Scorito Tour de France 2025

1 2 ... 141 142 143 144
kokkie1975

Het Punten kosten munten ik kan niet kiezen team:

• Pogacar
  • Evenepoel
  • Vingegaard
  • Almeida
  • Onley
  • T. Johannessen
  • Philipsen
  • Milan
  • Merlier
  • M. van den Berg
  • van Aert
  • van der Poel
  • Vauqulain
  • Healy
  • Waerenskjold
  • Champoussin
  • Barre 
  • Berckmoes
  • A. Johannessen
  • Renard

Doe er je voordeel mee :) 

Laatst gewijzigd
NOAD1912
Dampe hin
Wellicht een domme vraag. Maar ik probeer her en der wat resultaten op PCS te vergelijken om tot een...

Zeer zeker geen domme vraag. Ik neem ze geen van drieën mee, ben erg selectief met mijn puncheurs.. maar van Healy ben ik nog niet 100% zeker. Heerlijke renner natuurlijk, die zomaar eens voor de bollen kan gaan als de situatie zich ervoor leent. Geen enkele stalorder nu Carapaz weg is. Zijn enige opdracht is.. voel je je lekker en ruik je kansen? Gaan Ben!! En lukt het vandaag niet dan morgen wel. Zijn manier van koersen alleen straalt toch qua promotie fantastisch op je ploeg af.

Ja natuurlijk ga ik ruimte voor hem maken. Ik heb nu de laffe VPP keuze als opvuller voor Merlier en ITT e5. Als ik deze scoritotactiek vertaal naar koerstactiek dan speel ik al Miguel Indurain. De meest saaie renner allertijden. Wees geen Miguel, dan maar geen goud. Ik ga voor Ben!

Die heeft natuurlijk ook een veel hoger plafond eventueel.

Laatst gewijzigd
Fieljepper
Coureurs du Courage
Allereerst, er bestaan geen domme vragen, slechts domme antwoorden. Inhoudelijk: helemaal met je een...

Het lastige met Healy vind ik dat hij in de Dauphine zo overduidelijk die eerste ritten zich op achterstand liet rijden om dan later aan te kunnen vallen. Als hij dat nu ook doet dan heb je die eerste vier punch etappes niets aan hem. Vooral met een Powless die daar de voorkeur lijkt te krijgen maakt dat ik Healy vooral voor die latere etappes een optie vind en toch wat minder de punch zelf.

Ga jij hem overal opstellen?

DennisdeMenniss

Denk dat we afstevenen op een nieuw record tabbladen.. nu maar hopen dat de servers van WF het volhouden tot aan de start. Teampie staat hier inmiddels al 2 dagen zo vast als een huis. 

floda

Hoe ik ook puzzel ik krijg er geen 2e topsprinter in. Dus daar stop ik ook maar mee. Nu nog keus tussen milan + 500k (waarschijnlijk champie) en merlier + 1 mio sprinter. 

Jommelb
Fieljepper
Het lastige met Healy vind ik dat hij in de Dauphine zo overduidelijk die eerste ritten zich op acht...

Als ik Healy meeneem dan vooral voor die overgangsritten. Als er na een punch een vlakkere aankomst is gaat hij niet heel hoog eindigen denk ik. Ben ook wel benieuwd of hij in de tijdrit vol gaat, dat kan hij wel namelijk...

Coureurs du Courage
Fieljepper
Het lastige met Healy vind ik dat hij in de Dauphine zo overduidelijk die eerste ritten zich op acht...

Etappe 2 kun je zo 30 man voor opschrijven die daar kunnen winnen/kort kunnen eindigen. Ik denk niet dat die klimmetjes selectief genoeg gaan zijn om met een beperkt clubje (lees: een man of 5) er voor te gaan sprinten. Laat staan dat iemand solo aankomt. Ik verwacht dus wel een sprint van een mannetje of 30. En dan zie ik Healy eerder meesprinten dan Vingegaard in mijn team. Overigens heb ik Powless ook, ik stel gewoon beide op.. vind het een moeilijke etappe om te voorspellen en grote kans op bankpunten denk ik.

Daarnaast zou je Healy op kunnen stellen in de tijdrit indien nodig. Als ie zich op achterstand laat rijden, dan weet je dat na etappe 2 wel, want daar zou ie zich normaal gesproken wel roeren.

KV
floda
Hoe ik ook puzzel ik krijg er geen 2e topsprinter in. Dus daar stop ik ook maar mee. Nu nog keus tus...

Met 4x 750 en 5x 500 lukt dat wel hoor ;-)

Guido Benzo

Ik ben plots geëindigd met Mas in m'n team. Tijd om te stoppen met tinkeren denk ik dan. 

Coureurs du Courage
Guido Benzo
Ik ben plots geëindigd met Mas in m'n team. Tijd om te stoppen met tinkeren denk ik dan. 

dan gaat het echt verkeerd.. t is de Tour he, niet de Vuelta

wessel2105
kokkie1975
Het Punten kosten munten ik kan niet kiezen team: Pogacar Evenepoel Vingegaard Almeida Onley T. Joh...

Dit gaat toch nooit iets opleveren in de laatste 2 weken of zie ik dat verkeerd

wessel2105
DennisdeMenniss
Denk dat we afstevenen op een nieuw record tabbladen.. nu maar hopen dat de servers van WF het volho...

Ik heb zojuist toch nog een wissel doorgevoerd zin om nog even te sparren in PB?

Reus
KV
Met 4x 750 en 5x 500 lukt dat wel hoor ;-)

Wat mij dan niet lukt is een goed evenwicht te krijgen. Met merlier een mannetje extra voor de tijdrit, met Milan wat vaker opstellen.. 

maar met Milan erin moet ik ineens Johannesen in de tijdrit klikken kom ik een sprintertje tekort inrit 1. 

bdebouwer

Buitrago wordt hier veel genoemd, maar vorig jaar was die vroeg in de tour niet goed, hij sprint zelden mee in een grotere groep en lijkt dit jaar matig in vorm. Wat zou dan een reden zijn om hem toch mee te nemen?

bdebouwer

.

Laatst gewijzigd
wirret
kokkie1975
Het Punten kosten munten ik kan niet kiezen team: Pogacar Evenepoel Vingegaard Almeida Onley T. Joh...

Sorry maar ik kan mij niet inhouden om hier op te reageren. Je hebt echt veel te weinig AK mannen en een te zware sprint/punch delegatie. De tour duurt 3 weken en niet 12 dagen. Ze adviseren 6 sprinters, 9 AK, 4 punchers en 1 sprinter voor moeilijke etappe. Kijk anders naar de youtube van het wielerorakel https://youtu.be/zbDxscFPxj0?si=6xmsnMwjKaV4zJEz. 

Laatst gewijzigd
Coureurs du Courage
bdebouwer
Buitrago wordt hier veel genoemd, maar vorig jaar was die vroeg in de tour niet goed, hij sprint zel...

Kennelijk sprong hij mee in die finale in de Dauphine etappe 1.. je weet wel, met Pogi, Ving, ReV en MvdP.. dan zien mensen direct bovennatuurlijke krachten in iemand. Oh ja, en hij was verdienstelijk 6de in Waalse pijl. Koppel dat aan een tiende plek vorig jaar, laat iemand uitspreken dat ie vol voor het klassement gaat en voor 1,5M heb je dan een leuke opvuller voor je team.

Persoonlijk ga ik liever voor de ploeggenoot die net zo duur geprijsd is dan zo'n wieltjeszuiger, altijd buiten de camera's fietsende dooddoener als Buitrago. Maar dat is mijn mening.

Jommelb

Ik zie ineens de naam Fred Wright staan voor 0,5. Nog niet overwogen, maar die klom vrij goed dit jaar. Die kan in een gereduceerde sprint prima scoren. Gekke gedachte?

bdebouwer
Coureurs du Courage
Kennelijk sprong hij mee in die finale in de Dauphine etappe 1.. je weet wel, met Pogi, Ving, ReV en...

Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik Lenny het niet veel beter zien doen. Ook nog is onvoorspelbaar wanneer je hem moet opstellen en de eerste week doet die waarschijnlijk helemaal niet mee.

Andere optie Gall lijkt een stuk beter in vorm, maar zou de eerste week niet aan kunnen. We gaan het zien. 

Hay
Fieljepper
Dit klonk niet bepaald overtuigend. Twee redenen worden gegeven; 1) Hij heeft de status om zelf te m...

Lijkt me ook dat als etappe 1 te chaotisch is dat dat ook kan gelden voor etappe 3, 8 en 9, waarbij er wellicht 20-30 sprinters (of wat daar voor door gaat) op meet af stormen. Of er moet b.v. sprake zijn van waaiers en de groep flink wordt uitgedund. 

Mazzel1986
Fieljepper

Als ie slim is laat ie zich in etappe 3 op 20 minuten rijden. Kan ie de rest van de Tour aanvallen wat ie wil.

Appelflap64

Welke van deze 2 puncheurs verwachten jullie het meeste: Aranburu of Gregoire?

Coureurs du Courage
Appelflap64
Welke van deze 2 puncheurs verwachten jullie het meeste: Aranburu of Gregoire?

Gregoire lijkt me in betere vorm steken dan Aranburu. Maar als ik je een tip mag doen met een andere naam: Powless.

Appelflap64
Coureurs du Courage
Gregoire lijkt me in betere vorm steken dan Aranburu. Maar als ik je een tip mag doen met een andere...

Dank voor je reactie. Ik zocht inderdaad eigenlijk iemand anders naast MvdP, Vauquelin en Onley als 4e puncheur. Wat doet jou besluiten om voor Powless te gaan? Zie je geen concurrentie van Healy binnen dezelfde ploeg? 

Drossard Kudus

Ik krijg het niet voor elkaar om zowel Vingegaard als Evenepoel erin te puzzelen zonder aan mijn untouchables te komen. Wegens de tijdrit en kansen voor Merlier in week 1 heb ik voor nu Evenepoel erin maar nijg toch steeds meer naar de zekerheid van Vingegaard voor alles vanaf etappe 8.

Omdat ik denk dat er stiekem toch verrassend veel gesprint gaat worden, al is het met een uitgedund peloton, wil ik daar niet veel concessies doen. Maar een van beide podiumkandidaten passeren voelt ook fout

1 2 ... 141 142 143 144

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.