Scorito Tour de France 2025

1 2 ... 121 122 123 124 »
Nijmos
Mikkie tutorials
In RvV waren het er 20. In etappe twee hooguit 10 of 5, afhankelijk van waar hij gaat. Blijft een ri...

Pogacar heeft daar geen zin in. Want hij is wel wild maar niet gek. Het is geen eendagskoers.

tour barbaar

twijfel nog steeds over WvA, eetvelt, ganna.

Bij ganna en WvA is de hoop dat ze meesprinten en bij eetvelt de vorm.

AK: Pogi, Rev, Vin, alm, jorg, lipo, buitr, eetv, t.johan, Buchman

sprint: Philipsen, aart, Meeus, coq,  Bauhaus, bitner, ganna

aanval: schmid, healy, only

Ragnar Lolbroek

Ergeren, buiten Zadelpen, nog mensen ze zich aan het blokkeren van posts waarvan je denkt: wat heb ik on gods green earth verkeerd gezegd dat dit de "huisregels" overtreedt?

Damesfietszadelruiker

Van wie verwachten jullie deze Tour echt helemaal niets? Mijn vrouw doet dit jaar voor het eerst mee aan onze vriendenpoel en ik help haar natuurlijk graag met het samenstellen van Team Herenfietszadelruikster.

Heb nu voor de sprint in ieder geval De Lie en Groenewegen, en O'Connor voor de bergen ...

Lamme Frans
ScoritoKoning043
Ik ben het grotendeels eens met je redenering: je analyse van het Tourparcours, de dynamiek in de ee...

Ik ben het met je eens dat hij de grootste kanshebber voor geel is na de tijdrit.
Die punchy aankomsten moet hij ook zeker goed aankunnen.
Maar ik maak me zorgen over zijn positionering en zijn ondersteuning van zijn team bij het positioneren.
Wat dat betreft was etappe 1 van de Dauphiné illustratief. Hij reed heel indrukwekkend een gat dicht richting Vingegaard & co die waren vertrokken. Maar hij zat dus niet goed, en dat is problematisch. De energie die hij daar verspilde kwam hij tekort in de finale. In de tour, in een sterker deelnemersveld, zal dat verschil alleen maar uitvergroot worden.
Verder vond ik het bergop ook tegenvallen. Nu was dat wel ten opzichte van de grote 2, die intrinsiek betere klimmers zijn. Maar ten opzichte van de 2e rij viel me het ook tegen. Plek 3, zoals vorig jaar is zeker niet evident. In de laatste week zijn er een paar extreem zware bergetappes en ik denk eerlijk gezegd dat hij daar veel tijd gaat verliezen ten opzichte van de puurdere klimmers.
Tel daar ook nog het BK bij op. Hij was op zich natuurlijk sterk, maar op zo'n parcours zou hij zelfs met het smijten van krachten de meerdere moeten zijn van Wellens. Dat hij niet dichter kwam zegt ook iets over zijn herstelvermogen. Hij hervond niet zijn tweede adem.
Daarom laat ik hem thuis. En wel met pijn in het hart, want hij zal alsnog een boel punten scoren, maar ik verwacht niet zoveel als vorig jaar. Anders had hij natuurlijk mee gemoeten.

Mazzel1986
BigMig
Nou, ik heb alle etappes nog eens nader bekeken, en etappes 10, 11, 15, en 20 lijken me toch wel kan...

Maar die gaan niet allemaal naar de vluchters. Dus hoe vaak ga je dan Cort opstellen zonder dat ie punten oplevert. Een etappe met 25% kans op een geslaagde ontsnapping is voor mij niet voldoende om een rasaanvaller op te stellen. Dan liever teampunten of zoals eerder al door anderen gezegd een gokje op een aanvaller die serieuzere kans maakt op de bollen.

Mazzel1986
Pietjan
Overigens mag scorito de sterren wel eens aanpassen. Higuita 4 sterren punch en heuvels, 3 klimmen e...

Jij denkt dat Vino een plan heeft? Volgens mij heeft die gewoon wat sprinters en wat aanvallers samengeraapt en zegt die elke dag in de bus: "zorg dat er iemand in de aanval zit, sprint voor de bergpunten en sprint voor de ereplaatsen als je er nog bij zit aan het eind, succes!"

Mazzel1986
hajeje
Vanwege Van Poppel wel, vind ik.

Ook zonder Van Poppel wel. Meeus is imo de beste sprinter na de 'grote drie' van de startlijst. 

Mazzel1986
Damesfietszadelruiker
Van wie verwachten jullie deze Tour echt helemaal niets? Mijn vrouw doet dit jaar voor het eerst mee...

Je kunt natuurlijk ook een paar echte parels met een lage pickrate opstellen. Ik denk dan aan:
Tim Naberman
Vito Braet
Emiel Verstrynge
Ewen Costiou
Sébastien Grignard
Anders Halland Johannessen

DerbertHijkstra
Lamme Frans
Ik ben het met je eens dat hij de grootste kanshebber voor geel is na de tijdrit.Die punchy aankomst...

Deze bijdrage en die van gister vind ik inhoudelijk dusdanig sterk dat ik bijna zou gaan twijfelen om Evenepoel ook thuis te laten, terwijl hij er zonder twijfel van begin af aan in stond.

Wat voor idee heb jij dan over die andere Poel, Mathieu? Ik laat hem momenteel thuis, met de overweging dat hij zeker geel kan pakken in etappe 2 of 4, maar die in 5 weer kwijt raakt en dat etappe 6 en 7 te zwaar voor hem zijn in combinatie met dat hij niet meer moet omdat hij toch al geel heeft gehad. Die 2,5 miljoen denk ik beter te kunnen besteden in zo'n scenario, maar ik ben enorm bang dat ik dat scenario niet goed voor me zie.

Lamme Frans

Van der Poel staat er bij mij nu wel in, omdat zijn ondergrens best hoog is en er veel upside is.
In etappe 2 en 4 zie ik hem eigenlijk als enige goede optie als captain en verwacht ik hem net als jij in geel  normaal gesproken; hij zal dan ook hoog in het puntenklassement staan. Het zou me niet verbazen als hij dan al tussen de 150 en 200 punten heeft als je hem capt.
Zeer waarschijnlijk is hij daarna de trui kwijt, maar hij zal er wel voor gaan in de tijdrit, dus hij gaat weer punten scoren in de tijdrit.
In etappe 6/7 is het de vraag of hij mee kan doen voor de winst. Vooral etappe 7 is waarschijnlijk te veel ten opzichte van een Pogacar. Maar hiermee is nog niet gezegd dat hij kansloos is voor een goede klassering. 
Dan zijn er verderop in de tour nog wat kansen en acht ik een groene trui scenario best mogelijk mogelijk, als hij er dan goed voor staat. En als hij zelf niet voor groen gaat is het waarschijnlijk wel Philipsen die dat gaat doen en kun je dus ook nog teampunten scoren. Vanwege de rit naar Montmartre zal hij de tour wel uitrijden en zal hij ook zelf nog groene trui punten scoren.

Erik Bos
Damesfietszadelruiker
Van wie verwachten jullie deze Tour echt helemaal niets? Mijn vrouw doet dit jaar voor het eerst mee...

🤣

Valvuillerdemoz
Damesfietszadelruiker

En deze post wordt dan wel toegelaten 😁

Edit: ik zou Roel van Sint Maartensdijk en Thomas Gachignard aanraden. Mooie namen en zij strijden ook nog mee voor het jongere klassement.

Laatst gewijzigd
Damesfietszadelruiker
Mazzel1986
Je kunt natuurlijk ook een paar echte parels met een lage pickrate opstellen. Ik denk dan aan:Tim Na...

Anders Halland Johannesen, das een goeie. THJ maar dan Anders.

Oeps!

valowitz
Mazzel1986
Je kunt natuurlijk ook een paar echte parels met een lage pickrate opstellen. Ik denk dan aan:Tim Na...

Vergeet Roel van Sintmaartensdijk niet! Dat is echt een hele mooie parel.

Behatzailea
Ragnar Lolbroek
Ergeren, buiten Zadelpen, nog mensen ze zich aan het blokkeren van posts waarvan je denkt: wat heb i...

Yup

Mario De Jaegher

Zo ploeg is af. 

Pogi,Vinnie,rev,Almeida,a Yates,onley,thj.

Phillipsen,Merlier, Coquard,jaenniere,Marijn,renard

Wout,matje,Nys,vauquelin,Gregoire,schmid en barre.

Maar zou het niet kopiëren want verder dan brons ben ik nog nooit geraakt.

Ferumbras
Lamme Frans
Ik ben het met je eens dat hij de grootste kanshebber voor geel is na de tijdrit.Die punchy aankomst...

Dat ie de tour niet gaat winnen is duidelijk. Daarom is het ook zo'n heerlijke scorito speler. Die heeft al ruim 500 punten voor de start van week 3. Daarin verliest ie in de eerste de beste serieuze berg dik 20 minuten, waardoor hij de rest van de week nog even 2 overwinningen pakt vanuit een klimmers-vlucht. Absoluut essentieel wat mij betreft.

misschien toch nog maar een keer puzzelen om vingegaard er in te krijgen. Te grote fomo om die thuis te laten. Terug naar de tekentafel!

Fieljepper
Mario De Jaegher
Zo ploeg is af.  Pogi,Vinnie,rev,Almeida,a Yates,onley,thj. Phillipsen,Merlier, Coquard,jaenniere,Ma...

Zie je niet een kleine uitdaging in de vele bergritten? Qua sprint zit je er redelijk stevig in maar qua verhouding prima. Wel het gevoel dat je nu te veel op de punch hebt en een van de toppers daar zou ik toch wel inwisselen voor een klassementsman. Eventueel met een punch als je het gevoel hebt dat je het plekje in de eerste week ook nog moet vullen.

Ferumbras
Mario De Jaegher
Zo ploeg is af.  Pogi,Vinnie,rev,Almeida,a Yates,onley,thj. Phillipsen,Merlier, Coquard,jaenniere,Ma...

4 man voor het ak. Dat is toch echt te smal?

onley gaat voor etappes, niet voor ak. Thj heeft nog niks laten zien in een grote ronde qua ak. En yates is natuurlijk leuk qua teampunten, maar gaat geen top 10 rijden.

maar ik snap je strategie. Vol op de punch, wat deze tour zeker kan slagen. Succes!

Mario De Jaegher
Fieljepper
Zie je niet een kleine uitdaging in de vele bergritten? Qua sprint zit je er redelijk stevig in maar...

Budget laat het niet toe en ik ben ervan overtuigd dat door de chaotische eerste week de helft van de AK al naar huis is of op serieuze achterstand.

klaas drr

@ mario Serieuze achterstand is niet echt een argument, buitrago werd 10e op 30 minuten vorig jaar.  Yates 12e op 40 minuten. 95% gaat weer om zijn moeder roepen als Visma all in gaat in de 2e en 3e week.

1 2 ... 121 122 123 124 »

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.