Hallo allen,
De puzzel is tot nu toe gelegd, maar altijd nog tijd om te schuiven, dus ben benieuwd naar jullie tips.
Heb nu het volgende team:
Pogacar, evenepoel,vingegaard,almeida,lipowitz, rodriquez,onley,kuss, castrillo, t.johannessen
Philipsen,Merlier,Coquard,Stewart, Jeanniere
Vd.Poel,Vauquelin, Laurance, Berckmoes,Blackmore
Hoor graag jullie tips
leuke vraag, ik merk dat ik me momenteel verlies in het vinden van obscure parels, maar vorig jaar heb ik voor het eerst een gouden beker gehaald en als ik dat team nu terugzie zie ik vooral heel degelijke keuzes. Dus dat ga ik nu toch ook maar weer doen, en ik denk zelfs dat ik een extra UAE-man meeneem tov vorig jaar. Saaaaaaiiii! Ik zie trouwens ook dat almeida vorig jaar maar 2,5M kostte, dat waren nog eens tijden! Maar als je idd eindwinnaar van heel scorito wil worden zul je met verrassende keuzes moeten komen.
Zelfs een zieke Wout haalt nog minimaal 300 punten. Enige nadeel is dat het van te voren lastig is in te schatten waar hij gaat scoren. Dus je gaat em te vaak opstellen.
Wel veel upward potentieel. Zeker als hij groen pakt.
Alleen al om emotionele reden leuk om hem in je team te hebben.
Ik begrijp wat je bedoelt. Maar ik zou toch echt kijken van wie je in totaal de meeste punten verwacht. Want in week 3 zijn juist bergen met punten te halen voor de beste klimmers.
Tuurlijk, als Gall in etappe 8 struikelt over een wijnfles ben je de sigaar en haalt hij misschien nauwelijks punten voor je. Maar dat kan Buitrago ook overkomen in rit 1. Als je renner uitvalt, is het gewoon domme pech. Ik zou wel een extra klimmer meenemen zodat je altijd in week 3 een fatsoenlijk klimteam hebt, maar ik zou niet specifiek kiezen voor renners die al in week 1 kunnen scoren (omdat je bang bent dat het alternatief week 3 niet haalt).
Ik weet niet of dat zo is. Volgens mij moet je om eindwinnaar te worden vooral perfect opstellen + cappen. Ik zie bij winnende teams vaak weinig heel verrassende namen. Soms zit er zelfs een miskoop bij. De winnaar van de Giro had Hindley, meen ik me te herinneren. Maar het verschil tussen perfect opstellen + cappen en dagelijks de plank misslaan kan zomaar een puntje of duizend schelen.
Zit je dan met 250k over. Ik zie weinig renners van 1mil-500k die voor een klassement gaan. Of ze gaan aanvallen of je komt uit bij G. Martin die normaal gesproken erg weinig punten gaat pakken. De sprinters van 750 hebben allemaal een dubbel kopmanschap en ik vind daar niet die ene naam voor het biljartvlakke terrein waar ik nog een plekje over heb. De dure mannen puzzel heb ik sneller gelegd dan onderin, ik wil niet teveel aanvallers daar hebben.
Key om te winnen is vaak elke dag nagenoeg perfect opstellen en telkens raak schieten met de captain. Als je dan in de afrekening nog veel renners in koers hebt scoor je ook vaak goed op die laatste dag. Tenminste dat is mijn ervaring met eindwinnaars.
hm ja perfect opstellen, als dat eens zou kunnen.... Maar een enorme hulp daarbij is een goed gebalanceerd team. voor elke etappe 8-10 man die je graag op zou stellen en een logische captain. Dan moet je soms opvullen met truipunten en soms bankpunten riskeren, maar niet van heel veel renners. Dit is mijn grootste scorito-leercurve geweest. toen ik aantal jaar geleden freewheelend begon zat ik soms met 14 man die ik in etappe A wou opstellen terwijl ik voor etappe B eigenlijk maar 6 kandidaten had, en vooor etappe C op zich wel 9 man , maar geen aangewezen captain
In de giro nog de nummer 1 bekeken, die had ook verschillende fout caps idd, paar slecht scorende renners etc. Ideale op voorhand logische team(zeg 50 mogelijke namen) haalt 500-1000 punten meer als de uiteindelijke winnar. En 1000-1500 meer als de gouden beker grens. 19 keuzes uit selectie van 50 geeft 2.7 miljard opties.
2,7 miljard opties. Wow, combinatoriek op z'n best! Toch werkt het psychologisch anders: ik zit steeds mijn team te perfectioneren met het idee dat dat dit het enige mogelijke team is waar je met logisch redeneren op uit kunt komen en ik ben telkens licht verbaasd dat niet iedereen die hier op het forum meeleest tot exact dezelfde keuze komt😂
Zijn er veel minder natuurlijk, in dit voorbeeld heeft Vinegaard net zo veel kans om gekozen te worden als Arnaud de Lie. Maar heel veel keuzes zijn er mogelijk. Maar of je nu Politt Wellens Buitrago Gall of Martinez meeneemt, voor alle 5 is wat te zeggen toch ?
Skjelmose seems to be more focussed on KOM
ja klopt, dat is precies het spelletje natuurlijk. Wellens politt buitrago gall martinez: Inderdaad voor allemaal wat te zeggen. Je wilt de beste combinatie eruit kiezen, de beste combi van 20 met het beschikbare budget, en achteraf kijk je naar het winnende team en denk ik steeds 'dat had ik op voorhand nooit gedacht' dat precies die combi het meeste punten zou opleveren... Ook weer een leuk wiskunde vraagstuk trouwens om uit te rekenen hoeveel teams er mogelijk zijn met de 50 meest genoemde namen op dit forum waarbij het wel gewogen is: pogi een 99% kans om gekozen te worden, en het rijtje 'Wellens politt buitrago gall martinez' 25%.. Maar voor nu neem ik genoegen met antwoord 'heel veel'. En het zal mij benieuwen welke combi dit keer het meeste oplevert. Ik overweeg nu trouwens om uit dit rijtje 1,5M mannen Gall, Martinez en Wellens mee te nemen.
Pfoe, Skjelmose stond er bij mij al een week ofzo vast in. Na dit interview, denk ik echt dat ik hem eruit klik. Focus is vol op Milan, en in de punchy aankomsten is Nys de eerste in de rij. Hij wil zich niet vastleggen op een klassement en heeft daar ook niet de ondersteuning voor (dat laatste was al langer bekend). Hij zal allicht nog wel top 15 eindigen, maar ik had hem als onderdeel van mijn AK team. En dan is 2,5M wel erg veel geld. Damn, dan kunnen we weer terug naar de tekentafel vrees ik. Eventueel 1 op 1 vervangen door A. Yates is ook nog een optie, want andere gegadigden zijn dan Buitrago of Gall.
Vervelend, maar wel fijn zo'n interview!
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.