Ik blijf al dagenlang wisselen met Evenepoel. Ik twijfel door zijn gebrekkige voorbereiding afgelopen winter, klim prestaties icm zijn prijs. Lipowitz(heb ik ook) is bijvoorbeeld de helft goedkoper.
Hem thuislaten maakt mijn sprintploeg beter en mijn ak groep iets beter in kwantiteit.
Echter nu ik de afgelopen dagen lees over Skjelmose en Roglic krijg ik nog meer fomo dan ik al had. Twijfel toch om hen plus een Meeus op te offeren om Rev toch in mijn ploeg te bouwen. Stel dat hij in de buurt komt van het puntentotaal van vorig jaar, dat zie ik die 3 niet bij elkaar krijgen.
Ik heb toevallig hetzelfde dilemma en kom hier ook nog niet echt uit... voor beiden valt het een en ander te zeggen. Gall zal wat beter klimmen maar de eerste week lijkt toch meer iets voor Buitrago. Die laatste geef ik wel iets meer kansen over de gehele Tour denk ik maar of dat ook echt meer gaat opleveren dan Gall blijf ik lastig vinden.
Door hem eruit te klikken vind ik mijn GC team nu sterk in balans. Ik heb nu Pogi, Vini, Lipo, Jorg, Almeida, A. Yates, Rodriguez, Buitrago en de helper van Evenefrits: Van Wilder. Mét Evenepoel zat ik enorm te hannessen met O'Connors en Galls en Van Eetvelts. Samen met joker Johannessen en uber-joker Barré mag dit bergteam mij gaan verrassen vanaf week 2.
Wellicht een domme vraag. Maar ik probeer her en der wat resultaten op PCS te vergelijken om tot een goed oordeel te komen welke pucheurs er mee moeten.
Iedereen heeft het over de Vauquelin's en Gregoire's van deze wereld. Maar als ik dan zie dat Healy LBL 3e, Waalse 5e en AGR 10e werd, waarom wordt hij niet alom genoemd? Of probeer ik de puch kwaliteiten op een verkeerde manier in te schatten?
Niemand die Albanese overweegt als sprinter? Volgens mij in de categorie 750K de meest zekere sprint kopman? Van den Berg is toch meer voor het ruigere werk.. ik quote: "Ik ben natuurlijk geen pure sprinter. Vincenzo is er wel en hij is ook in topvorm. Ik zal hem helpen en hoop dat ik zelf ook wat kansen krijg.'
In scorito hebben ze hem aanvaller ipv sprinter gemaakt.. wat zou hier de reden van zijn? Leid tot ruis
Dit klonk niet bepaald overtuigend. Twee redenen worden gegeven;
1) Hij heeft de status om zelf te mogen kiezen waar hij voor wil gaan.
2) Visma heeft ook door dat als ze vroeg winnen dat ze dan in de flow gaan komen.
De manier waarop daarna de etappes beschreven worden (1 te chaotisch dus doet hij waarschijnlijk niet, 2 een echte kans, 3 moet hij dan opnieuw overwegen...)
Wat ik hier uit opmaak is dat hij gewoon zelf mag kiezen waarvoor hij gaat en Wout heeft al aangegeven dat hij geen zin heeft in sprinten. Zal zich er misschien zo nu en dan een keer tussen gooien maar de focus ligt op die punch etappes.
Dat tweede argument slaat natuurlijk ook nergens op. Omdat Visma graag vroeg een etappe wil winnen gaat van Aert even meesprinten tegen een Merlier, Philipsen en Milan?
Ik durf het niet aan. Van Aert zal zelf mogen kiezen en het vast een keertje proberen maar ik heb niet het gevoel dat hij er echt een doel van maakt.
Allereerst, er bestaan geen domme vragen, slechts domme antwoorden.
Inhoudelijk: helemaal met je eens dat hij mag gezien worden als puncher. Extra pluspuntje: hij zal ook zo goed als zeker gaan aanvallen in de overgangsetappes. Hij gaat mijn team niet meer uit in ieder geval.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.