit resulteert namelijk in een grotere kans dat sprinters buiten de punten gaan vallen. Waar iemand eerst nog kon door sprinten voor plekje 15, sprint diegene nu door voor plekje 23.
Edit: om het nog duidelijker te maken, stel je hebt nu Merlier, Philipsen, Milan, Ackermann, Stewart, Coquard, Renard, Bol, Meeus, Lund, Bittner, Waerenskjold, Penhoet, Askey, Groenewegen, Bauhaus, Girmay, De Lie, Demare en Jeanniere dan heb je al een hele top 20. Dan mis je nog sprinters van EF en Tudor, een 2e Astana, Fredheim, eventueel een van Aert en dan mis je ook nog mensen als Van Poppel, Theuns en Groves die een sprint aantrekken. Hierdoor wordt het risico dus alleen maar groter en groter dat er sprinters buiten de punten gaan vallen.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.