Aan de andere kant: die witte trui kunnen hem per etappe zo'n 3 punten opleveren en aan het eind zo'n 40. Laatste week is er in de etappes denk ik weinig verschil, en Jorgenson zal als eerste knecht zijn. Gaat hij die punten dan in de eerste week goedmaken? Ik ga juist voor Lipo
Blijf niet begrijpen waarom mensen voor 2 topsprinters kiezen. Zij hebben maar een beperkt aantal etappes om aan hun punten te komen. En er zijn heel veel etappes voor klassementsmannen waarbij je dus steeds tekort gaat komen. Dan moeten die sprints wel verdomd goed gaan voor je! En laat dat in de tour nou wel eens goed tegen kunnen vallen.
Toch girmay erbij? Die zijn laatste overwinning vorig jaar juli behaalde. Een grote gok. Die 236 punten is echt te hoog ingeschat. Het zal niet veel meer worden dan 8 x een 10e plek. En dan neem ik het gemiddelde. Boven de 175 punten komt hij niet. Ik had dan liever mvdp meegenomen die in de eerste week zeker 200 tot 225 binnen fietst. Zeker 1 etappe + cap. Gedurfd. Barre een te hoog punten aantal. Van mij mag de man er wel 400 halen, maar met 140 mogen we tevreden zijn.
Dat kan prima. Ik heb weinig vertrouwen in Evenepoel en in Roglic. Alle klassementsmannen die ik wel wil hebben zijn mee. Dan kan ik dat extra budget beter steken in de topsprinters. Dat gaat normaal gesproken meer opleveren dan klassementsmannen van de C categorie of aanvallers.
Ik vind 5 à 6 te verwachten sprints niet zo "beperkt". En het zit hem bij mij vooral in het feit dat ik veel AK mannen in de middencategorie niet wil/interessant vind.
Dan ga ik liever voor 2 à 3 "zekere" top 5-6 sprinters dan 1 top-3 sprinter met mogelijkheid dat je andere 4 à 5 mannen nr 8, 13, 15 en 21 worden.
Precies dit. Ik heb zelf ook maar 1 van de toppers mee maar ik denk dat veel bij de sprinters zichh blindstaren op het 100 punten/miljoen idee. De vraag is waar je je extra miljoenen instopt als je maar 1 topsprinter meeneemt.
Als je om wat dan ook reden geld overhoud in je klassementsrenners begrijp ik heel goed dat je die investeerd in relatieve zekerheid.
In deze tour zou ik 1 klimmer extra op het bankje zetten. Voor de laatste week begint zijn er al twee klimmers uit je team naar huis met gebroken botten, dus minimaal 10 mensen die goed zijn in de bergen is toch wel lekker in mijn ogen.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.