Scorito Tour de France 2025

1 2 ... 131 132 133 134
Jens Voigt
Ferumbras
Coquard wil altijd wel sprinten en gaat ook vaak voor tussensprints. Kan zomaar derde worden voor gr...

Aan de andere kant is het niveau van Coquard dit seizoen wel erg laag. Die mag blij zijn als ie 10e wordt in een etappe. 

Erik Verhoef
Primoz ValtAltijdVanDeFic
Na veel twijfel / 131 pagina's op het forum / interviews / FOMO / nog veel meer, tot onderstaande te...

Hoop dat begin van de etappe ook wordt uitgezonden.

altijd zo leuk om te kijken hoe de vlucht tot stand komt en wie het allemaal proberen.

Dan 2,5 uur pauze (siesta?) en in sprint-etappes wachten tot gat overbrugbaar is en in laatste 20 km tempo houden met de 10 sec regel, terwijl deAK mannen snakken naar de laatste 3 km

in bergetappes komen AK mannen pas op laatste klim in actie, als ze durven. Daar kun je de klok op gelijk zetten

Wachten tot de vluchters aan het elastiek komen te zitten en dan genieten van alle geiten(klimmers) die er afwaaieren

Mikkie tutorials
Hazebol
In elk mogelijk scenario heeft iedereen het erover dat Pogi de trui in E12 overneemt. Maar wat nou a...

Het parcours is op het lijf geschreven van de heer Pogacar met al de steile heuvels en finales vanaf het begin. Het zou daarom heel raar zijn als hij daar zijn concurrenten niet al klappen uit gaat delen en zich laat testen op de tt (-/- 2 minuut, want vlak) of gaat wachten op een plannetje van VLAB. 
Kortom, ik verwacht hem mogelijk al in etappe 2. En anders wel in 6/7. 
En 10 als het eerder nog niet gelukt is.

Dus mogelijk al geel in twee tot tijdrit. En anders misschien vanaf 10, als je ervan uitgaat dat REV een harde klap uitdeelt in 5. 

Mikkie tutorials
Erik Verhoef
Lees net dat Pogacar niet voor geel gaat      

In etappe 1 ?

Mikkie tutorials
Erik Verhoef
Lees net dat Pogacar niet voor geel gaat      

In etappe 1 ?

Mister_Roan
ralfinho77
Ik probeer die interviews niet continu te lezen want het verandert continu. Vorm, blessures zijn voo...

Jorgenson! Prima tijdrit in Dauphine + jumbo wil hem hoog in klassement en hoeft niet in eerste instantie Vingegaard te beschermen

Laatst gewijzigd
ralfinho77
Erik Verhoef
maar ff serieus Gaat Pogi winnen? Wat is dan de waarde van Vin 6 x 40 punten en 80 gele trui-punten...

Maar dan ga jij er vanuit dat vin kansloos in de etappes bergop tegen Pogi. Het alternatief is eventueel REV dan moet hij de tijdrit gaan winnen. Dan zou je wel bijvoorbeeld REV en Merlier kunnen nemen voor teampunten. Als ik kijk naar teampunten bij Visms weet ik niet zo goed wie ik zou nemen. Yates is voor mij geen optie, jorgenson is te duur. Dan blijven er voor mij 2 opties of Kuss of Affini? 

Harderijder
Erik Verhoef
maar ff serieus Gaat Pogi winnen? Wat is dan de waarde van Vin 6 x 40 punten en 80 gele trui-punten...

Is dat niet genoeg? 😁

Philipsen heeft hier een duidelijke voorkeur. Maar op alle voorspelsites, bookies etc. zie ik Milan als favoriet voor groen en meer kans op een etappezege. Vanwaar de voorkeur hier voor Philipsen? 
Kan hij beter een heuvel over? Is het de kans op teampunten van MvdP (en dan moet je hem dus telkens opstellen)? Of onzekerheid over de vorm van Milan? 

Keshi
Erik Verhoef

Interessante theorie. Maar zo kan je iedereen er uit redeneren die je geen kopman maakt. Van duur naar beneden dan, ergens kom je op een kantelpunt.

Ergens zal je toch punten moeten halen. Vingegard biedt wel (papieren) garantie in al die etappes waar je hem opstelt. Welke vervanger bied je dat? Je moet die dan al snel wel kopman maken, anders haalt die de punten ook niet. Waarom had je die dan al niet in je ploeg? En als je niet 1 vervanger neemt, maar 2 upgrades, of een vervanger en een upgrade, dan zijn dat alweer 2 plekjes die je bezet houdt. En 2x minder zekerheid dan de zekere punten van Vingegard. 

Maar zoals gezegd, interessante theorie.

Wicked Wout

Nou daar is ie dan! Het hoge woord is er uit. WvA gaat (de 1e etappe) niet meesprinten en maakt geen doel van de groene trui.

ralfinho77
Mister_Roan
Jorgenson! Prima tijdrit in Dauphine + jumbo wil hem hoog in klassement en hoeft niet in eerste inst...

Dat moet ik nog maar zien. Zoals de laatste jaren is gegaan staat alles in dienst van Vin en ik zie jorgenson niet mee gaan met Vin laat staan Pogi.

Ragnar Lolbroek

Net met smart in mijn hart Wout uit het team gehaald voor Mathieu. 😅Geeft iets meer cap-rust voor de punch en overgangsritten. Wout gaf aan waarschijnlijk niet voor groen te gaan of te sprinten op het vlakke. Het vrijgekomen miljoen ging van Gall naar A.Yates.😏

Laatst gewijzigd
Ragnar Lolbroek

Net met smart in mijn hart Wout uit het team gehaald voor Mathieu. Geeft iets meer cap-rust voor de punch en overgangsritten. Wout gaf aan waarschijnlijk niet voor groen te gaan of te sprinten op het vlakke. Het vrijgekomen miljoen ging van Gall naar A.Yates.

Hay
Zugzwang
Mijn team staat wel redelijk, maar blijf steeds rouleren tussen de verschillende sprinters van 1m en...

Jeanniere. Behalve Dainese hebben ze bovendien ook nog een andere sprinter in de ploeg.

Derde Bal

Wout voelt zich niet te best:

https://sporza.be/nl/2025/07/03/geen-vlakke-sprints-of-groene-trui-dit-jaar-wout-van-aert-laat-na-buikgriep-in-zijn-kaarten-kijken-voor-de-tour~1751566316112/

Komt weer wat budget vrij.

Maganor01

Wie wil in DM even sparren over teams? Heb er nu 2 in elkaar geklikt met meerdere scenarios. Let me know!

dephazz

Kan iemand hier, met enige kennis van zaken, bevestigen dat er in deze tour geen bonificatieseconden te winnen zijn? Dacht dat Benji dit ergens zei ...

Pietjan
Jens Voigt
Aan de andere kant is het niveau van Coquard dit seizoen wel erg laag. Die mag blij zijn als ie 10e...

5 x 10 maakt 110 punten. Tussensprints erbij en meedingen rond plek 3 a 4 voor groen maakt nog eens 20 tot 30 punten. Ruim z'n geld waard zou je zeggen. 

snoek1974
Keshi
Interessante theorie. Maar zo kan je iedereen er uit redeneren die je geen kopman maakt. Van duur na...

Heb zelf ook Vinnegaard niet , maar die haalt natuurlijk wel genoeg punten , dan zou ik alleen een klimmer van 500K moeten pakken en ik vergelijk die twee samen dan met de 2 die ik nu heb Roglic en Lipowitz ( zie deze iets meer meedoen in de punch etappes maar die theorie moet zich nog bewijzen ) 

Probeer me niet te laten leiden door de interviews en heb ook nog Skjelmose , desnoods wordt die aanvaller , veel dekken zich ook in voor als prestaties tegenvallen .

Ligt er ook aan waar je die 500 K uitgeeft en nodig hebt , zou ook Healy kunnen zijn en dan kan het best een goede deal zijn .

TourDeFranceUnchained
dephazz
Kan iemand hier, met enige kennis van zaken, bevestigen dat er in deze tour geen bonificatieseconden...

Die zijn gewoon te verkrijgen, maar enkel aan de finish! Dat is het grote verschil tov andere jaren. Voorheen waren er nog wel eens boni's te verdienen op beklimmingen die niet de laatste klim waren bijvoorbeeld, dat is dit jaar niet meer.

Botje78
Derkus
Lees ik het nou goed dat T. Foss gemiddeld harder reed in het Noors kampioenschap ITT dan Ganna over...

De tijdritten van Noorwegen en Italie waren qua lengte en hoogte profiel vergelijkbaar. Maar die van Noorwegen was een vrijwel recht parcours met maar een paar bochten. En als je alle (haakse) bochten moest tellen van de Italiaanse tijdrit dan had je ongeveer al je vingers én tenen nodig.

hajeje

Tja, kijk, ik heb nu dus zo'n beetje de top 10 AK renners in mijn ploeg, waarbij ik het scenario heb gekozen dat er een hoop chaos onstaat in de vlakke etappes. De top sprinters gaan in mijn scenario niet top scoren en de middelmatige sprinters gaan genoeg sprokkelen, zodat ik in de 2e helft van de Tour mijn weg naar de top 10% ga vinden bij Scori Pro. Overtuigend?

Laatst gewijzigd
Eric Groenewold

Het vinden van de juiste balans blijft wel een probleem. Het is nu 6 sprinters en 6 klassement aangevuld met puncheurs vluchters en knechten maar dit lijkt zo weinig wat vinden jullie een goede verdeling?

Ferumbras
hajeje
Tja, kijk, ik heb nu dus zo'n beetje de top 10 AK renners in mijn ploeg, waarbij ik het scenario heb...

Absoluut. Zeker met de nieuwe regels omtrent gele kaarten is chaos een optie. Als Pogacar het op z'n heupen krijgt zullen veel ak mannen in week 1 en 2 ook al meemoeten. Dus kun je snel veel scoren. Zoals etappe 7, wat gewoon een ak aankomst kan worden. Prima strategie. Neem je dan 1 of geen topklimmer mee?

Ferumbras
Eric Groenewold
Het vinden van de juiste balans blijft wel een probleem. Het is nu 6 sprinters en 6 klassement aange...

Je hebt vluchters coals schmid en kornuiten, die voor etappe gaan. En je hebt mannen als Gall, thj, onley, martinez, skjelmose, die zeggen voor etappes te gaan, maar gewoon top 15 ak kunnen rijden, met uitschieters naar boven. Hangt echt van je keuzes af.

1 2 ... 131 132 133 134

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.