Ja dat heb ik. In een grote ronde(dacht de Giro maar pin me er niet op, monsterrit zie het nog zo voor me maar weet niet meer voor wie Hindlay misschien?
Maar goed heeft vorig jaar nog gezegd(Feb 2024. Bron wielerflits) niet voor Roglic te zullen knechten. Maar goed toen dacht hij ook klassementsrenner te zijn.
Weet niet hoe hij(of de ploeg) er nu in staan want krijg maar weinig mee van de teamorders daar.
Overigens mag scorito de sterren wel eens aanpassen. Higuita 4 sterren punch en heuvels, 3 klimmen en 2 klassement. Voor die 500k zou iedereen hem wel nemen. Toch is het niet meer wat het was. Misschien stiekem een bollentrui oppikken. Vino duurt erg lang met z'n interviews met zijn plannen en doelen.
Hallo allemaal,
Ik ben enorm aan het twijfelen over de ploeg die mee gaat dit jaar.
Heb nog 1 mil over en moet nog 1 renner kopen. Tips en aanvullingen zeer welkom. Heb een aantal scherpe geesten voorbij zien komen op dit forum dus ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Dit staat er nu:
AK/Klim: Pogi, Evenepoel (God), Vingegaard, Almeida, Jorgenson, Buitrago, van Wilder, Kuss, T. Johannessen
Sprint: Philipsen, Merlier, Coquard, Bauhaus, Dainese,
Aanval: MvdP, Vauquelin, Healy, Higuita
Knecht: Wellens (gratis punten lijkt me)
Tips voor aanpassingen? En 1 aanvulling?
Erg bedankt!
Laatste duit die ik in het sprinterzakje doe nu alle ploegen bekend zijn;
1 topsprinter ga je met dit budget gewoon mee moeten nemen. Met deze mega poule aan sprinters die plek 4-20 kunnen gaan bekleden is het extra belangrijk om een vaste top3 kopman te hebben in de sprints. In mijn ogen zijn alle 3 de topsprinters goed genoeg om dit consistent te doen, maar gaat dit in de praktijk nooit uitkomen. Deze zekere kopman 'opvangen' met een Meeus of Groenewegen (lijken mij op papier de 'best of the rest) is vooraf te riskant. Plus ik denk dat veel teams met 2 topsprinters of 1 topsprinter+Meeus/Groenewegen aan de start gaan verschijnen.
De categorie 750k/1mil sprinters is eigenlijk gewoon een grote loterij. Al die ploegen met 2 sprinters maken het heel lastig om de benodigde 750k/1mil sprinters te kiezen die constant rond de plek 10 eindigen. Toch moet je +/- 4 man uit deze categorie gaan vissen. Mijn tip hiervoor is neem hierin renners mee die de enige sprinter zijn in hun ploeg.
Dan is er nog een plek 7 in de sprintritten waarvoor je kunt kiezen om een 500k 'sprinter' mee te nemen, extra teamgenoot van Merlier/Milan op te stellen of je 'verlies' nemen in etappe 1 en hopen dat je vanaf etappe 3 hier een opvuller kunt opstellen met +/-10 punten. Mijn tip: met dit hectische begin van de Tour (kans op valpartijen zijn groot) zou ik een 500k sprinter/teamgenoot van de 'grote drie' mee nemen.
Iemand overtuigd de 'juiste' 750k/1mil sprinter gevonden te hebben?
eigenlijk voelt het opvangen van een 2de top 3 sprinter door Meeus / groenewegen, nog steeds te krap. Denk dat dit mijn dark horses tour gaat worden, want Girmay staat er toch weer in... net als roglic.
zelf laat ik vingegaard thuis, althans dat is nu mijn favoriete setup. Zie hem enkel aanklampen in week 3, en nergens pieken in week 1 en 2. Natuurlijk kost dit veel punten, maar je moet toch ook ergens durven gokken.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.