Scorito Tour de France 2025

1 2 ... 121 122 123 124
KV
Mazzel1986
Potverdikkie. Was ik eindelijk tevreden met mijn team, laat Ineos de Plus thuis. 

Je kan ook zeggen: gelukkig dat ik niet in de val heb kunnen trappen.

Na zijn zwakke Suisse ging De Plus hoogstwaarschijnlijk geen goede keuze gebleken zijn. 

Gids05

Zo klaar  fijne vakantie probeer af en toe wat berichten te lezen in spanje🤓 

Ak pogacar,evenepoel,almeida,jorgenson,lipo,a.yates ,buitrago,gall,onley,oconner,johanessen.

Spr

Merlier ,philipsen,meeus ,bauhaus ,jaenerre,waerenskjold

Aanval

Mathieu,gregoire,vauquelin. Niks meer aan doen😃👍👍

Mikkie tutorials
De Tourminator
Etappe 2 en 4 zie ik net wat anders dan 6 en 7. Bij 2 en 4 zijn er na de punch nog een ongeveer 5 km...

2e etappe zal MvP zeker een belangrijke kanshebber zijn. Maar in hoeverre is deze etappe vergelijkbaar met de Ronde vV dit jaar waarin Pog zichzelf lanceert op het steilste stuk en daarna in 20K iedereen in verbazing achterlaat. 
Mijn punt is; wanneer Pogi tijd wil pakken in de punch etappes, ligt hier denk ik wel een kans. Iig voor winst en boni. Stuk naar de finish is ook nog een korter en de aankomst gaat ook weer omhoog. Kortom een uitgelezen waarvan ik verwacht dat Pog hem in gaat koppen.

martijncr

Zo daags voor de deadline is het spannender en spannender. Ik zit nu op de Evenepoel-thuis-laten-trein. Er zijn teveel scenario's (en resultaten) waar hij een hoog risico is. Positionering is niet sterk, z'n team niet, Johannessen reed 'm zoek bergop en veel experts twijfelen aan z'n kansen (behalve in België natuurlijk). Ik ga dus voor een scenario dat Evenefrits tegen- of zelfs uitvalt. Dat maakt dat ik mijn GC team stevig kan neerzetten en wat ruimte heb in sprintkeuzes. 

En daar struggelen we volgens mij hard met z'n allen om die sprintploeg in balans te krijgen. Omdat de sprintkansen redelijk krap zijn én het groene klassement een vrij speciale editie zal zijn dit seizoen, ben ik vooral opzoek gegaan naar overlevers en taaie sprinters. Het zoeken is daarin naar dit soort types én die prioriteit krijgen en voelen in de sprints en het overleven. 

Dan brengt me dat tot de volgende namen: 

• Philipsen
  • Girmay
  • Coquard
  • Meeus
  • Albanese
  • En in mindere mate: Waerenskjold

Merlier thuislaten voelt niet goed, maar kijkend naar groen in Parijs en het 'cappen' is het waanzin, vind ik, om twee dure rakkers te selecteren

oli4g
mirkodek
Eens, in etappe 2 en 4 durf ik MvdP wel te cappen denk ik. In 6 en 7 is dat blind voor Pogacar. 

Behalve dat 6 en/of 7 misschien wel voor de vlucht kunnen zijn en MVDP daar wel eens meer interesse in zou kunnen hebben. Ik weet nog niet of UAE deze ritten gaat willen controleren, of welke andere ploeg de vlucht zou willen controleren om dan te verliezen van Pogacar (buiten Movistar dan)

wessel2105
martijncr
Zo daags voor de deadline is het spannender en spannender. Ik zit nu op de Evenepoel-thuis-laten-tre...

Interessante theorie, ik heb er zelf ook hard over getwijfeld maar ik zie Evenepoel toch niet heel veel tijd verliezen in die eerste week. Als je ook kijkt naar zijn scores dan zie je toch dat hij gewoon elk jaar 600 punten scoort en die heb je uiteraard niet zomaar vervangen. 

De theorie gaat volgend jaar denk ik beter op als Remco niet meer voor het jongeren klassement rijdt dan kan je er zo 200 punten afhalen. Als ze hem dan nog steeds zo gaan prijzen of zelfs 5M dan is hij te duur en heb je een beetje net als naar alle waarschijnlijkheid Jorgenson dit jaar is.

Voor mij gaat Evenepoel dan dit jaar ook gewoon zeker mee!

martijncr
wessel2105
Interessante theorie, ik heb er zelf ook hard over getwijfeld maar ik zie Evenepoel toch niet heel v...

Ja valt absoluut wat voor te zeggen! 

wessel2105

Watson 500K en Axel Laurence 750K. Even kijken wat de verhoudingen zullen zijn in de ploeg maar als ze Watson voor het vlakke laten sprinten en Axel Laurence voor de wat lastigere etappes dan zijn ze beiden interessant. 

Als we de theorie blijven volgen van punchers die voor het groen gaan is Axel Laurence mocht hij ook de vlakke sprints gaan afwerken dan niet ook gewoon een kandidaat?

Laatst gewijzigd
KV
Mikkie tutorials
2e etappe zal MvP zeker een belangrijke kanshebber zijn. Maar in hoeverre is deze etappe vergelijkba...

Pogi gaat hier echt niet in die etappes rijden zoals hij in eendagswedstrijden rijdt. Hij zal heus niet vanop 20km aanvallen voor wat seconden tijdswinst als hij weet dat er een loodzware derde week aankomt waarin hij misschien kwetsbaar zal zijn als hij als een zot zou rijden in de eerste week. Denk dat hij ook wel wat geleerd zal hebben van Amstel Gold dit jaar. In de Dauphine rit 1 was het ook niet hijzelf die doorzette. 

Uiteraard zal hij meedoen voor de overwinning in die ritten, ware het maar voor de fun en wat goedkope boni's. 

Laatst gewijzigd
KV
martijncr
Zo daags voor de deadline is het spannender en spannender. Ik zit nu op de Evenepoel-thuis-laten-tre...

Remco thuislaten en dan nog maar een sprintteam selecteren waarbij je waarschijnlijk maar 3 sprinters in de top 10 van de sprintritten zult hebben. Toch bizar. En je neemt dan waarschijnlijk wel Roglic mee met een véél kleinere kans op uit/tegenvallen... 

Mazzel1986
KV
Je kan ook zeggen: gelukkig dat ik niet in de val heb kunnen trappen. Na zijn zwakke Suisse ging De...

Dat is waar, maar nu trap ik met ogen open in de Johannesen-val. Dus ik ruil de ene val in voor de andere. 

Zadelpen

Zijn er mensen die Cort thuis laten?

Ecko
Zadelpen

Ja, ik heb 'm er net uitgegooid terwijl hij er al wekenlang instond. Meestal krijg ik spijt van zo'n wissel. 

Erik Verhoef
Mister_Roan
Ik verbaas mij over het feit dat iedereen de hoop op Visma al nagenoeg heeft opgegeven (met Vingegaa...

Pakte in de Dauphine niet zo goed uit voor Visma toen ze de koers hard gingen maken en Jorgenson offerde

Denk dat ze geleerd hebben (tenminste, dat hoop ik)

het geintje met v Aert en S Yates in de Giro, ga je UAE niet flikken en Pogi klampt wel aan bij Vin en laat hem heus niet gaan. verder laat je in bergetappes v Aert niet gaan.  

Wat ik al eerder zei;  "Ploegleiders ga eens nadenken, ipv elke keer in dezelfde fuik te zwemmen. Laat UAE de ontsnappimgen maar neutraliseren, want tenslotte is Pogi de te kloppen man."

maar je zult straks weer zien dat als bijv. L Martinez aanvalt, de ploeg van Roglic gaat reageren, want Roglic wil 5de ipv 6de worden  (bij wijze van spreken)

KV
Zadelpen

Voor welke ritten zou je Cort meenemen?

KV
Erik Verhoef
Pakte in de Dauphine niet zo goed uit voor Visma toen ze de koers hard gingen maken en Jorgenson off...

Welke ploeg van Roglic? Vlasov ooit al eens voor een ploegmaat op kop zien beuken? 

BigMig
oli4g
Behalve dat 6 en/of 7 misschien wel voor de vlucht kunnen zijn en MVDP daar wel eens meer interesse...

Onderschat (of juist overschat?) Bahrain-Victorious en hun tactische meesterzetten niet.

Mazzel1986
Zadelpen

Ja, die heb ik niet eens overwogen. Zal vast zn etappe uitkiezen, maar zo kan ik er nog wel 15 renners opnoemen die 1 etappe goed gaan zijn. Voorspel alleen maar eens welke. Heel veel kansen voor de echte vluchters zie ik niet deze Tour.

Jens Voigt

Ik heb ook totaal geen vertrouwen in Evenepoel voor een klassement. Ik verwacht hem achter Lipowitz, Roglic en Almeida ergens. Probleem is echter zijn goede tijdrit en kans om die trui een week te dragen. Dat zijn wel heel erg veel punten. Ik vind het ook erg lastig om te bedenken wie hem in de GC na de tijdrit kan bedreigen? Dat maakt het wel heel lastig om hem thuis te laten.

Erik Verhoef
TourDeFranceUnchained
Toch een paar interessante inzichten die uit de polletjes van Meneer Scorito komen:   47% zegt 2/3...

kijk, dit vind ik leuke berichten.   Thx

Lemond of Maertens is niet echt boeiend

mirkodek
Mazzel1986
Ja, die heb ik niet eens overwogen. Zal vast zn etappe uitkiezen, maar zo kan ik er nog wel 15 renne...

Ik neig ook eerder dan teamgenoten van Merlier/Evenepoel en/of Milan van 500K dan aanvallers. Dat blijft één grote gok en in de Tour met Pogacar weet je dat er weinig overblijft voor de vluchters. Dus waarschijnlijk kies ik voor een Astana op een gokje voor de bollen, laat ik me toch verleiden voor Schmid en TJH en kies ik minimaal 1 iemand voor de teampunten.

Bouhla

Zou het goed zijn om van de berg te upgraden naar Demare?? 

BigMig
Mazzel1986
Ja, die heb ik niet eens overwogen. Zal vast zn etappe uitkiezen, maar zo kan ik er nog wel 15 renne...

Nou, ik heb alle etappes nog eens nader bekeken, en etappes 10, 11, 15, en 20 lijken me toch wel kansen voor aanvallende types. Etappe 6 zou daar nog bij kunnen komen. In etappe 15 en 20 kun je vast redelijk ver komen met truipunten, maar voor 10 en 11 vind ik dat lastiger van tevoren te voorspellen. Tot nu toe dacht ik wel toe te komen met puncheurs die evt ook als aanvallers kunnen fungeren (type Gregoire), maar mannen met een wat grotere motor (type Healy, Schmid) hebben hier misschien toch meer kans op resultaat. Al zou ik Cort zou ik niet zo snel overwegen.

Heb nu 7 ak mannen en 6/7 sprinters. Zou je dan voor teampunten en belgisch kampioen Tim Wellens gaan of sprinter/puncher Arnaud de Lie? De Lie kan je ook in veel etappes erin zetten alleen heeft die geen goede voorbereiding gehad. Wellens wel daarintegen maar hoeveel mag die gaan doen

Gladiool

Ik lees weinig over Ganna. Kan die nou mee in die heuvelritten in de eerste week of is het stiekem wat te zwaar? Vind het maar lastig inschatten eerlijk gezegd.

1 2 ... 121 122 123 124

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.