Ik heb ook last van dit dilemma. Anderzijds heeft Ganna dit jaar laten zien echt goed te kunnen klimmen en acht ik hem qua positionering ook wel wat beter dan velen. Ik denk dat ik hem de voordeel van de twijfel geef.
Die maken ook goede kans op top 20 in de zwaardere punchetappes + punten voor het eindklassement. Daarnaast is mijn logica dat je meer klimmers nodig hebt dan sprinters omdat het twee weken duurt voor we gaan klimmen en je dus al de nodige renners bent kwijt geraakt voor we überhaupt de bergen in gaan.
Hallo Puzzel Paradijsvogels,
Wat denken jullie van Ganna nu Axel Laurance ook mee gaat. Ik zat in de Milano Sanremo vibes en het sterke voorjaar. Dus wilde hem ook opstellen in de punch etappes. Hij zal wel tweede worden in de eerste ITT maar heb hem ook in de basis van mijn punch ritten staan. Ik heb REV niet mee en wou daarmee niet te veel punten in etappe 5 laten liggen.
Astana wil voor de bollentrui gaan. Dat klopt. Maar wie ze naar voren schuiven is onduidelijk. Dus daar zijn vier kandidaten voor, die ook allemaal te kort gaan komen in het hooggebergte. Dus dan moet je er eentje meenemen voor de eerste week bolletjestrui. Maar hoe vaak ga je ze dan ook echt durven opstellen? Gewoon lekker afblijven tenzij je Champoussin ook nog serieuze rituitslagen ziet rijden.
Zeker geen twijfel. Van de week heeft mvdp al aangegeven dat groen niet zijn doel is, maar het doel van het team. Dus JP. Zij gaan elkaar niet in de weg zitten. Mvdp zal misschien puntjes oprapen als JP niet in de buurt is of niet helemaal fris is. Alleen zodat anderen de punten niet pakken. Groen is niet het doel van Mathieu. Over de casus Ganna, die stond als nummer 1 in mijn team 3 weken geleden. Die maakt echt een ontwikkeling door. Toch eruit gelaten omdat er anders teveel punchers in het team zitten. 6e sprinter erbij en dat moet voldoende zijn.
Toen ik besloot REV niet mee te nemen heeft Ganna lang in mijn team gestaan, omdat ik geen captain voor de tijdrit had. Maar ik weet gewoon niet wanneer ik hem moet opstellen. Voor de punch etappes heb ik al betere alternatieven. Ik zou hem op zich wel vaak kunnen opstellen, maar dan wordt het heel vaak 0 punten en soms bankpunten als ik hem niet opstel. Dus ik neem hem niet mee en dan cap ik wel 1 van de klassementsmannen in de tijdrit en accepteer ik dat ik daar wat punten inlever ten opzichte van de teams die Evenepoel daar hebben. Voor mij is het overigens verre van zeker dat Evenepoel geel heeft na rit 5. Dat zou net zo goed Pogi, Vingegaard, Van der Poel of Ganna kunnen zijn.
Dank jullie wel, want zonder alle inzichten en input kom ik lang niet zo ver!
En de sprinters zijn voor mij de moeilijkste puzzel in tijden. Ga met Girmay gokken omdat ik denk dat ie in Parijs hoog in groene trui staat. Alle andere sprinters hebben heel veel stuivertjes gewisseld in de afgelopen week. Kan ze net goed hebben maar ook enorm misperen
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.