Dus je moet Roglic, die verder alles heeft gewonnen en speciaal naar je ploeg is gekomen om zijn kansen in de tour te wagen, passeren tegen zijn zin in? Denk dat je het niet lang zou volhouden als ploegleider daar
Ze hoeven de koers niet te dragen dus zo heel ingewikkeld is het niet, lijkt mij. Als Roglic meedoet voor het podium heeft hij Lipowitz in steun. Doet Roglic niet mee dan zal Lipowitz vast vrijheid krijgen. Het kan vooral wel een lastig dilemma zijn als Roglic door pech vroeg in de ronde moet achtervolgen. Die kans is niet zo groot op dit parcours.
Over Roglic gesproken: hoe schatten jullie hem nu punchend in, waar eindigt hij in etappes als 2, 4, 6 en 7?
Het beste is ervan af. Denk dat iedereen dit ziet. Moet je dan Roglic meenemen voor maximaal een 3de plek? (maar realistischer max top 5). Hij is al eens 2de geweest en zou moeten beseffen dat hij dit nooit meer zal evenaren/verbeteren.
Dan beter sturen naar een wedstrijd die hij wel nog kan winnen.
"als Roglic door pech vroeg in de ronde moet achtervolgen. Die kans is niet zo groot op dit parcours"
Wel een grappige quote met zijn voorgeschiedenis. Elk slecht geplaatst verkeerspaaltje kan voldoende zijn om Roglic uit te tellen.
En hij lijkt vaak niet meer heel geïnteresseerd in punchen, dus ik verwacht geen topnoteringen in die eerste week (evt wel op de Mur). Zal waarschijnlijk zoveel mogelijk energie proberen te sparen voor de derde week.
Die wissel ga je toch niet meer een maand voor de Tour maken? Roglic wilde volgens mij sowieso al niet naar de Giro maar volle focus op de Tour. Als de ploegleiding dan na een mindere Giro (waar hij niet wilde zijn) hem er voor de Tour uithaalt dan is hij er ook wel helemaal klaar mee.
Als Lipowitz er niet op stond dan kan ik mij zeker voorstellen dat ze die er nu nog bijzetten om wat extra zekerheid qua opties te hebben. Hoop ik alleen wel voor hem dat hij meer vrijheid krijgt dan Pellizzari maar dat kan bijna niet anders. Met DFM en Vlasov zou er nog voldoende support moeten zijn, vooral nu er geen gravel rit is...
Overigens overweeg ik Roglic zeker nog wel. Hij lijkt ook wel echt op een top vijf plek geprijsd te worden en dan is het gewoon nog steeds een erg stabiele renner met een uitermate goede tijdrit. Vraag is inderdaad met name of je ook punten voor hem verwacht in de punch ritten.
I don't know if it's has been discussed again but I live in Toulouse and I know really well this climb. They will be coming from a straight large road and then taking a fierce right turn, so they will attack the climb without any speed. Furthermore, the beggining is the hardest part where you're over 20% for almost 300 meters, then the gradients are a little more smooth on the top. It will be a narrow descent afterwards. After the descent they will be riding just few kilometers on the flat, but in the city. So my toughts is that big sprinters won't be there, even Philipsen. It will be more between GC guys like Pogacar and Vingegaard or Puncheur like MVDP, Grégoire etc
Ik moet het anders zeggen: op het parcours van de eerste week zijn er 6 anderen die roglic even goed kunnen bijstaan. De kans dat hij samen met lipowitz over is en dan op lipowitz is aangewezen (zoals met pelizzari in de straderit) is klein.
Het allerbeste van Roglic lijkt me er inderdaad af, maar ik denk dat hij liever nog een keer vecht voor het podium en die kans moet je hem denk ik niet ontzeggen. Tenzij Lipowitz onderweg inderdaad aantoonbaar beter blijkt.
Op het eerste oog een lastige..
19,5 voor de grote 3 en je houd nog 28,5 miljoen over voor 17 plekken. Als je dan 2 van de grote 3 sprinters neemt heb je nog maximaal 21 miljoen over voor 15 plekken.
Even snel wat namen erin geklikt, zou zo 1 2 3 geen plek hebben voor Roglic, Almeida, Jorgenson, van der Poel en Philipsen. + geen UAE knecht
Dat kan natuurlijk niet.
Komende weken maar puzzelen voor een bekertje.
Succes allen!
Haha precies dat...
Eerste paar kliks gedaan en geen plek meer voor Almeida, Jorgenson, Girmay, Milan/Philipsen, Roglic, C Rodriguez en no vele meer. Op naar het betere puzzelwerk en 1500 wissels de komende drie weken
Lijkt me niet. Iedereen wil die gele trui hebben. Dus tenzij er een groep van 50 man weg mag rijden van het peleton, zie ik dit gewoon eindigen in een sprint tussen de beste puncheurs uit het peleton.
9Klinkt gek, maar zit er over na te denken om alleen van de grote drie sprinters phillipsen mee te nemen. Denk dat er sws weinig geprint gaat worden. En als je voor dag budget een vdp en wva kan halen dan ga ik liever daarvoor. Dan weer een giro situatie waar je alle sprinters hebt maar nii gesprint wordt. Heb wel 6 sprinters maar allemaal 1.5 of lager + philippsen
Ik vind dit helemaal niet zo gek klinken, zeker het overwegen waard, maar je wie van de 3..🤔 ivm truipuntkansen bij ploeggenoten (Thieu en REV) wordt het imo een keuze tussen de 2 Vlaamse kleppers.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.