Scorito Tour de France 2025

1 2 ... 122 123 124 125
ZK

sander, al mail gehad van hete vrouwen uit het Oostblok? Je hebt je nickname nog niet aangepast zo te zien.

Wellens haalt waarschijnlijk geen eigen punten, die stel je dan puur op voor de Pogi-teampunten.

Laatst gewijzigd
lochem
Kussinjepoes
Zien jullie de 1.5M sprinters als Groenewegen, Achermann en Meeuws nadrukkelijk beter dan de 1M spri...

Groenewegen of Girmay ? Groenewegen in vorm, maar alleen vlak. Girmay nog zoekende, maar kan meer dan alleen vlak.

VincentK

@ZK, goed dat je het even meldt.

Laatst gewijzigd
KV
Gladiool
Ik lees weinig over Ganna. Kan die nou mee in die heuvelritten in de eerste week of is het stiekem w...

Waarom denk je dat ze Laurence meenemen?

Mister_Roan
BigMig
Nou, ik heb alle etappes nog eens nader bekeken, en etappes 10, 11, 15, en 20 lijken me toch wel kan...

Etappe 10 voor Franse aanvallers 😂 Nationale feestdag voor hun! Dan wil je toch winnen...

Gladiool
KV
Waarom denk je dat ze Laurence meenemen?

Goed punt 🤣

Erik Verhoef

en welke fransoos gaat dat doen?

janstof

Ik kom maar lastig uit met de verdeling van 2 top sprinters. Begin overal te sleutelen, ben nu bezig met de wissel van Almeida naar A.Yates en daardoor kun je wel een stuk meer. Je speelt hierdoor 2 miljoen vrij. Vorig jaar haalde Almeida 120 punten meer dan Yates, met de juiste wissel (VB: van Eetveld ruilen naar Roglic) kun je dit prima oppakken. Daarbij komt nog als Roglic wel echt goed is hij gewoon kandidaat is op het podium . Zo zijn er meer opties om het budget van , bijvoorbeeld een Almeida, goed rond te spelen.

of vinden jullie dit te riskant ?

janstof

Dubbel 

Laatst gewijzigd
janstof

dubbel 

Laatst gewijzigd
janstof

dubbel 

Laatst gewijzigd
ScoritoKoning043
Lamme Frans
Je moet altijd wat aannames doen over hoe je denkt dat de Tour gaat verlopen. Op basis van deze uitg...

Ik ben het grotendeels eens met je redenering: je analyse van het Tourparcours, de dynamiek in de eerste week, de verdeelde kansen voor klassementsrenners en punchers en de beperkte ruimte voor sprinters klopt helemaal. Maar juist daarom is het des te opmerkelijker dat je Evenepoel links laat liggen in je Scorito-team. Sprintpunten met Merlier en een hoge kans op punten voor de gele trui in het team. en dan al snel de tijdrit waar hij het geel kan pakken..

De tijdrit is bijna op zijn lijf geschreven en ligt strategisch tussen punchy etappes waarin hij ook uit de voeten kan. Het zijn ritten waarin iemand als Evenepoel, Pogi en Vingegaard, met hun explosiviteit flink wat schade kunnen aanrichten bij de klimmers die minder explosief zijn. In dat opzicht zit hij juist bij de mannen die al een leuke voorsprong kan pakken op plek 5 en lager voordat ze de bergen in gaan. Dat maak hem in mijn ogen mega interessant!! 

*Normaal zou je hetzelfde zeggen van Roglic, maar dit zie ik toch al een hele tijd niet terug bij hem. Ik vind hem wel nog sterk op de lange beklimmingen.

Tim Roelants

Ik kan niet oordelen over hoe het niveau van evenepoel is maar met wat ik weet kan je op dit niveau een slechte voorbereiding en dan bedoel ik het al vanaf de winter gewoon niet meer goed maken. 

Maar moest ik dus in de schoenen van evenepoel zijn en een leuke tour de france willen rijden. Pak ik in week 2 zoveel mogelijk tijd dat ze mij met rust laten. En probeer ik voor de bolle trui te rijden en 1 of 2 ettapes te winnen. En dan gaat niemand klagen of zagen dat je maaar 5de of weet ik veel bent in het klassement en enkel maar hebt proberen aanklampen en het niet lukte en blablabla het zou mij echt een hele berg kopzorgen en interviews besparen.

Tim Roelants

Ik kan niet oordelen over hoe het niveau van evenepoel is maar met wat ik weet kan je op dit niveau een slechte voorbereiding en dan bedoel ik het al vanaf de winter gewoon niet meer goed maken. 

Maar moest ik dus in de schoenen van evenepoel zijn en een leuke tour de france willen rijden. Pak ik in week 2 zoveel mogelijk tijd dat ze mij met rust laten. En probeer ik voor de bolle trui te rijden en 1 of 2 ettapes te winnen. En dan gaat niemand klagen of zagen dat je maaar 5de of weet ik veel bent in het klassement en enkel maar hebt proberen aanklampen en het niet lukte en blablabla het zou mij echt een hele berg kopzorgen en interviews besparen.

Mikkie tutorials
Erik Verhoef
Pakte in de Dauphine niet zo goed uit voor Visma toen ze de koers hard gingen maken en Jorgenson off...

Met de verhoudingen zoals deze nu liggen moet Pog alleen maar op zijn fiets blijven zitten om in Parijs het laatste geel aan te mogen trekken. 
Dus wat kun je dan? Als bijv JV. 

Zoals gezegd meteen in de aanval. En dan blijft Jorgenson een logische pion die t/m etappe 10 een voorsprong moet gaan opbouwen. Dan ligt er in de bergen meer druk bij Pog. Al hebben we het dan wel over minimaal 5 minuten ofzo. Om dit voor elkaar te krijgen zal Wout een belangrijke bijdrage moeten leveren in 1-10 in een lange vlucht. Maar ook weer niet te vroeg. Etappe 10. En dan uitrusten? 
Kans lijkt me klein, maar veel andere opties zie ik niet. 
of JV moet het geheim van de punch/klim boven de 8% zien te kraken zoals ze bij UAE nu kunnen (pog, almeida, del toro?). Dat is waar het grootste verschil telkens wordt gemaakt. 

wessel2105
Gladiool
Ik lees weinig over Ganna. Kan die nou mee in die heuvelritten in de eerste week of is het stiekem w...

Die is volgens mij onderhand toch al uitgebreid besproken.

Laatst gewijzigd
Fieljepper

Lenny Martinez zegt op zich de juiste dingen. Wil een etappezege, gaat voor ontspanningen, schuin oog naar de bollentrui en wil op zich daar op tijd voor gaan sprokkelen...

Nadrukkelijk geen focus op klassement maar wil er wel bij een paar punchy finishes in de eerste week bijzitten.

Lijkt het dus echt aan te vliegen als Carapaz van plan was en lijkt een van de weinigen die vanuit een ontspanning Pogi voor kan blijven. Maar is hij al goed genoeg om dit vaak genoeg te gaan doen om een plekje te verdienen? Ik vind hem nog een moeilijk geval.

Laatst gewijzigd
KV
Fieljepper
Lenny Martinez zegt op zich de juiste dingen. Wil een etappezege, gaat voor ontspanningen, schuin oo...

Precies dat. Volgens mij is Lenny geen uitblinker in consistentie over 3 weken. Maar hij mag mij verrassen. Op zo'n leeftijd is dat natuurlijk wat lastig om dat al met zekerheid te kunnen zeggen. 

sprintgeit
KV
Precies dat. Volgens mij is Lenny geen uitblinker in consistentie over 3 weken. Maar hij mag mij ver...

Vind dit ook een van de lastigste klanten. Veel punten potentie, maar ook behoorlijk wat bankpuntenpotentie. Positionering gaat ook wel een dingetje worden in week 1. Wel echt een lekker aanvallende koersstijl, leuke juichrenner.

zomaareens

Bittner en Andresen samen sprinten? Of kiezen per dag?

sprintgeit
zomaareens
Bittner en Andresen samen sprinten? Of kiezen per dag?

Wie zal het zeggen..wees bij alle tweetalletjes niet verbaasd als ze een keer een sprint missen zou ik zeggen. En tel dan eens op hoeveel punten je uitkomt voor dit soort mannen..

Nijmos
Mikkie tutorials
2e etappe zal MvP zeker een belangrijke kanshebber zijn. Maar in hoeverre is deze etappe vergelijkba...

Pogacar gaat geen solo van 20km rijden op dag 2 in de tour met benoot jorgenson en van wilder die kop over kop achter hem aanrijden. Zelfs als hij 20 seconden wint is dat het niet waard.

Dekkerony
Zadelpen
Zijn er mensen die Cort thuis laten?

Hij heeft er bij mij kort in gestaan.

Erik Bos
sprintgeit
Wie zal het zeggen..wees bij alle tweetalletjes niet verbaasd als ze een keer een sprint missen zou...

Nee joh allebei volle bak want keihard nodig om degradatie te voorkomen. En zeker voor Andresen gaan mocht je moeten kiezen. Veel beter in vorm

Mikkie tutorials
Nijmos
Pogacar gaat geen solo van 20km rijden op dag 2 in de tour met benoot jorgenson en van wilder die ko...

In RvV waren het er 20. In etappe twee hooguit 10 of 5, afhankelijk van waar hij gaat. Blijft een risico, als Pogi er zin an heeft...

1 2 ... 122 123 124 125

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.