In alle pagina's aan tips tops en interessantheden heb ik eigenlijk een goed idee nog niet gedeeld met jullie. Misschien overheen gelezen, maar deel het toch nog even voor je deadline stress: Tim Wellens. Is in blakende vorm en is mijn vierde puncheur in mijn opstelling. Samen met Pogi zo'n muurtje op knallen, eraf waaien en dan 6de of 8ste worden in rit 2 of rit 4. Geheid veel teampunten: die is zijn 1,5 miljoen na een week al driedubbel waard. Des Proat? 🙂
In al mijn Excel doorberekingen is 4 UAE een zeer wenselijke balans. Hoge upside en een mannetje minder om over te stressen als het om de 1,5/2 mln GC mannen gaat. Die zijn allen erg onvoorspelbaar. Dus Almeida, Yates en Wellens gaan bij mij mee. Wordt met name in etappe 2 gokken om ze allemaal op te stellen. Want gaat Pogi voor de ik-ga-ze-slopen-vanaf-de-eerste-steile-pukkel strategie? Ik denk het wel!
Dat is inderdaad sinds gister mijn 4e UAE'r Het was of hij of Gall. Toch ga ik er van uit dat Wellens stiekem een paar eigen punten pakt en daarnaast de trui punten van Pogi. Wel wat op safe spelen, maar hij gaat laten zien wie er op dit moment en de komende jaren de beste is. Wel per dag bekijken. Er zal een dag zijn dat ik barre of schmid moet teleurstellen in een punchtit aangezien de rest van mijn AK ook kan punchen.
Vind ik wat kort door de bocht. Jorgensen heeft al bewezen de tour aan te kunnen en in de derde week goed te zijn. Alles na de klassiekers stond bovendien voor Jorgensen in het teken van de tour.
Lipowitz moet nog bewijzen 3 weken tour aan te kunnen. Heeft aangegeven dat de Dauphiné een groot doel voor hem was, dus heeft misschien eerder gepiekt dan Jorgensen.
Daarnaast heeft Jorgensen aangetoond in de klassiekers dat hij een van de beste renners in het peloton is als het aankomt op positionering. Dat betekent 1) dat zijn upside in de hectische week qua punten hoger is en 2) dat de kans op ongelukken kleiner is.
Dan nog de kopmanfactor. Ja, ze zijn beiden knecht, maar de kans dat Roglic wat overkomt en op achterstand geraakt waardoor Lipo eerder moet knechten is aanzienlijk hoger dan dat dat bij Vingegaard gebeurd.
Ten slotte reed Jorgensen in de Dauphiné een betere tijdrit dan Lipowitz.
Samenvattend zie ik eigenlijk op praktisch alle vlakken voordeel Jorgensen behalve dat Lipo voor wit rijdt en dat Lipo een iets hogere upside heeft als het echt lang klimmen is.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.