Ik denk dat er deze tour voldoende opties zijn om het verschil te maken. Het beperkt aantal sprintetappes zorgt voor verschillende strategien qua setup daar. De punchetappes zijn echt geen uitgemaakte zaak (AK, WvA, MvP, etc etc?). Roglic die betaalbaar, maar een risico is. Een sloot aan goede renners die zeggen voor etappes te gaan, maar zomaar top 10 AK kunnen gaan rijden (Gall, L. Martinez, Onley, etc). Knechten die zelf in staat zijn top 5 te rijden (Almeida, Jorgenson, Lipowitz).
Ik snap de angst niet zo goed.
Zoals gezegd is er al pagina's terug gesdiscussieerd over de beperkte voorbereiding die hij heeft gehad met veel tegenslagen. Daar kwam ook de opmerking langs over ambitie en zin hebben (pagina 79: Poffermeloen). Mbt de tegenslagen zie mijn post een paar hoger met link.
Hij is gewoon ziek geweest voor de Tour de Suisse en was daar inderdaad niet fit genoeg voor. Dat zal wat gekost hebben maar volgens mij heeft hij nergens aangegeven dat hij niet in vorm is voor de Tour zelf? En ja, hij wilde liever nog een jaartje wachten met de Tour en dit jaar de Giro rijden maar hij gaat er nu toch niet met de pet naar gooien omdat ze hem naar de tour sturen?
De twijfels rond zijn vorm snap ik maar juist daarom ben ik het helemaal met Fietsopa eens. Dit zijn de type renners waar wel een verschil gemaakt kan worden zoals jij blijkbaar ook beseft aangezien je Skjelmose meeneemt.
Dit type renners zal het verschil kunnen maken tussen zilver en goud denk ik maar ik deel de twijfel of ik niet te veel 'veilige opties' heb met een hoge pickrate. Ik blijf voorlopig weg van de Bare's, Berckmoes, etc.
Ik denk dat het op dit forum enorm zou helpen als je zelf berichten kan markeren en opslaan. Ook denk ik dat een soort bladwijzer goed kan helpen. Dan weet je waar je bent gebleven aangezien ik het idee heb dat er soms wel 4 paginas per dag bij komen
Hier ook twijfel voor Skjelmose na het nieuws van Lennert. De weinige ondersteuning voor Skjelmose zint me wel niet. En de verplichting voor de tdf te rijden ook niet, Roglic wilde ook de Giro niet rijden en dat merk je toch aan hun motivatie. Maar voor de rest kan hij wel een verschilmaker zijn met zijn punch, ITT, witte truipunten en misschien groene teampunten.
Yes check! Beetje oud nieuws, dacht dat ie een persco had gegeven. Ben namelijk reuze benieuwd naar zijn huidige gevoel over zijn situatie en of ie een beetje stabiel is geworden in de afgelopen weken. Staat er idd bij mij ook in!
Alle nuttige informatie sla ik op in een overzicht. Zelf kan je wel zien aan parcours wat voor etappe het zal worden. Toch zijn er ervaringsdeskundigen en betere kenners die toch een finish of berg weten te benoemen die toch iets zwaarder of minder zwaar is waardoor je toch een iets andere samenstelling in je team hebt. Ook komt er een hoop onzin voorbij. Namen van renners die niet eens meedoen, maar nog wel op het scorito lijstje staan. Misschien toch maar een soort duimpjes systeem. Veel plusjes trekt aandacht en minnetjes gelijk overslaan.
Snap ik vanuit de oven. ... staat bekend als de bakoven van zuid-frankrijk, als je dit hoort dan is de tour begonnen! Ik heb er enorm zin en hoop op een heerlijke tour in allerlei opzichten.
Nog een overweging die ik geloof ik nog niet voorbij heb zien komen. Ik probeer deze tour weinig budget te besteden aan renners die uitsluitend hun punten in de derde week kunnen pakken. Gebeurt me toch vaak dat een Landa of een Mas uitvalt voordat ze hun punten hebben kunnen rapen.
Dit jaar dus Buitrago i.p.v. Gall.
Skjelmose i.p.v. Mas.
Van Eetvelt ookal is zijn klassementsambitie wat zwak.
Waarschijnlijk scoor ik wat minder punten in het hooggebergte, maar als je renner daar niet eens aankomt dan scoor je ze ook niet.
Dat snap ik zeker. No hard feelings, maar nu dus de twijfels? Ik ben benieuwd hoe jij erover denkt. Nu trouwens roglic er weer in geklikt. En daarnaast denk ik dat ik voor 1 topsprinter ga. En dan kies ik voor Philipsen. En ook al is zijn jaar niet super, maar wel een geweldige ploeg die hem gaat ondersteunen. Daarnaast kies ik voor meeus ipv Milan dat scheelt 2,5 miljoen die ik in mijn AK of punchers kan stoppen. Ondanks het betere seizoen van Milan!
Ik heb Roglic niet, puur omdat ik hem elke keer heb als hij uitvalt, ik zoek die frustratie niet meer. Daarnaast vind ik hem ook gewoon geen leuke renner, weinig emotie, saai. Maar dat zijn dus allemaal persoonlijke rendenen. In goede doen zie ik hem wel top 3 eindigen.
Daarnaast heb ik juist 2 van de 3 topsprinters. Juist vanwege het grote aantal sprinters, zoek ik in die categorie meer zekerheid. Ik heb Merlier en Milan, een omdat hij intrinsiek de snelste is, de ander vanwege de trein. Het geeft ook net wat meer zekerheid in week 3, ben namelijk toch beetje bang dat Merlier gaat afstappen ergens. Ow en ik heb ook Meeuws nog.
Ik heb zelf Jorgenson eruit gehaald om de tweede topsprinter mee te kunnen nemen, maar dat zit me nog niet helemaal lekker. Ik denk toch dat (veruit) de meeste punten van klassementsrenners moeten komen, en vooral van de klassementsrenners met punch. Het is gewoon moeilijk om de juiste te kiezen vanuit al die twijfelachtige berichten van renners zelf. Ik krijg het gevoel alsof niemand klassement wilt rijden, vanwege de verwachte dominantie van UAE en TVLB, maar toch zullen de plekken 5-15 gevuld moeten worden uiteindelijk, wie gaan dat dan zijn? Ik denk toch dat Jorgenson, Lipowitz, Mas, Gall, Buitrago, O'Connor en jawel A Yates, die namen kunnen zijn.
Teampunten tactiek UAE lijkt een safer bet, dus heb momenteel wel Wellens.
Eerst maar zien dat van Eetvelt zondag al de benen heeft om uberhaubt fatsoenlijk mee te punchen. Absoluut een hoog plafond, maar erg onzeker na zijn val in het Belgisch Kampioenschap (aldus hemzelf).
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.