Scorito Tour de France 2025

1 2 ... 131 132 133 134
hajeje
Ferumbras
Absoluut. Zeker met de nieuwe regels omtrent gele kaarten is chaos een optie. Als Pogacar het op z'n...

Zeker 1 ja.

dephazz
TourDeFranceUnchained
Die zijn gewoon te verkrijgen, maar enkel aan de finish! Dat is het grote verschil tov andere jaren....

Dank je, best waardevolle informatie. Bv. om in te schatten hoe logisch het is of Van der Poel voor geel kan gaan. De vorige keer waren het de boni's op de Mur die het voor hem deden.

KipKerrieBroodje

Ik zit er aan te denken om geen MvdP én geen Wva mee te nemen en mijn puncheurs uit de lagere categorieën te halen. Hierdoor heb ik meer ruimte in zowel het klassement en de sprinters. Ik verwacht dat ze beide aardig wat gekozen gaan worden, dus mochten ze veel punten pakken, dan ben ik de klos. Zouden jullie dit aandurven of is dit echt zelfmoord?

Stijn Lemmens

Voorlopige team TOUR 2025

ALG. KLASSEMENT

1.  T. POGACAR
  2.  R. EVENEPOEL (jongeren)
  3.  J. ALMEIDA (ploegmaat)
  4.  M. JORGENSON (ploegmaat)
  5.  F. LIPOWITZ (jongeren)
  6.  E. MAS
  7.  T. JOHANNESSEN (jongeren)

KLIMMER, HEUVEL, PUNCH, SPRINT bergop

8. O. ONLEY (bergtrui, jongeren)

9. K. VAUQUELIN  (bergtrui, jongeren, punch)

10. L. MARTINEZ  (bergtrui, jongeren)

11. I. VAN WILDER (jongeren, ploegmaat)

12. T. WELLENS (punch, ploegmaat)

13. W. VAN AERT (sprint heuvel, punch, ploegmaat, alleskunner)

14. M. VAN DER POEL (sprint heuvel, punch, ploegmaat)

SPRINT (vlak)

15.  T. MERLIER (ploegmaat)

16.   J. MILAN

17.  M. VAN DEN BERG

18.  P. BITTNER

19.  S. WAERENSKJOLD

20.  A. RENARD

Dit is mijn voorlopige teampje, wat vinden de kenners ervan? Reageren mag maar moet natuurlijk  niet. :):):)

Laatst gewijzigd
Zitvlees
hajeje
Tja, kijk, ik heb nu dus zo'n beetje de top 10 AK renners in mijn ploeg, waarbij ik het scenario heb...

Top 10 ak?

Dan is je geld daarna op lijkt me?

pirazzi

Geen Vingegaard maar dat komt door het krappere budget waarschijnlijk.

Buikopstang
Stijn Lemmens
Voorlopige team TOUR 2025   ALG. KLASSEMENT  T. POGACAR  R. EVENEPOEL (jongeren)  J. ALMEIDA (ploeg...

Geen vingegaard en geen brede sprintploeg. Ik denk dat je mee AK mannen moet nemen

janstof

Momenteel heb ik 5 dure Ak mannen, 2 top sprinters en MVDP. Toch ben ik bang dat de breedte van mijn ak team, zeker in week 3 te kort komt. Heeft er 1 pech/geen vorm/etc dan ben je al de Sjaak. Als je deze verdeling hebt kom je daarnaar als snel uit in de categorie THJ, Van Eetveld, Only, Martin etc. Das ook allemaal een gok. 

met wat puzzelen begin ik steeds meer te twijfelen over Almeida, niet over zijn kwaliteiten maar over de punten. Vorig jaar haalde hij hij 598 punten !  dit haalde hij door 8x top 10, 4e in het ak en 6x een overwinning van Pogi. Yates haalde vorig jaar 486 punten door 5x top 10 en 12e in het Ak, oftewel 112 punten minder.

als je dit tegen mekaar afzet dit jaar, 2 miljoen prijsverschil, Almeida wat beter in vorm maar gaat hij ook 200 punten meer pakken?

je kunt nu bijvoorbeeld kiezen voor Almeida + 500k/750 ( Buchman, THJ, Martin bijvoorbeeld ) vs een Yates + Rodriguez/Skjelmose. Als 1 van de  heren bijvoorbeeld 8x 11e finished (160), 11e AK (20) en 4e jongeren (20) dan zit je al op 200 punten. Dan hebben we het nog niet over de tussentijdse klassementspunten  en eventueel teampunten bij een Skjelmose van Milan.

wat is jullie gedachte hierover ?

Buikopstang

Mijn team is na 381 keer wisselen nu klaar denk ik. Twijfel nog over twee dingen. Ga ik safe voor Wellens en de teampunten of ga ik toch voor Gall extra mee in de laatste week wellicht handig. En ik twijfel tussen Dainese en Jeanniere. Welke zouden jullie nemen van de twee?

Buikopstang

Mijn team is na 381 keer wisselen nu klaar denk ik. Twijfel nog over twee dingen. Ga ik safe voor Wellens en de teampunten of ga ik toch voor Gall extra mee in de laatste week wellicht handig. En ik twijfel tussen Dainese en Jeanniere. Welke zouden jullie nemen van de twee?

Buikopstang

Buikopstang

Buikopstang

Stijn Lemmens

ja keuzes maken eh, wel ploegmaats van  Vinnie, ook geen Philipsen maar wel van der Poel

Reden:

Vinnie komt niet meer in aanmerking voor een nevenklassement en voor groen gok ik op Milan

pirazzi

Vinnie zou de bollen kunnen winnen en waarom Mas en geen ploegmaat van Milan?

Gids05

Hier ook geen vinny   en heb a yates er toch maar uit gehaald voor extra sprinter girmay .nu dus voor de sprint etappes 7spr en vd poel en evene als opvulling .

hajeje
Zitvlees
Top 10 ak? Dan is je geld daarna op lijkt me?

Bijna wel ja. Tis een strategie. Beetje extreem misschien. Maar ik vind zelf van niet, want ik probeer de risico's van de sprints op te lossen via de AK renners in de punches, tijdritten, bergen en het eindklassement.

Stijn Lemmens
Buikopstang
Geen vingegaard en geen brede sprintploeg. Ik denk dat je mee AK mannen moet nemen

ik hoop dat er van mijn klimmers misschien mannen in de top 20 komen.  Ik vind 6 sprinters wel ok, waarvan 2 topsprinters, had ik 500000 EUR meer had ik mijn sprinters al wat meer kunnen uppen, maar dit is het beste wat ik eruit kan halen

Laatst gewijzigd
Stijn Lemmens
pirazzi

ik wou skjelmoose maar 500K te weinig

Stijn Lemmens
pirazzi

ik wou skjelmoose maar 500K te weinig, nijs heeft er ook lange tijd ingestaan, maar ik wou een klassementsman meer

Laatst gewijzigd
Nijmos
janstof
Momenteel heb ik 5 dure Ak mannen, 2 top sprinters en MVDP. Toch ben ik bang dat de breedte van mijn...

Ik begrijp je goed en heb diezelfde twijfel. Het lastige vind ik dat je niet zeker weet of yates daadwerkelijk zelf als duidelijke derde man nog een ak zal nastreven. Vorig jaar was pogi soeverein en hoefde niemand veel te doen behalve in de buurt blijven voor het geval dat. Dat kan anders lopen dit jaar. Er is ook geen ayuso om bergop nog eerder te werken. Ik vraag me dus af wat de meerwaarde is van almeida tov yates maar ook wat de meerwaarde is van yates tov wellens of politt.

Nijmos
janstof
Momenteel heb ik 5 dure Ak mannen, 2 top sprinters en MVDP. Toch ben ik bang dat de breedte van mijn...

Ik begrijp je goed en heb diezelfde twijfel. Het lastige vind ik dat je niet zeker weet of yates daadwerkelijk zelf als duidelijke derde man nog een ak zal nastreven. Vorig jaar was pogi soeverein en hoefde niemand veel te doen behalve in de buurt blijven voor het geval dat. Dat kan anders lopen dit jaar. Er is ook geen ayuso om bergop nog eerder te werken. Ik vraag me dus af wat de meerwaarde is van almeida tov yates maar ook wat de meerwaarde is van yates tov wellens of politt.

Nijmos
janstof

Stijn Lemmens
Stijn Lemmens
ik wou skjelmoose maar 500K te weinig, nijs heeft er ook lange tijd ingestaan, maar ik wou een klass...

ik kan VAN  EETVELD  voor MARTINEZ zetten?

Vergane Glorie
Nijmos
Ik begrijp je goed en heb diezelfde twijfel. Het lastige vind ik dat je niet zeker weet of yates daa...

ik begrijp jouw gedachtegang volledig en ik deel deze wat betreft Yates VS een Wellens o.i.d. Die 100 eigen punten moet ik hem nog maar zien houden. 
Echter vind ik Almeida een ander geval. Die hoort toch bij de vijf beste klimmers? 
de tactiek van de Dauphine was een extreme inspanning en dan wegpoefen door Pogacar. Dat is iets wat Almeida niet kan, dus die extreme inspanning wordt door iemand anders gedaan en Almeida gaat dus op eigen tempo doorrijden. Dan is hij theoretisch van de meeste waarde mocht Poga zich opblazen. Dan haalt Almeida mogelijk niet 300 punten meer dan Wellens/pollit maar binnen de race zie ik hem dan wel 100 punten meer halen dan een roglic (tegen wie ik hem meer afzet). 

of zie ik iets over het hoofd?

wil trouwens ook kwijt dat ik in tijden niet zulke prachtige analyses heb gelezen. Echt hulde. Maakt me stil en meer een lezer deze keer..ik kan daar niet aan tippen en maak niet de tijd om zo uitgebreid te analyseren (alhoewel ik dat wel graag zou willen!:))

1 2 ... 131 132 133 134

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.