Scorito Tour de France 2025

1 2 ... 125 126 127 128
Fietsopa

Om nog maar even een discussie op te gooien:

Hoe noodzakelijk is het om verschilmakers te hebben?

Ik heb nu een team waar ik erg tevreden mee ben, maar ik merk ook dat de namen die ik heb te vinden zijn in 90% van de teams hier. Nu vraag ik me af of ik überhaupt wel een gouden bekertje zou halen, zelfs als dit allemaal prima keuzes blijken te zijn.

Kan je eigenlijk wel zonder een Mas, Skjelmose, A Yates, S Yates, C Rod, O'Connor, Thomas, oid in je team?

Mario De Jaegher
klaas drr
@ mario Serieuze achterstand is niet echt een argument, buitrago werd 10e op 30 minuten vorig jaar. ...

Misschien Merlier eruit gooien want die gaat toch niet voor groen en zo mijn AK versterken maar als Merlier die eerste rit pakt wordt het toch zweten.

mirkodek

Ik heb Van Eetvelt eigenlijk nooit echt serieus overwogen, ondanks dat de eerste week hem wel ligt. Eerste Tour, nog nooit aangetoond in zware bergritten mee te kunnen en geen tijdrit. Maar is natuurlijk wel interessant geprijsd. Maar na dit bericht kan er bij mij wel definitief een streep door: https://www.indeleiderstrui.nl/wielrennen/lennert-van-eetvelt-baalt-in-aanloop-naar-tour-maand-op-hoogte-om-5-te-winnen-en-dan-ben-je-10-kwijt-met-zon-val

Je zou hem met name meenemen voor de eerste week lijkt me, met een bonuskansje op een goed AK (max plek 10 denk ik dan). Maar als ie niet superfit aan de Tour begint door een val, waarin de rest van het peloton wel echt op het toppen van hun kunnen presteert meteen, dan gaat het hem sowieso niet worden natuurlijk.

Fietsopa
Kip
En toen alle andere Tourrenners hun klassiekerseizoen in de Ardennen begonnen, was Jorgenson al op v...

Ik snap de bezorgdheid over die etappe ook niet zo, hij was die dag toch gewoon aan het knechten? Hij zit niet in mijn team, maar dat is niet omdat ik geen goede vorm van hem verwacht.

Kip

volgens mij was het een genuanceerd maar positief stuk over Jorgenson :)

Mazzel1986
Fietsopa
Om nog maar even een discussie op te gooien: Hoe noodzakelijk is het om verschilmakers te hebben? Ik...

Hangt een beetje van je doelstelling af: wil je echt vol voor de overwinning gaan, of wil je bij de beste 10 procent horen? 

Verschilmakers pak je als je echt het verschil wil maken (vandaar ook de naam waarschijnlijk), maar je kunt het ook veilig spelen en gewoon alle renners met de hoogste pickrate pakken en zorgen dat je de juiste mensen opstelt en capt.

Fietsopa
Kip
volgens mij was het een genuanceerd maar positief stuk over Jorgenson :)

Ik bedoelde ook meer richting andere criticasters.

Fietsopa
Mazzel1986
Hangt een beetje van je doelstelling af: wil je echt vol voor de overwinning gaan, of wil je bij de...

Voor mij persoonlijk is het doel altijd wel een gouden bekertje. 

Voor de echte overwinning moet je sowieso wat verschilmakers hebben. Voor een gouden bekertje is het misschien net wat minder nodig. 

mirkodek

Ik zit nog een beetje in dubio over de breedte van mijn AK-team. Ik neem 7 toppers (2,5M of hoger) mee en dat voelt goed. Maar dat betekent ook dat de eerstvolgende AK/klim-renner THJ is. In de klimritten ben ik van plan om volledige AK team op te stellen, met 1 of twee aanvallers of evt een groene trui man (heb Milan en MvdP). Dat lijkt me in de basis prima, maar met zo'n hectische week bestaat er natuurlijk een redelijke kans dat van mijn 7 toppers er één of twee het asfalt kussen en eruit stappen. Is het wijs om daarvoor een teampunten-man (van SQS) of een sprinter (6 stuks aanwezig nu) op te offeren? Of wellicht toch de keuze te maken om één van de drie aanvallers (THJ/Schmid/Champoussin) thuis te laten. THJ is goed in vorm en gaat zeker aanvallen in die derde week. Schmid idem dito plus de tijdrit. En Champoussin zal namens Astana één van de kandidaten voor de bollentrui zijn.

Dat is denk ik de laatste knoop die ik nog door moet hakken. 

floda
Kip
En toen alle andere Tourrenners hun klassiekerseizoen in de Ardennen begonnen, was Jorgenson al op v...

Axelgaard is er ook op forum zie ik. Alleen zijn de minpunten eruit gehaald geloof ik.

floda
mirkodek
Ik heb Van Eetvelt eigenlijk nooit echt serieus overwogen, ondanks dat de eerste week hem wel ligt....

Ik kwam 0,5mio tekort dus vanochtend buitrago ingewisseld voor van eetveld, las ik daarna dit op IDL. Kan weer opnieuw gaan beginnen want zie niets voor berg/ak in de 1 mio bak.

Ferumbras
Fietsopa
Om nog maar even een discussie op te gooien: Hoe noodzakelijk is het om verschilmakers te hebben? Ik...

"Mas, Skjelmose, A Yates, S Yates, C Rod, O'Connor, Thomas, oid in je team?"

Mas: Nooit goed in de tour.

Skjelmose: Geeft aan niet in vorm te zijn en geen zin heeft in de tour.

A. Yates: Gaat enkel knechten en kan wellicht enkel leunen op teampunten.

S. Yates: Wat is zijn rol? Plus heeft net veel gegeven in de Giro.

C. Rod: Geen enkel teken van vorm.

Thomas: Wut?

Lijken me stuk voor stuk namen die allemaal te verdedigen zijn om thuis te laten. Maar allen kunnen natuurlijk best voor een verrassing zorgen links of rechts.

Fietsopa
Ferumbras
"Mas, Skjelmose, A Yates, S Yates, C Rod, O'Connor, Thomas, oid in je team?" Mas: Nooit goed in de t...

Al deze redenen zijn waarom ze niet in mijn team staan. Maar als je alleen maar de meest logische namen mee neemt, dan ga je de grote verrassing natuurlijk ook niet mee hebben, en vaak is het wel nodig om die te hebben als je echt hoge ogen wilt gooien.

JeroenBerg

Wat verwachten mensen van WVA. Ik zit te zwaar te twijfelen over hem maar weet niet wat ze ambitie is.

KV
Kip
Dainese de snelste en stabiele sprinter die levert

Dainese en stabiel in dezelfde zin. Wat gaan we hier nog allemaal lezen?

Nijmos
JeroenBerg
Wat verwachten mensen van WVA. Ik zit te zwaar te twijfelen over hem maar weet niet wat ze ambitie i...

Join the club. We zijn met veel

ralfinho77

Ik heb nog wat twijfels in de 1,5 tot 2,5 tot nu heb ik buitrago erin staan. Goede resultaten in de grote rondes en een goede punch! Daarnaast heb ik Mas heeft best een goed seizoen, maar twijfel. Mas en de Tour! Dan hebben we nog skjelmose, Rodriquez en Gall. Skjelmose veel pech in het voorjaar, maar het parcours is in het voordeel en de witte trui. Dit geldt overigens ook voor Rodriquez, maar gaan die significant meer punten opleveren dan Gall voor 1,5? Hoe denken jullie hierover? En daarnaast vraag ik mij hoeveel topsprinters jullie meenemen in de categorie Philipsen, merlier, Milan? Nu heb ik er 2 Philipsen en Milan dit omdat merlier voor soudal rijdt waarvan Rev de kopman is en hij geen Trijntje heeft! De vraag voor mij is dan een topsprinter Philipsen of Milan? En dan opvullen met 2 van 1,5 en een goedkoper zoals van der berg! Ik ben benieuwd hoe jullie erover denken.

ralfinho77

Ik heb nog wat twijfels in de 1,5 tot 2,5 tot nu heb ik buitrago erin staan. Goede resultaten in de grote rondes en een goede punch! Daarnaast heb ik Mas heeft best een goed seizoen, maar twijfel. Mas en de Tour! Dan hebben we nog skjelmose, Rodriquez en Gall. Skjelmose veel pech in het voorjaar, maar het parcours is in het voordeel en de witte trui. Dit geldt overigens ook voor Rodriquez, maar gaan die significant meer punten opleveren dan Gall voor 1,5? Hoe denken jullie hierover? En daarnaast vraag ik mij hoeveel topsprinters jullie meenemen in de categorie Philipsen, merlier, Milan? Nu heb ik er 2 Philipsen en Milan dit omdat merlier voor soudal rijdt waarvan Rev de kopman is en hij geen Trijntje heeft! De vraag voor mij is dan een topsprinter Philipsen of Milan? En dan opvullen met 2 van 1,5 en een goedkoper zoals van der berg! Ik ben benieuwd hoe jullie erover denken.

valowitz

In E1 heb ik nu Merlier, REV, van Wilder en VPP. Nu maar hopen dat Merlier wint 😂

RedDevil
Ferumbras
"Mas, Skjelmose, A Yates, S Yates, C Rod, O'Connor, Thomas, oid in je team?" Mas: Nooit goed in de t...

Skjelmose: Geeft aan niet in vorm te zijn en geen zin heeft in de tour.

Dit heb ik zelf niet kunnen vinden. Kan je aangeven waar je dit vandaan hebt? 

Nijmos
valowitz
In E1 heb ik nu Merlier, REV, van Wilder en VPP. Nu maar hopen dat Merlier wint 😂

Tja..  die kans is kleiner dan 50% dus misschien niet je scorito al in rit 1 te grabbel gooien

Ovenschotel
Ferumbras

Het lijstje wat je net noemt is inderdaad waar ik ook mee zit. Naast de echte renners van wereldklasse voor het AK is er een hele subtop die je zomaar achterwege kan laten. Probleem waar ik dan echter mee zit is dat ik in de bergen weer renners tekort ga komen, zelfs met 2 UAE knechten en een SQS knecht

Ferumbras

Weet iemand wat voor parcours het Noors kampioenschap was? Ik kan nergens een overzicht van de route vinden. Dat Leknessund met 3m verschil ThJ verslaat vind ik enigszins verrassend. Maar goed als het vals plat is, ipv een echte bergetappe, dan weer niet.

Eddix

Jeetje, dit forum lijkt steeds meer op een echo kamer. Ik heb een aanhoudend déjà vu gevoel als ik sommige posts lees. Ik snap dat veel van ons met dezelfde twijfels zitten, maar is het echt nodig om die keer op keer te posten? Of plaatsen mensen alleen berichtjes zonder wat berichten terug te lezen?

Iedereen wil graag antwoorden, maar om alleen je twijfels te verwoorden gevolgt met: "wat zouden jullie doen", "kan iemand helpen" en (sorry Ralfinho) "ik ben benieuwd hoe jullie erover denken." Dan denk ik alleen maar dat we al lang hebben laten weten hoe we erover denken, in de 124 hieraan voorafgaande pagina's.

Ferumbras
RedDevil
Skjelmose: Geeft aan niet in vorm te zijn en geen zin heeft in de tour.Dit heb ik zelf niet kunnen v...

https://cyclinguptodate.com/cycling/another-blow-for-mattias-skjelmose-as-he-pulls-out-of-tour-de-suisse-everything-from-here-is-about-being-ready-for-the-tour-de-france

Dat over "geen zin hebben" kwam pagina's terug langs van iemand anders. Neemt niet weg dat ik hem als dark horse gewoon mee ga nemen hoor.

1 2 ... 125 126 127 128

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.