Scorito Tour de France 2025

1 2 ... 104 105 106 107
hetismewat
Boasson en Hagen
+ Mayrhofer, team 6 dat met 2 sprinters start.

Mayrhofer is niet echt een sprinter. Die zullen zeker voor Dainese gaan op de vlakke aankomsten.

hajeje

Wow.... Veel sprinters erbij vandaag. Wat een opkomst voor 4-5 ritten.

oli4g

For the mountain stages, Michael Storer will lead the charge. After two consecutive Top 10 finishes at the Giro d’Italia, the Australian shifts focus to stage wins in France, targeting key breakaway opportunities.

Dát vind ik wel interessant, als zijn prijs dat ook is.

hajeje
NielsH97
Wellicht kiest DSM voor de punten om met 2 sprinters een sprint te rijden. Van beide weet je dat ze...

Lijkt mij een goed scenario gezien de benodigde punten.

floda

En al die mensen voor 4x sprinten plus 2 opties voor de betere klimmers onder de sprinters. Wordt zo ook lastiger voor MvP en WvA om voldoende punten te halen in dit soort etappes. Dus toch groen voor milan? 

Mijn reactie dat met dit gedrang Rog sowieso de eerste etappes niet zou overleven is als spam beoordeeld....

hajeje

Met zoveel sprinters misschien beter om het risico op crashes op te vangen via meerdere, goedkopere sprinters. Merlier er weer uit!

Renato123

Arkea lijkt een van de weinige teams te zijn met een duidelijke sprinter. Alleen of je nou zo vrolijk wordt van hoe die al jaren aan het rondrijden is

Laatst gewijzigd
Reus

Ik tel zo snel nu 26 sprinters.. daar gaat van Aert zich toch niet meer tussen gooien? 

VliegendSchwein
hajeje
Met zoveel sprinters misschien beter om het risico op crashes op te vangen via meerdere, goedkopere...

Merlier is juist een sprinter die je top3 verwacht. Alle b en c sprinters gaan wel eens ver buiten de top10 vallen. 

DerbertHijkstra

Met zoveel sprinters ben ik toch aan het overwegen een 2e topsprinter te pakken. Simpelweg zodat ik gewoon 2 gasten heb die voor de meute uit sprinten, want met 15-18 man daarachter is het lastig de juiste 5/6 eruit te pikken.

Mazzel1986
Reus
Ik tel zo snel nu 26 sprinters.. daar gaat van Aert zich toch niet meer tussen gooien? 

Tel daarbij op: sprinttreinen, piloten, treintjes van klassementsmannen, en puncheurs die vooraan willen zitten ivm kans op geel in etappe 2 kom je al snel op 70 a 80 renners die allemaal voorin willen zitten in de finale van etappe 1. Dat gaat nooit goedkomen...

RumourDuTour
hetismewat
Door die sprinttrein van Milan begin ik hem toch wel serieus te overwegen boven Philipsen en Merlier...

Eens. Ik zat op het spoor van Merlier , maar met zoveel sprinters is die trein cruciaal en zal hij sowieso in de voorste regionen rijden. Dat betwijfel ik bij de anderen toch, dat ze in het gedrang komen en geen kant op kunnen..

hetismewat

Heel irritant, maar ook wel heel interessant dit. Verandert de dynamiek van de sprintetappes toch wel behoorlijk.

VliegendSchwein

Gevonden parel die ik graag met jullie deel: 

Clément Venturini

2 sterren voor klassement en 1 ster voor sprinten. Kortom, je kunt hem er iedere dag in klikken en dat voor 500 k. 

Renato123
mirkodek
Voor mij op dit moment een reden om Jeannière er in te klikken i.p.v. Andresen. Nu nog afwachten tot...

TE heeft toch ook twee sprinters met Turgis en Jeannière of zie ik dat verkeerd

Mazzel1986
DerbertHijkstra
Met zoveel sprinters ben ik toch aan het overwegen een 2e topsprinter te pakken. Simpelweg zodat ik...

Milan is voor mij de enige zekerheid van die drie dan. Merlier kan ook nog wel eens de mist in gaan met positionering in de drukte en Philipsen maakt extra kans op declassering als het dringen wordt. 

hetismewat
Renato123
TE heeft toch ook twee sprinters met Turgis en Jeannière of zie ik dat verkeerd

Dat zie je verkeerd, want Turgis is geen sprinter.

Dynasty

Haha grappig om die redelijke paniek te zien bij iedereen vanwege de toevoeging van ontzettend veel sprinters. Bij mij ook wel een beetje hoor. Ik lees dat sommigen nu juist overwegen om van 1 naar 2 topsprinters te gaan omdat het daarachter een soort van loterij wordt. Daar valt natuurlijk wat voor te zeggen.
Maar kan je het ook niet juist andersom bekijken? Dus dat 2 topsprinters nu een groter risico is omdat zij sneller in het gedrang kunnen komen en ze hebben nu ook meer concurrentie. Of hebben de topsprinters daar 'geen last' van aangezien zij toch boven de rest uitsteken?

VliegendSchwein
hetismewat
Dat zie je verkeerd, want Turgis is geen sprinter.

Je kunt hem een sprinter noemen of een aanvaller. Feit is wel dat de beste man vorig jaar consequent punten reed in de  vlakke ritten. 

hajeje
VliegendSchwein
Merlier is juist een sprinter die je top3 verwacht. Alle b en c sprinters gaan wel eens ver buiten d...

Ook waar. Ik vrees voor een grote chaos en valpartijen. Daar kun je misschien het beste op anticiperen via meerdere goedkopere sprinters.

hetismewat
VliegendSchwein
Je kunt hem een sprinter noemen of een aanvaller. Feit is wel dat de beste man vorig jaar consequent...

Vorig jaar was het sprintersveld in de Tour wel om te huilen vergeleken met dit jaar. En dit jaar hebben ze dus wel een echte sprinter mee bij TDE.

VliegendSchwein
hajeje
Ook waar. Ik vrees voor een grote chaos en valpartijen. Daar kun je misschien het beste op anticiper...

Je wilt 5-7 sprinters meenemen. Als je daaruit alleen goedkope pakt, wie ga je cappen dan? Groenewegen? Die een keertje 3e wordt en de rit erna 18e? 

Je hebt minimaal 1 topsprinter nodig. Maar gezien de hoeveelheid sprinters ben ik eerder geneigd te zeggen dat je er 2 nodig gaat hebben. 

Laatst gewijzigd
RedDevil

Bittner voor 750K is goedkoper dan ik dacht. In de afgelopen Vuelta was hij iets van 2,5 miljoen dacht ik 😅 Coquard en Penhoet zijn erbij gegooid in de 1 miljoen-grabbelbak. 

Die sprints worden echt 1 grote chaos inderdaad met al die gelukszoekers 🤔

DerbertHijkstra

Gedachte: van der Poel/van Aert slachtofferen om dan toch maar aan die 2e topsprinter te komen.

Theorie:

• Merlier, Milan en Philipsen die consequent voor de meute uitsprinten, daarachter een tombola aan gelukszoekers waar het moeilijk is de juiste eruit te vinden, als er uberhaupt al iemand zou zijn die consequent top-10 rijdt.
  • MVDP/van Aert rijden niet consequent voor de klassementsmannen uit in die 4/5 punchetappes, dus leveren dan minder punten op.

Graag dit idee afschieten, want ik heb een hele week met MVDP in m'n team gepuzzeld.

ZK
DerbertHijkstra
Gedachte: van der Poel/van Aert slachtofferen om dan toch maar aan die 2e topsprinter te komen. Theo...

Goed idee, opnieuw puzzelen!

1 2 ... 104 105 106 107

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.