"ik wou skjelmoose maar 500K te weinig, nijs heeft er ook lange tijd ingestaan, maar ik wou een klassementsman meer"
Dat is jammer want als Milan de eerste etappe wint heeft hij gelijk groen, geel en wit, dan zou Skjelmose 27 team punten krijgen (10 + 8 + 6 + 3) mits opgesteld natuurlijk.
Ik heb gekozen om geen visma renners in mijn team te nemen. Omdat ik gok dat Pogi gaat domineren dus dan kan ik wel 2 dure visma rijders in mijn team klikken, maar ik denk dat ik een hoger puntentotaal kan halen met de combinatie REV Merlier. Rev kopman in de tijdrit plus jongeren. Merlier kopman in de vlakke en eventueel een kandidaat voor groen. Rev rijdt ook nog voor de witte trui! Ja het is een gok want dan moet zijn vorm wel beter zijn dan tot nu toe, maar dat is het risico. Wat denken jullie van de combinatie vin Wout of Rev Merlier? Volgens mij gaat Wout niet voor groen en op het vlakke komt hij tekort voor de pure sprinters.
Als je tussen die twee opties kiest, is REV/Merlier "veel" beter.
Voor mij staan de dure vier er vast in en worstel ik met mijn topsprinter (ga er maar voor eentje)..Merlier is natuurlijk de snelste en kan de meeste punten in die vier vlakke sprints winnen (met teampunten REV natuurlijk heel interessant). Enige is dat hij niet uitgesproken voor groen gaat. Milan en Philipsen wel. Nu heb je enkele etappes (11,15, 17,21) waar de meest veilige optie voor captain volgens mij toch een sprinter is (ook als je MVP hebt volgens mij) dan wil je daar een sprinter opstellen die zeker daar gaat sprinten...is dus de bezuiniging van 500.000 voor Merlier het uiteindelijk waard (want hij haalt minder punten voor de groene trui aan het einde)...daar ben ik nog niet uit. Qua budget kan ik beide prima..
Ik hoor vaak het argument om niet voor merlier te kiezen dat hij niet voor groen gaat. Maar dat zijn maar 80 punten in het eindklassement. Als je denkt dat Merlier de snelste sprinter is dan kan hij deze punten volgens mij makkelijk compenseren. Als hij de eerste haalt hij al 18 punten voor de gele en groene trui. Degene die de eerste etappe wint houd waarschijnlijk groen tot en met de 4e of 5e etappe. Ervan uitgaande dat Evenepoel de tijdrit wint en geel pakt en houd tot de 10e etappe (of langer), wat ik doe, dan zijn dat ook al 21 punten voor de tijdrit en 2x 11 punten voor etappe 8 en 9 (of meer als je Merlier in 10 ook opstelt). Als Merlier een aantal etappes wint dan eindigt hij ook wel bij de eerst 5 in het puntenklassement, dus dan is het verschil met de winnaar maar 60 punten. Plus 9 teampunten voor de witte trui van REV. De kans is wel dat Merlier Parijs niet haalt. Dus volgens mij is het feit dat merlier geen kans op groen in Parijs maakt geen al te groot verschil qua punten. Degene die groen in Parijs heeft pakt die waarschijnlijk pas na etappe 10, dus dan ga je hem niet al te vaak op stellen voor de truipunten na de etappe denk ik.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.