Scorito Tour de France 2025

1 2 ... 15 ... 20 21
Canyon72
Ragnar Lolbroek
Ok. Dan lijk ik 51 miljoen nodig te gaan hebben.😅

Weet iemand nog wat het budget vorig jaar was?

Kevin Daniels
Canyon72

Budget vorig jaar was 53 miljoen in de Tour

TourDeFranceUnchained
Canyon72

52 miljoen. Aantal veel gekozen namen waren toen als volgt:

• Pogacar 7
  • Vingegaard 6
  • Roglic & Evenepoel 5,5
  • A. Yates, Kuss & Rodriguez 3,5
  • Gall 3
  • Almeida & Jorgenson 2,5
  • Mas, Carapaz & S. Yates 2
  • Landa & Buitrago 1,5
  • Ciccone 1

• Philipsen 5,5
  • Pedersen 4,5
  • van Aert 4
  • Groenewegen 3,5
  • De Lie & Girmay 2,5
  • Hoop B sprinters nog 2 en 1,5

• Van der Poel 2
  • Gee, Gils & Powless 1

Canyon72

Ok, is zeker hoog genoeg als eerdervermelde prijzen kloppen

Gujanator

Vaak is de podcast op de dag van de opening van het spel en dan hebben ze het erover dat ze de vorige dag de waardering hebben gemaakt. Dus niet gek dat er nog veranderingen zijn. Waarschijnlijk hadden ze een eerste waardering erin gezet en wordt die nu nog gefinetuned.

Hassan de Mosselman

Pogi voor 7,5 miljoen... ik denk dat de pickrate wel eens lager dan 70% kan worden. Zeker na vandaag.

Ragnar Lolbroek

Als Tadej de komende als vanouds die bergen op vlamt, stijgt die pickrate wel weer. 

Gaan we hier met 6 ,7 of 8 sprinters moeten meenemen?

ZK
Ragnar Lolbroek
Als Tadej de komende als vanouds die bergen op vlamt, stijgt die pickrate wel weer.  Gaan we hier me...

5, misschien 6 sprinters, afhankelijk van hoeveel goede opvullers je denkt te hebben.

Laatst gewijzigd
Hassan de Mosselman
Ragnar Lolbroek
Als Tadej de komende als vanouds die bergen op vlamt, stijgt die pickrate wel weer.  Gaan we hier me...

Ik hoop het wel. Ik laat hem sowieso liggen in ieder geval.

5 a 6 sprinters, altijd plekken op te vullen met trui- of teampunten. Alleen de eerste etappe is dan even afzien.

TourDeFranceUnchained
Hassan de Mosselman
Ik hoop het wel. Ik laat hem sowieso liggen in ieder geval. 5 a 6 sprinters, altijd plekken op te vu...

Mooi, alweer een concurrent minder!

SanMark
Ragnar Lolbroek

Ligt eraan of je voor teampunten gaat. Want als je daar renners voor meeneemt moet je daar ook ruimte voor maken om ze op te stellen.

BigMig

Mogelijk is dit al eerder langsgekomen, maar weet iemand waar ik gedetailleerde kaartjes bij de etappes kan vinden? Ik vind het bijvoorbeeld voor etappe 2 wel relevant om te weten hoe de finale er precies uitziet (de slotkilometer lijkt op te lopen) maar behalve de twee geclassificeerde pukkels ervoor wordt het weinig concreet in de beschrijvingen die ik lees. Normaal zou ik kijken op bijvoorbeeld Touretappe, maar daar staat ook geen profiel van de laatste km o.i.d.

Primoz ValtAltijdVanDeFic

Pogi, de goat op de fiets van de afgelopen jaren. Enige die goed meekomt is VIN. Deze twee moet je toch ten alle tijden in je team hebben....

De mensen die Pogi niet meenemen hebben echt een klap van de molen gekregen :)

Hassan de Mosselman
Primoz ValtAltijdVanDeFic
Pogi, de goat op de fiets van de afgelopen jaren. Enige die goed meekomt is VIN. Deze twee moet je t...

Ik had vorig jaar zonder Jonas een gouden beker. Ik zie Pogacar zeker als top drie kandidaat voor deze Tour. Maar voor 7,5 miljoen vind ik het heel erg veel. Vorig jaar was hij goedkoper en overduidelijk de favoriet. Nu is de favoriet 6 miljoen...

SanMark
Hassan de Mosselman
Ik had vorig jaar zonder Jonas een gouden beker. Ik zie Pogacar zeker als top drie kandidaat voor de...

Hoe wil jij die 7.5 miljoen dan verdelen ?

Maarten Koning

Pogacar pakt gewoon 4+ etappes dit jaar

Een mindere tijdrit maak ik me geen zorgen om (hoewel die eigenlijk nooit liegen zo vlak voor de tour)

Voor mij ook gewoon favoriet op eindwinst maar indien je dat niet zo ziet dat kan, maar dan nog is het moeilijk te betwisten dat hij in elk geval favoriet voor de meeste scorito punten is

Laatst gewijzigd
Hassan de Mosselman
SanMark
Hoe wil jij die 7.5 miljoen dan verdelen ?

Ik denk dat Almeida en Jorgenson samen dat goed kunnen opvangen. Evenepoel en Vingegaard zijn must haves, het liefst ook nog een extra Visma. Daarnaast wil je ook 2 van de 3 topsprinters hebben denk ik. In de breedte ben je een stuk sterker, ook levert het een wat breder klassementsteam op. Daar liggen altijd wel wat punten te rapen.

Hassan de Mosselman
Maarten Koning
Pogacar pakt gewoon 4+ etappes dit jaar Een mindere tijdrit maak ik me geen zorgen om (hoewel die ei...

Evenepoel heeft een goede kans op de meeste punten denk ik, met veel etappes in zowel het wit als het geel na de tijdrit. Daarnaast favoriet voor het jongerenklassement bij uitstek en de belangrijkste belager van Pogi voor de tweede plek.

wessel2105
Hassan de Mosselman
Ik denk dat Almeida en Jorgenson samen dat goed kunnen opvangen. Evenepoel en Vingegaard zijn must h...

Kuss kost niet heel veel lijkt me een lekkere pick voor de lastige berg etappes

Laatst gewijzigd
Nijmos

Zullen we het vlak voor de prijzen bekend worden ook nog even over etappe 21 hebben? Verwachten we daar een rit waarin alleen de beste punchers overleven? Wordt het een gereduceerde sprint met types als girmay en philipsen? Of baart montmartre een muis en gaan we gewoon traditioneel sprinten. Ik vind het lastig.

Bode80
Nijmos
Zullen we het vlak voor de prijzen bekend worden ook nog even over etappe 21 hebben? Verwachten we d...

Dat laatste lijkt mij niet. Genoeg teams die Milan/Merlier en co willen droppen op dat klimmetje. Met name Alpecin, maar bv ook Visma.

KV
Hassan de Mosselman
Ik denk dat Almeida en Jorgenson samen dat goed kunnen opvangen. Evenepoel en Vingegaard zijn must h...

Denk dat je met een budget van 52m prima deze voorwaarden + Pogi kunt meenemen. Het AK team zal dan wel wat minder "breed" zijn maar is dat wel nodig...

Laatst gewijzigd
KV

Nu het lijkt alsof Pogi kwetsbaar kan zijn (I know, nog geen te grote conclusies aan een korte TT vasthangen), vraag ik me af of dit zou betekenen dat bv Wout geen onnodige risico's zal nemen door mee te sprinten in de vlakke sprints. 

hjjanssen1973
Nijmos
Zullen we het vlak voor de prijzen bekend worden ook nog even over etappe 21 hebben? Verwachten we d...

Perfecte rit voor Matje en Jasper. Of het is zwaar en het wordt Matje, of niet en dan doet ie de leadout voor Jasper.

Damesfietszadelruiker
BigMig
Mogelijk is dit al eerder langsgekomen, maar weet iemand waar ik gedetailleerde kaartjes bij de etap...

Ik print de profielen van pcs of cyclingstage, en dan teken ik zelf de belangrijkste details in met behulp van de etappeomschrijving op cyclingstage. En natuurlijk gebruik ik ook de wijsheden op dit forum, zoals eventuele wind, scherpe bochten voor een steile klim, enzovoort...Volgens mij is Touretappe.nl trouwens simpelweg de Nederlandse versie van cyclingstage...

Best leuk werk, ouderwets met potlood...

1 2 ... 15 ... 20 21

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.