Door het interview van Skjelmose zit ik plots met Roglic in mijn team, en zie ik werkelijk geen andere keuze. Want Buitrago zat al in het team, Gall gaat op z'n snufferd in week 1 en zal weinig meer opleveren in week 3 is mijn aanname. O'Connor zal wss weer idioot veel tijd krijgen en hoog eindigen, maar ik durf het wéér niet aan met die man. Dan is 1,5 miljoen qua GC al aardig uitgespeeld, en Mas selecteer je in de Vuelta en niet in de tour is de stelregel.
Of zijn mensen nu Skjelmose aan het inwisselen voor Rodriguez? Zelfde prijs, gegarandeerd top-10, en ook nog jongeren. Zekerheidje op ±300 punten en blijft beter op z'n fiets zitten dan een Roglic.
Ik weet in ieder geval een ding zeker: 4 UAE's blijven in mijn team, want daar zit voor mijn gevoel een van de weinige échte garanties op punten en waarschijnlijk naar week 3 weinig opstelstress.
Deze gooit nog even wat zand in de ogen. Welke pik je eruit en welke niet. Ik denk dat het verstandig is om maar 3 'goedkope' punchers mee te nemen. De rest is al ingevuld met een wva/mvdp en punchende ak mannen. De top 5 om het zo even te zeggen. + nog een truipunt man en je zit op 9. Schmid, met tijdrit, of een aranburu die puncht is bij mij nu het vraagstuk.
Ik kom er op uit dat ik niemand van de 2,5-2.0 AK mannen echt heel graag wil. En dan haal ik er een sprinter voor weg die ik wel graag wil. Dat voelt dan niet goed, bij mij zit het dus andersom en blijf ik op 2 topsprinters.
Inmiddels zit ik op de top van mont Noir (waanzinnig uitzicht), bespreek in het plaatselijke bierhol de koers terwijl diverse ploegen langs peddelen. Heerlijk, dat wel maar ik kom er met het selecteren niet uit. Voor de balans en budget MOET ik kiezen tussen Wout en Matje en het lukt me niet. Wie ik ook kies, de wurgende FOMO slaat toe. Geen van beiden hebben expliciet een puntentrui ambitie uitgesproken maar in mijn ogen zijn beiden als enigen in staat de AK mannen, met name Pogi, van de groene trui af te houden.
Nou?
Eetvelt mag niet is onlangs gevallen maar gaat toch starten?
Buitrago ziek geweest en uit vorm
Skjelmose ziek en weet het niet
Alaphilipe te oud
Roglic valt (tegen) in etappe 2
v Aert sukkelt
Ganna gaat niks klaarmaken
A Yates rijdt geen eigen punten
THJ kan nix in grote rondes
Mas en Rodriquez gaan niks klaarspelen
MvdP gaat het niet redden in 'zijn' etappes
en ga zo maar door
toch maar 20 types zoeken als SintMaartensdijk en C Pedersen (voor de ontsnappingen)
Ik snap die groene trui angst voor de drie topsprinters niet zo. Er zijn 380 punten in tussensprints te verdienen. Daarmee kunnen die mannen zoveel punten verdienen dat pog wel heel veel moet winnen om ze voor te blijven. Tenzij MvP en WvA zich er echt serieus mee gaan bemoeien en via ontsnappingen en punch etappes zich hier ook in vastbijten. Anders staan milan en JP toch gewoon in top 3 van dit klassement? Verwacht ik niet van merlier, maar als die 1 en 3 wint zal die ook vast wat meesprinten in tussensprints.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.