Scorito Tour de France 2025

1 2 ... 105 106 107 108
Gladiool

Wordt een chaotische laatste puzzelweek zo...

Renato123
TourDeFranceUnchained
Gedeeld door de ploeg: "Het algemeen klassement zal niet mijn eerste doel zijn, een ritzege zal mijn...

De 27-jarige Oostenrijker is er dit jaar weer bij, en zal de man zijn die aan de kant van Decathlon AG2R La Mondiale hogen ogen moet gaan gooien in het algemeen klassement.

Dat staat in het artikel van 3 uur geleden

Renato123
NielsH97
Acht hem niet beter, verwacht hem voor alle punten te gaan omdat Cofidis het lastig heeft. Daarnaast...

Top 5 voor Coquard in het puntenklassement is kansloos deze editie

wessel2105
TourDeFranceUnchained
Gedeeld door de ploeg: "Het algemeen klassement zal niet mijn eerste doel zijn, een ritzege zal mijn...

Heb je hier een linkje van ik vind alleen maar berichten over dat hij nog een algemeen klassement gaat rijden van 3 tot 4 uur geleden. De meeste recente hiervan was IDL die 50 minuten geleden nog post over een klassement.

TourDeFranceUnchained
Renato123
De 27-jarige Oostenrijker is er dit jaar weer bij, en zal de man zijn die aan de kant van Decathlon...

Tja lees de artikelen op X van de ploeg (AG2R) maar. Zowel Gall als de Sport Director zeggen dat het hoofddoel is om een etappe te behalen. Via die etappezege willen ze dus weer tijd winnen om hoog in het klassement te eindigen, a là 2023 denk ik dus. Dit zegt de DS letterlijk:

"Het doel is om een aanvallende strategie aan te nemen om een etappezege te behalen.

Daarvoor kunnen we in de eerste week rekenen op onze puncheurs, en vervolgens op de beste klimmers van het team bij de nadering van de Pyreneeën en de Alpen. In tegenstelling tot vorig jaar, waar we op een defensieve manier hebben gekoerst, willen we dat Felix Gall via ontsnappingspogingen een goede plaats in het algemeen klassement behaalt."

PeterPaprika
wessel2105
Heb je hier een linkje van ik vind alleen maar berichten over dat hij nog een algemeen klassement ga...

Zie dat ze hem blijkbaar alleen maar op hun Insta story hebben gegooid, maar daar kan je hem terugvinden. Geen idee overigens of ie hier nu meer of minder interessant van wordt als ik erover nadenk.

dephazz
Oerdewai
Paniek in de laatste week slaat weer toe zie ik, om over een week weer te lezen dat mensen last minu...

Vind ik onzin, meeste teams waren tot vandaag nog niet bekend. 

MRegter96
TourDeFranceUnchained
Tja lees de artikelen op X van de ploeg (AG2R) maar. Zowel Gall als de Sport Director zeggen dat het...

Oftewel, hij gaat nog steeds voor een klassement. Alleen wil zijn ploeg aanvallender gaan koersen

OneTrickPony
NielsH97
Wellicht kiest DSM voor de punten om met 2 sprinters een sprint te rijden. Van beide weet je dat ze...

De concurrentie voor plek 7 - 13 is wel moordend ineens, ik denk dat ze beter op safe kunnen spelen door voor de winst te gaan 😄

OneTrickPony

Trouwens, met zo veel sprinters van 1 miljoen die kleurloos 12de en 18de worden zijn de punchers van 750k die ook zomaar 12de en 18de worden toch weer relatief interessant.

wessel2105
PeterPaprika
Zie dat ze hem blijkbaar alleen maar op hun Insta story hebben gegooid, maar daar kan je hem terugvi...

Bedankt ik maak er wel gewoon uit op dat hij ondanks dat hij voor een etappe gaat gewoon een AK gaat rijden. Alleen wordt er nu aanvallend gekoerst inplaats van defensief. Dit maakt hem in mijn optiek alleen maar interessanter.

Ik zie het nog wel gebeuren dat hij een minuutje krijgt als hij weg demarreert bij de favorieten of ala O'Connor gewoon een keer paar minuten pakt.

TourDeFranceUnchained
MRegter96
Oftewel, hij gaat nog steeds voor een klassement. Alleen wil zijn ploeg aanvallender gaan koersen

Als 2e doel ja. Nogmaals:

"Het algemeen klassement zal niet mijn eerste doel zijn, een ritzege zal mijn belangrijkste motivatie zijn tijdens deze drie weken"

Dit kan natuurlijk 2 kanten opvallen. Voor hetzelfde geldt mislukt de vlucht 2x waar hij inzit en verliest hij vervolgens 10min op zijn concurrenten en staat hij 15e in het klassement in plaats van 7e. Wat je ervan verwacht en of je hem meeneemt, al dan niet voor klassement of misschien vlucht/bergen, moet je zelf invullen. Maar het is duidelijk dat een ritzege, vanuit de vlucht, prioriteit numero uno is. 

SonnySide
HeinzDuJour
Persoonlijk begin ik steeds meer te twijfelen over Van der Poel. Tuurlijk, de eerste week lijkt op z...

Ik heb Thieu, Milan en Merlier. Het is mogelijk. 

Snap wel je punt. De punten voor MvdP zijn op te vangen met bijvoorbeeld Nys en punchende AK mannen. Daarnaast is het goed mogelijk dat hij op de echt lange steile stroken het tegen Pogi aflegt. Laatstgenoemde een veilige cap. 

Bij mij gaat ie er niet meer uit omdat ik enorm veel vertrouwen in em heb, chauvinisme speelt ook mee. 

Bring me the horizon

Groenewegen en de plus toch maar geofferd.

Nu Coqaurd en Dainese genomen.

Hopelijk steekt coquard in goeie vorm en is een gokje bij etappe 2 en 4 ook de moeite waard met hem.

Heb nu 6 sprinters.

Merlier, Meeus, Coqaurd, Bauhaus, Dainese en waerenskjold.

Aangevuld met een hopelijk meespritende MVDP, Nys en Evenepoel.

Met alle aanwezige sprinters en het nodige nerveuze gedram in de sprints, vind ik het een te groot risico om voor 2 top sprinters te gaan.

dephazz
TourDeFranceUnchained
Als 2e doel ja. Nogmaals: "Het algemeen klassement zal niet mijn eerste doel zijn, een ritzege zal m...

Heb het idee dat ze bij Decathlon-AG2R ook wel weten dat Gall tijd gaat verliezen op de tijdrit. Verder willen ze inzetten op ritzeges in de eerste week, dus niet de volle aandacht op hem. 

M.a.w. ze gaan er vanuit dat hij met achterstand begint aan de Pyreneeën en gaan er ook alvast maar vanuit dat de andere klassementsmannen hem daarom een break gunnen?

Als "verrassing" een deel is van je strategie IS HET NIET HEEL SLIM OM DIE VERRASSING NU AL TE DELEN FELIX. Meine Güte.

Ragnar Lolbroek

Met al die teams met 2 sprinters heb ik nu Démare erin. Die lijkt duidelijk de sprinter te gaan worden voor zijn team en doet het de laatste tijd niet onaardig. 

KV
TourDeFranceUnchained
Als 2e doel ja. Nogmaals: "Het algemeen klassement zal niet mijn eerste doel zijn, een ritzege zal m...

Je denkt toch niet dat Gall in een kansloze vlucht zal vertoeven? Daar hebben ze in zijn ploeg genoeg andere mannetjes voor. Als het vooraf duidelijk is dat het een AK dag wordt, zal hij heus geen klassement verprutsen als hij na 11 dagen nog tussen de mensen staat. Als hij al 6min aan zijn broek heeft, zal hij inderdaad in een vlucht zoals 10 proberen te gaan om op zijn O'Connors terug in de race te komen. En in Suisse koerste hij ook "aanvallend" maar dan wel vanuit de AK groep. In 2023 won hij ook bijna een etappe in een rechtstreeks duel tegen Pogi en Ving in de 3de week. Niet dat dit nu heel realistisch is, maar Ok.

Tot zover mijn inzicht in Gallie's hersenpan. 

Sjasfriet
Bring me the horizon
Groenewegen en de plus toch maar geofferd. Nu Coqaurd en Dainese genomen. Hopelijk steekt coquard in...

Coquard in etappe 2 en 4?

Heb ik iets gemist of is t Zand strooien begonnen?

floda

Ok, toch maar puzzelen om 2 van de 3 mannen met goede trein in mijn sprintteam te krijgen. Dan maar mindere scores in etappe 2 en 4 zonder WvA en MvP want ik geloof toch dat etappe 6 en 7 meer wp/lbl types zijn. 

TourDeFranceUnchained
dephazz
Heb het idee dat ze bij Decathlon-AG2R ook wel weten dat Gall tijd gaat verliezen op de tijdrit. Ver...

Ze hebben naast die verrassing natuurlijk wel nog iets anders wat de rest van het peloton niet heeft, een Van Rysel fiets 😜

SonnySide

Nu er opeens 27 sprinters zijn maar even dit rijtje na het uitpluizen van alle ploegberichten:

Cof: Renard en Le Coq beiden

Arkea: Demare

TE: Jeanniere

PicPostNL: Bittner en Andresen beiden

G FDJ: Penhoët sprint, Askey de lastige ritten

Astana: Bol en Ballerini beiden, leadout Teunissen

Tudor: Dainese

Ik vind vooral Renard een interessant als nummer 6 of 7 in de sprintploeg. Verder is Dainese de enige die echt over topsnelheid bezit.

De Tourminator

Zijn al die ploegleiders door de hitte bevangen. Lijkt nergens op om zoveel sprinters mee te nemen. Maar dat geeft wel stof tot nadenken, zeker over Milan nu met al die knechten in het treintje...

Bring me the horizon
Sjasfriet
Coquard in etappe 2 en 4? Heb ik iets gemist of is t Zand strooien begonnen?

Zou het geen gokje waard zijn? Hij heeft wel eens vaker goed gepunched. Of zijn deze etappes te zwaar voor hem, en moet ik eerder aan een lopiwitz of Jorgenson denken?

Alucard

"Hij heeft wel eens vaker goed gepunched"

Het woord punchen blijft verwarring zaaien...

Bring me the horizon

Overigens begin ik nu ook aan Gall te twijfelen, maar veel opties voor die prijs ze ik niet.

Ik kan nog wel een switch doen: Almeida - Gall voor Roglic - A Yates.

Maar zal Roglic deze tour eindelijk eens top gaat gaan rijden, of pleuris hij in de eerste week al weer ergens onderuit....

Een top Roglic verwacht ik wel weer meer punten pakken de eerste 10 dagen dan Almeida 

1 2 ... 105 106 107 108

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.