52 miljoen. Aantal veel gekozen namen waren toen als volgt:
- Pogacar 7
- Vingegaard 6
- Roglic & Evenepoel 5,5
- A. Yates, Kuss & Rodriguez 3,5
- Gall 3
- Almeida & Jorgenson 2,5
- Mas, Carapaz & S. Yates 2
- Landa & Buitrago 1,5
- Ciccone 1
- Philipsen 5,5
- Pedersen 4,5
- van Aert 4
- Groenewegen 3,5
- De Lie & Girmay 2,5
- Hoop B sprinters nog 2 en 1,5
- Van der Poel 2
- Gee, Gils & Powless 1
Mogelijk is dit al eerder langsgekomen, maar weet iemand waar ik gedetailleerde kaartjes bij de etappes kan vinden? Ik vind het bijvoorbeeld voor etappe 2 wel relevant om te weten hoe de finale er precies uitziet (de slotkilometer lijkt op te lopen) maar behalve de twee geclassificeerde pukkels ervoor wordt het weinig concreet in de beschrijvingen die ik lees. Normaal zou ik kijken op bijvoorbeeld Touretappe, maar daar staat ook geen profiel van de laatste km o.i.d.
Ik had vorig jaar zonder Jonas een gouden beker. Ik zie Pogacar zeker als top drie kandidaat voor deze Tour. Maar voor 7,5 miljoen vind ik het heel erg veel. Vorig jaar was hij goedkoper en overduidelijk de favoriet. Nu is de favoriet 6 miljoen...
Pogacar pakt gewoon 4+ etappes dit jaar
Een mindere tijdrit maak ik me geen zorgen om (hoewel die eigenlijk nooit liegen zo vlak voor de tour)
Voor mij ook gewoon favoriet op eindwinst maar indien je dat niet zo ziet dat kan, maar dan nog is het moeilijk te betwisten dat hij in elk geval favoriet voor de meeste scorito punten is
Ik denk dat Almeida en Jorgenson samen dat goed kunnen opvangen. Evenepoel en Vingegaard zijn must haves, het liefst ook nog een extra Visma. Daarnaast wil je ook 2 van de 3 topsprinters hebben denk ik. In de breedte ben je een stuk sterker, ook levert het een wat breder klassementsteam op. Daar liggen altijd wel wat punten te rapen.
Evenepoel heeft een goede kans op de meeste punten denk ik, met veel etappes in zowel het wit als het geel na de tijdrit. Daarnaast favoriet voor het jongerenklassement bij uitstek en de belangrijkste belager van Pogi voor de tweede plek.
Zullen we het vlak voor de prijzen bekend worden ook nog even over etappe 21 hebben? Verwachten we daar een rit waarin alleen de beste punchers overleven? Wordt het een gereduceerde sprint met types als girmay en philipsen? Of baart montmartre een muis en gaan we gewoon traditioneel sprinten. Ik vind het lastig.
Ik print de profielen van pcs of cyclingstage, en dan teken ik zelf de belangrijkste details in met behulp van de etappeomschrijving op cyclingstage. En natuurlijk gebruik ik ook de wijsheden op dit forum, zoals eventuele wind, scherpe bochten voor een steile klim, enzovoort...Volgens mij is Touretappe.nl trouwens simpelweg de Nederlandse versie van cyclingstage...
Best leuk werk, ouderwets met potlood...
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.