Leuke statistieken natuurlijk, dit maakt ook duidelijk dat er meerdere routes naar goud zijn. Misschien wel met 1 of 2 of geen topsprinter, met of zonder MVDP en WvA. En ja wat wordt er nog gezegd in de pre tour intervieuws. Als VDP zegt voor groen te gaan, en WvA niet. Dan is ook Philipsen toch ook interesanter ?
Zijn er meer mensen die maar 1 renner echt voor het wit hebben, namelijk Evenepoel?
De twijfel is er nog tussen Roglic en Lipowitz, ik verwacht een goede Roglic maar loont het om Lipowitz te pakken ivm witte trui, ik denk alleen als hij ook ongeveer 8ste blijft staan voor het geel.
Het voelt niet goed maar zo weinig renners te hebben voor het wit maar Matje downgraden om bijv Gall te upgraden naar Skjelmose of Rodriquez ook niet ivm hun onzekerheden.
Van Eetvelt ook niet lekker in vorm en gevallen in BK
Zijn er meer mensen die de witte trui min of meer links laten liggen en hopen op meer punten in het AK?
Dank voor je reactie. En heb ook zeker getwijfeld over MVP. Alleen zie ik weinig upward potentieel met het AK geweld en toch de steilere punch aankomsten. Heb zelf geen ervaring op de fiets, maar denk dat kracht van MVP ook ligt in de lastige ondergrond (gravel, kasseien, modder) en dat hij daar extra voordeel haalt. Dat zie ik hier ook niet direct.
helaas. Want is een fantastische renner.
Ik kon mezelf niet ertoe zetten om op enter te drukken, want relevant is het niet echt. Maar ik had vorige week al eens een lijstje gemaakt van renners wiens naam hier vaker fout dan goed wordt gespeld en vroeg me af of ik er al bijna kans mee maak op een gouden bekertje.
Koosnaampjes (WvA, Matje, VPP en THJ) en bijzondere tekens (Wærenskjold, Jeannière of Pogačar) niet meegerekend kom ik op dit imposante lijstje:
Meeus, Vingegaard, Narváez, Lipowitz, Higuita, Rodriguez, Philipsen, Vauquelin, Skjelmose, Onley, nog steeds Wærenskjold want er gaat vaak wel meer mis dan die ae, Girmay, Stuyven, O'Connor, Ackermann, ...
Als Amanuel Ghebreigzabhier ooit toe is aan het grote rondewerk hoop ik voor hem dat er een mooi koosnaampje komt.
Zojuist een account aangemaakt om mijn team met jullie te delen, heb nog nooit echt een goed team gehad, dus zal graag tips krijgen:
AK/Klim: Pogacar, Vinegaard, Evenepoel, Almeida, Jorgenson, skjelmose, s buitrago, O'connor, t.Johannessen
Sprint: Milan, Merlier, de Lie, coquard, Bauhaus, Demare, van den berg, Waernskjold
Aanval: Healy, Hirschi, Schmith
Heb geen M.van der poel en Wout erin, zal er 1 wel graag bij hebben!
Tips altijd welkom!
Zojuist een account aangemaakt om mijn team met jullie te delen, heb nog nooit echt een goed team gehad, dus zal graag tips krijgen:
AK/Klim: Pogacar, Vinegaard, Evenepoel, Almeida, Jorgenson, skjelmose, s buitrago, O'connor, t.Johannessen
Sprint: Milan, Merlier, de Lie, coquard, Bauhaus, Demare, van den berg, Waernskjold
Aanval: Healy, Hirschi, Schmith
Heb geen M.van der poel en Wout erin, zal er 1 wel graag bij hebben!
Tips altijd welkom!
Het maakt voor de Scorito teams niet zo heel veel uit, maar ik zie de kansen op waaiers toch redelijk groot. Zaterdag de heledag windkracht 4 en zondag langs de route zelfs winkracht 5. Aangezien ze zaterdag een rondje rijden komt de wind zeker een keer uit de juiste richting. Zondag lijkt de wind het laaste deel van de etappe links van achter te komen. Toch ergens twijfel om alleen hiervoor naar sprinters te kijken van een sterk team.
Het kan inderdaad zo'n dag worden, maar de dag voor de Mur was het van nét niet. De strekking van mijn post is dus dat het op sommige punches ook wel eens net niet kan zijn, maar dat we dat niet moeten overdrijven. Mur de Bretagne haalde ik aan omdat het toch wel 5 minuten klimmen is. Denk dat in die regionen in theorie wel het omslagpunt ligt vs. mannen als Vingegaard en Pogacar qua relatief vermogen. Maar gezien het verleden inderdaad misschien niet de meest handige klim om aan te halen :D, en zo zie je maar..'t is 'n speciale!
Oh absoluut! Daarom goed om te overwegen welke verhouding je gaat aanhouden op die etappes tussen AK en puncheurs.
M.a.w. jankend naar de daguitslag kijken terwijl je de hoeveelheid bankpunten bij elkaar optelt.
Etappe 2 en 4 zie ik net wat anders dan 6 en 7. Bij 2 en 4 zijn er na de punch nog een ongeveer 5 km te rijden. MvdP, WvA, wat andere puncheurs en wat klassementmannen zullen daar vooruit zitten en het misschien tot de finish volhouden. Maar zijn dat er minimaal 20? Wie gaan er dan sprinten en wat doet het peloton met de sterkere sprinters zoals Philipsen of Milan. Gaan die nog wat mannen voorbij om te sprinten voor plek 11 en de groene truipunten.
Etappe 6 en 7 is punchen tot de aankomst. Daar verwacht ik Pogi en daarna de rest. Daar selecteer je toch vooral de sterkere klassementmannen met een sterke punch. Kunnen MvdP en WvA dit? Ik denk van wel, maar niet voor het podium. Pogi, Roglic, Vingegaard en Evenepoel zullen hier vooraan zitten.
Maar even serieus, hoe zie je dat voor je? Milan sprinten voor plek 11 en de groene trui?
Om maar etappe 4 als voorbeeld te nemen:
- 28 km voor einde 1,3km aan 9,1% (200meter meer en je hebt de La Redoute waar Pogacar zelfs mannen als Van Gils en Evenepoel op 15 sec rijdt, laat staan een sprinter van 85kg)
- 20 km voor einde 900m aan 7,2%
- 12 km voor einde 1,8km aan 5%
- 5 km voor einde 800m aan 10,6% (vergelijkbaar met Eyserbosweg)
Al die ploegen gaan vol gas die klimmen op om goed gepositioneerd te zitten en vooraan te blijven. Er springen altijd wel mannen weg die een etappe zege willen hebben en denken te verliezen van Pogacar waardoor het tempo nog hoger gaat liggen. Zou me uberhaupt al verbazen als die sprinters er nog bij zitten voordat de laatste klim begint, laat staan dat ze nog gaan sprinten voor plek 11 als er 20 klassementsmannen en 10 puncheurs ook in de mix zijn.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.