En al die mensen voor 4x sprinten plus 2 opties voor de betere klimmers onder de sprinters. Wordt zo ook lastiger voor MvP en WvA om voldoende punten te halen in dit soort etappes. Dus toch groen voor milan?
Mijn reactie dat met dit gedrang Rog sowieso de eerste etappes niet zou overleven is als spam beoordeeld....
Tel daarbij op: sprinttreinen, piloten, treintjes van klassementsmannen, en puncheurs die vooraan willen zitten ivm kans op geel in etappe 2 kom je al snel op 70 a 80 renners die allemaal voorin willen zitten in de finale van etappe 1. Dat gaat nooit goedkomen...
Eens. Ik zat op het spoor van Merlier , maar met zoveel sprinters is die trein cruciaal en zal hij sowieso in de voorste regionen rijden. Dat betwijfel ik bij de anderen toch, dat ze in het gedrang komen en geen kant op kunnen..
Milan is voor mij de enige zekerheid van die drie dan. Merlier kan ook nog wel eens de mist in gaan met positionering in de drukte en Philipsen maakt extra kans op declassering als het dringen wordt.
Haha grappig om die redelijke paniek te zien bij iedereen vanwege de toevoeging van ontzettend veel sprinters. Bij mij ook wel een beetje hoor. Ik lees dat sommigen nu juist overwegen om van 1 naar 2 topsprinters te gaan omdat het daarachter een soort van loterij wordt. Daar valt natuurlijk wat voor te zeggen.
Maar kan je het ook niet juist andersom bekijken? Dus dat 2 topsprinters nu een groter risico is omdat zij sneller in het gedrang kunnen komen en ze hebben nu ook meer concurrentie. Of hebben de topsprinters daar 'geen last' van aangezien zij toch boven de rest uitsteken?
Je wilt 5-7 sprinters meenemen. Als je daaruit alleen goedkope pakt, wie ga je cappen dan? Groenewegen? Die een keertje 3e wordt en de rit erna 18e?
Je hebt minimaal 1 topsprinter nodig. Maar gezien de hoeveelheid sprinters ben ik eerder geneigd te zeggen dat je er 2 nodig gaat hebben.
Gedachte: van der Poel/van Aert slachtofferen om dan toch maar aan die 2e topsprinter te komen.
Theorie:
- Merlier, Milan en Philipsen die consequent voor de meute uitsprinten, daarachter een tombola aan gelukszoekers waar het moeilijk is de juiste eruit te vinden, als er uberhaupt al iemand zou zijn die consequent top-10 rijdt.
- MVDP/van Aert rijden niet consequent voor de klassementsmannen uit in die 4/5 punchetappes, dus leveren dan minder punten op.
Graag dit idee afschieten, want ik heb een hele week met MVDP in m'n team gepuzzeld.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.