Scorito Tour de France 2025

1 2 ... 111 ... 123 124
Erik Verhoef

Vin focust op Pogi en is na 5x proberen rijp voor psych

Voorlopig

Jorg en S Yates    (kunnen nog verrassen)

Merlier en Evenepoel   (teampuntjes?)

Philipsen en MvdP  (idem)

Triootje UAE  Pog/Alm/Yat

4 extra sprinters     (+ Merl/flipje)                               = 6

4 extra AK              (+Jorg/2x Yates/Pog/Alm/Even)    =10

3 overig                  (+ MvdP)                                       = 4

LarsvanBol

Ik hoor verdacht weinig over Van Aert, is dit omdat hij een zekerheidje is? ;)

Maarten Koning
LarsvanBol
Ik hoor verdacht weinig over Van Aert, is dit omdat hij een zekerheidje is? ;)  

Iedereen wacht tot hij groen licht geeft. 😅

Ik heb hem er in maar ik zou toch nog graag bevestiging hebben.

Yorrick

Nu er opeens 9 1 mil sprinters zijn zou ik toch maar even het lijstje neerzetten:

Stewart, Dainese, Jeanniere, Penhoet, Coquard, Demare, Bauhaus, Andresen, Fredheim.

Welke 3 zou je selecteren (ga er toch vanuit dat je nog 1 of 2 1,5 mil sprinter + 1 topper meeneemt dus 3 lijkt me een beetje de max). 

Ik vind zelf Stewart het meest interessant. Heel indrukwekkend in Dauphine en 4 jours de Dunkerque. Hoop alleen niet dat IPT voor Ackerman blijft kiezen en het feestje verpest. Verder ogen Dainese en Jeanniere ook best snel en rijden prima resultaten. Blijft wel gokken in deze categorie voor mijn gevoel.

Erik Verhoef

12,5 mln in sprintploeg en dan gok ik op minimaal 1300 pnt incl truipunten 

RedDevil
Yorrick
Nu er opeens 9 1 mil sprinters zijn zou ik toch maar even het lijstje neerzetten:Stewart, Dainese, J...

Kiezen tussen Jeanierre en Penhoët voelt voor mij een beetje als kiezen tussen een sultana of een liga. Allebei best prima, dus je neemt er maar eentje omdat je toch een tussendoortje wilt, maar de smaak is zo matig dat ik niet echt kan zeggen waar ik nou blijer van word.

TimTornTeut
Yorrick
Nu er opeens 9 1 mil sprinters zijn zou ik toch maar even het lijstje neerzetten:Stewart, Dainese, J...

Stewart vind ik juist minst interessant, juist vanwege Ackermann. Ik neig nu naar Bauhaus (altijd degelijk) en Jeanniere (in vorm), maar zie dat Demare en Dainese eigenlijk ook best redelijke resultaten hebben gereden dit jaar. 

Yorrick
RedDevil
Kiezen tussen Jeanierre en Penhoët voelt voor mij een beetje als kiezen tussen een sultana of een li...

Ja haha niet teveel tijd aan besteden en gewoon gokken dus

Yorrick
TimTornTeut
Stewart vind ik juist minst interessant, juist vanwege Ackermann. Ik neig nu naar Bauhaus (altijd de...

Denk inderdaad dat kiezen tussen Bauhaus, Dainese, Jeanniere etc gewoon gokken is.

Jij gooit het juist over de andere boeg met Stewart. Ik hoop juist dat hij een lage pickrate krijgt en vroeger of later toch zelf mag sprinen. Kan een verschilmaker zijn dan

MRegter96
Yorrick
Denk inderdaad dat kiezen tussen Bauhaus, Dainese, Jeanniere etc gewoon gokken is.Jij gooit het juis...

Later zijn er weinig tot geen sprints meer. In het vlakke werk gaat zijn ploeg toch gewoon voor Ackermann. Ik snap niet zo dat Stewart je voorkeur zou hebben, in ieder geval niet voor het vlakke werk in dit deelnemersveld.

Ragnar Lolbroek
TimTornTeut
Stewart vind ik juist minst interessant, juist vanwege Ackermann. Ik neig nu naar Bauhaus (altijd de...

Ik heb er nu Jeannière en Penhoët staan. Bauhaus, Andresen & Démare hebben daar ook al gestaan.

Dainese vind ik de laatste maar matig. Maar...change My mind!!!

Bauhaus stapt nog al eens af onderweg. 

Renato123
TimTornTeut

Ik kies juist voor twee andere 1 mio dan die je hier noemt ;)

Renato123
TimTornTeut

Ik kies juist voor twee andere 1 mio dan die je hier noemt ;)

Renato123

Enric Mas bij iedereen in het team?

Lucstones
Renato123
Enric Mas bij iedereen in het team?

Waarom zou ik Mas in mijn team moeten hebben? Overtuig me eens.

NielsH97
Lucstones
Waarom zou ik Mas in mijn team moeten hebben? Overtuig me eens.

Meest degelijke klimmer die ook kopman is en voor een klassement gaat na de grote 3 en Almeida, vewacht ik.  Zal wel 5de of 6de in het klassement worden. 

Affiniteit91
Yorrick

Bauhaus rijdt zijn wedstrijden niet altijd uit, maar dat is in dit geval minder belangrijk – als hij er in de eerste vier sprints maar bij zit. In grote rondes is hij doorgaans betrouwbaar.

Jeanniere is de uitgesproken eerste sprinter bij TE, maar of hij daadwerkelijk gaat meedoen om de punten blijft net zo’n gok als Penhoët. Van allebei weet je het simpelweg niet; ze hebben nog weinig echt laten zien. Wat dat betreft zijn ze inwisselbaar.

Andresen hoop en verwacht ik dat hij voor ieder punt gaat doorsprinten. Hij heeft recent in elk geval vorm laten zien, wat vertrouwen geeft.

Coquard vind ik nog het lastigst in te schatten. Hij sprint in de Tour vaak mee voor groen (tussensprints), maar ik neig er toch naar om voor zijn ploegmaat te kiezen als opvulling.

Wel apart dat ze stuk voor stuk voor 1 miljoen geprijsd zijn... Wordt wel een beetje een loterij zo.

Renato123
NielsH97
Meest degelijke klimmer die ook kopman is en voor een klassement gaat na de grote 3 en Almeida, vewa...

idd meeste zekerheid in de 1.5-2.5 mio categorie bij de klimmers. Je weet wat je aan hem hebt 

Laatst gewijzigd
Lucstones
NielsH97
Meest degelijke klimmer die ook kopman is en voor een klassement gaat na de grote 3 en Almeida, vewa...

Hele zwakke Dauphine en vorig jaar 19e in de Tour. Vind je dat hoopvol voor deze Tour?

Renato123
Lucstones
Hele zwakke Dauphine en vorig jaar 19e in de Tour. Vind je dat hoopvol voor deze Tour?

Ja. Geen betere renner als een die zich wil revancheren 

NielsH97

Op dit moment heb ik de grote 3 + Almeida, 2 topsprinters, 2 extra UAE'ers en een keuze gemaakt tussen WvA en Mathieu (beide gaan niet mee). Twijfel alleen of 6 sprinters + een teamgenoot van een topsprinter genoeg is.. 

Hoe ziet jullie sprintteam eruit inclusief ploeggenoot van een topsprinter? Dan bedoel ik niet Evenepoel van Merlier maar opvullers.

De scorito categorieen als volgt:

7 klassementsrenners

1 klimmer

5 sprinters

3 aanvallers 

4 knechten

KV
Ragnar Lolbroek
Ik heb er nu Jeannière en Penhoët staan. Bauhaus, Andresen & Démare hebben daar ook al gestaan....

Denk ook dat de Fransen wel sowieso Parijs zullen willen halen. 

Renato123

Met deze loterij in de 1 mio sprinters categorie ben ik steeds meer geneigd om maar gewoon Groenewegen te pakken ondanks dat hij regelmatig laat lopen en maar 4 keer meesprint (en het risico accepteer dat die buiten de tijdlimiet van de klimtijdrit binnenkomt)

Laatst gewijzigd
KV
Affiniteit91
Bauhaus rijdt zijn wedstrijden niet altijd uit, maar dat is in dit geval minder belangrijk – als hij...

Vind al dan niet uitrijden wel interessant eigenlijk met 17 en mogelijks ook wel 21 als extra sprintkansen. Volgens mij is Bauhaus zich dan alweer "op andere doelen" aan het voorbereiden. 

TimTornTeut
KV
Vind al dan niet uitrijden wel interessant eigenlijk met 17 en mogelijks ook wel 21 als extra sprint...

Vorig jaar stapte hij voor etappe 17 af, maar reed ie in 16 nog wel naar plek 2. Misschien dat ie dit jaar een dagje langer wil blijven fietsen ;-) 

1 2 ... 111 ... 123 124

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.