Scorito Tour de France 2025

1 2 ... 152 ... 155 156
Bring me the horizon

Pogacar, Almeida, Vingegard, Jorgenson, S Yates, Lipowitz, Gall, V Eetvelt, TH Johannesson, Evenepoel.

Dainese, Bauhaus, Merlier, Meeus, Coqaurd, Wearenskjold.

VD Poel, Nys, Vauquelin, Healy.

En nu maar hopen dat het allemaal op de fiets blijft zitten, en het niet zo'n dram word als in de Giro met direct Landa eruit.

(Cap) Mellier, Meeus, Dainese, Wearenskjold, Coqaurd, Bauhaus, VD Poel, Nys, Evenepoel 

Ben hiel nie
Jun Allrich
Pogi : duh! Remco Evenepoel : TT + wit + podium? João Almeida : minstens top 4 en ploegmaat Pogi Rog...

Geen vingegaard, terug naar de tekentafel!

Arne Riis
ditisdavid
Mijn bespiegelingen.De eerste conclusie bij het bestuderen van het parcours was dat je maar voor 3 t...

Mooi team, mooie bespiegelingen.

Maarten Koning
ditisdavid
Mijn bespiegelingen.De eerste conclusie bij het bestuderen van het parcours was dat je maar voor 3 t...

Mooi team en toch een groot maar leuk risico met Thomas. Het kan maar zo

Persoonlijk zou ik voor 6 sprinters gaan met iets meer waarde en voorspelbaarheid maar de keuze van de sprinters die je maakt zijn logisch. Al is Warenskjold wel grillig.

ditisdavid
Maarten Koning
Mooi team en toch een groot maar leuk risico met Thomas. Het kan maar zo Persoonlijk zou ik voor 6 s...

Wel naar gekeken, maar de sprinters van 1 miljoen zijn ook niet erg zeker, van Ackermann en Groenewegen word je ook niet warm en 2 dure sprinters haal je je geld op dit parcours m.i. niet uit. Dus de meest logische van dit soort wijzigingen - Wærenskjold en Bittner omzetten in Démare/Dainese/Coquard en een per definitie twijfelachtige 500k-er - bood naar mijn mening eerder meer dan minder onzekerheid.

OneTrickPony

AK: Pogacar, Vingegaard, Evenepoel, Almeida, Lipowitz, Jorgenson, Gall, Johannessen
Sprint: Merlier, Meeus, Jeannière, Penhoët, Van den Berg, Laurance, Renard
Punch/overig: Vauquelin, Mathieu, Wellens, L. Martinez, Powless

In het begin zat ik heel erg op de Adam Yates trein en 4x Quick Step. Maar met het compleet worden van de deelnemerslijst is de balans toch wat verschoven naar de sprintgrabbelton met 7 mensen die ik vandaag aan het eindschot verwacht, en Wellens als goedkoper alternatief voor veel teampunten. Van Healy verwacht ik eigenlijk meer punten dan van Powless maar dan kom ik wel in opstelstress. Powless stel je juist op de eerste week + eventueel in de overgangsritten.

Verder weinig 'hot takes', ja misschien Lenny Martinez. Geen Roglic.
Geen Wout, maar dat lijkt vrij in lijn met de teams die ik hier voorbij zie komen. 1 topsprinter, dat is ook vrij gemiddeld.

janstof

Op het laatste moment toch gewisseld (wat niet de bedoeling was) omdat ik AK te zwak was. Dit in combinatie met het nieuws dat Van Aert mogelijk toch gaat sprinten heeft ervoor gezorgd dat ik ben gaan wisselen. Hierdoor denk ik dat Jasper en Van Aert de grootste kans maken voor het groen. Omdat ik verwacht dat de punch ritten ook gedomineerd worden voor Ak mannen heb ik VDP minder nodig en maak ik Pogi captain. De eerste rit gaat wel zwaar worden omdat van Aert hier mogelijk nog niet mee sprint, REV en van Wilder opgesteld als backup voor als Merlier wint.  Hierbij mijn team: 

AK:

- Pogi
- vingegaard
- REV
- Almeida
- Rodriguez (jongeren en steady 3e week, plek 4-10 AK)
- Mas (goed seizoen en steady 3e week voor plek 6-10 Ak)
- Gall (voor 3e week, bij achterstand valt hij aan of gaat hij voor bollen, tevens goed in vorm) 
- Martinez (n.a.v. een last minute interview toch voor hem gekozen. Hij krijgt alle vrijheid , 1 op 1 ondersteuning van Haig, gaat voor AK en heeft jongeren. Als hij op de rustdag te ver weg staat gaat hij aanvallen en voor etappes. Daarnaast heeft hij ook vorm laten zien)
- THJ (goedkoop en in vorm )

sprint:

- Jasper Philipsen (grote favoriet voor groen)
- bauhaus 
- Dainese
- Meeuws
- Jeanniere 
- Penhoet 

Punch:

-WvA (gaat vanaf etappe 3 mogelijk ook sprinten. Daarom de keus ipv vdp)
-Aranburu (punch en zit er ook vaak bij als er een overgangsrit is)
Vauquelin (spreekt voor zich )

overig:
- Healy (overgangsrit)
- van wilder (meegenomen voor REV vanaf de tijdrit. Kan zelf ook nog scoren met zijn tijdrit + in de laatste week verwacht ik hem tussen plek 10-20. Daarnaast in etappe 1 opgesteld voor als Merlier wint )

hopelijk overleef mijn team de sprint etappes om de 3e week te gaan vlammen!

Laatst gewijzigd
oborobo

De meeste gaan dan toch voor zowel,Pogacar,Vingegaard en Evenepoel!

Drossard Kudus

Voor mij denk ik een a-typisch team. Ik heb voor een top-heavy sprintersteam gekozen, omdat ik stiekem toch denk dat er wat meer dan wordt verwacht (uitgedund) gesprint gaat worden. 

Milan, Philipsen, Girmay, Stewart, Jeanniere

Daarnaast de gok gewaagd om Vingegaard thuis te laten, wat zo ik hier lees de grootst mogelijke denkfout is. Week 1 moet Pogacar beter liggen en zodoende denk ik dat Almeida & Jorgenson samen meer op zullen leveren dan Vingegaard & Politt

Pogacar, Evenepoel, Almeida, Jorgenson, Lipowitz, Skjelmose, Gall, Johannessen

Bij de puncheurs buiten Mathieu voor goedkoop en veelzijdig gekozen. Mijn keuze gaat daar toch vaak uit naar klassementsmannen of echte topfavorieten

Van der Poel, Gregoire, Vauquelin, Healy

Ten slotte de opvullers. Wellens met de Pogacar-boost. Consonni zal misschien als lead-out tussen 14-20 eindigen, met ook de kans op teampunten met Milan. Armirail kan opvulling zijn in een tijdrit en zal ook aan mogen vallen. Handig voor als het halve klassementsteam in week 1 uit koers is.

Wellens, Consonni, Armirail

Mister_Roan

En dan zie je nu al L. Martinez lossen. Goede keuze geweeat om hem niet mee te nemen.

Drossard Kudus
ditisdavid

Goed punt voor Simon Yates ja. Bij mij nooit in beschouwing geweest want 'die heeft de Giro al gereden', maar inderdaad ogenschijnlijk op de spaarstand. Misschien omdat ik die rit naar Sestriere moest missen maar ik heb geen enkel moment in mijn achterhoofd gehad dat hij die won. Grote brainfart voor mij, maar voor slechts 1.5 zeker een goede gok waard

ArnoB

Nu al zure etappe voor 37% van de scorito spelers.

TourDeFranceUnchained

We zijn 2,5uur onderweg en 37% kan al zwaaien naar een eerste renner die het team verlaat. Het feest is alweer begonnen (voor sommigen)...

rodelantaarn1

Oef Ganna abandon... Gelukkig een uur voor de deadline eruit geklikt...

kevinraar

daar is de eerste uitvaller ganna ik heb nhem niet voor wie hem wel heeft is het zuur

Zadelpen

Team Zadelpen gaat verder met het 20-1 principe. Ik kan me niet herinneren wanneer ik voor het laatst met 20 man aan etappe 2 mocht beginnen.

pfff

Pietjan
janstof
Op het laatste moment toch gewisseld (wat niet de bedoeling was) omdat ik AK te zwak was. Dit in com...

Er was van de week iemand die alle verkeerd gespelde namen opsommde. Nu moest ik toch even goed nadenken wie nou weer EVDP is. Ik neem aan Remco Evenepoel? De meesten omschrijven hem hier als REV. 

Mazzel1986
TourDeFranceUnchained
We zijn 2,5uur onderweg en 37% kan al zwaaien naar een eerste renner die het team verlaat. Het feest...

En dan moet het gevaarlijkste deel van de etappe nog komen...

pirazzi

Dat komt door MVDP. 

Arne Riis

Mijn team:

AK: Pogacar, Vingegaard, Roglic, Carlos Rodriguez, Mas, Buitrago, Johannessen
Sprint: Milan, Philipsen, Bauhaus, Jeannière, Wærenskjold
Punch: Van der Poel, Vauquelin, Aranburu
Knechten: Almeida, Adam Yates, Wellens (Pogi) Schachmann, Parêt-Peintre (Evenepoel én Merlier)

Dit wordt een Tour voor de AK-mannen én een die Pogi volgens de meesten hier met overmacht wint. Leuke aanvallende klimmers worden denk ik van de 6 bergritten in lijn 5x op de slotklim vermorzeld door de Visma-trein; die ploeg heeft aangekondigd deze ronde hard te willen maken. Alleen de taaie AK-rakkers gaan in hun kielzog consequent in de punten rijden.

Over de thuisgelaten dure mannen Evenepoel en Merlier: ik verwacht 4/5 massasprints, maar daarnaast ook nog een rit of drie waarin je de topsprinters prima kunt opstellen (11, 15, 21), met bij Milan en Philipsen groenetruipunten als bodem. Die heeft Merlier niet. Door zowel Rev (ik schat hem in de bergen niet veel beter in dan pak-hem-beet Carlos Rodriguez) als Merlier thuis te laten, kan ik een Schachmann/Parêt-Peintre-'hack' zowel in de ITT als in de eerste sprintritten inzetten.

kokkie1975

De Prutsers die het voor mij moeten doen:

• Pogacar (geen uitleg nodig)
  • Vingegaard (ondanks dat ik hem het AK niet zie winnen, zal hij zijn punten zeker bij elkaar fietsen)
  • Evenepoel (zelfs als hij er in het hooggebergte door heen zakt zal hij met zijn tijdrit en witte trui zijn punten waard zijn)
  • Almeida (teampunten Pogi en kan zelf podium rijden. Nooit over getwijfeld)
  • Philipsen ( t was kiezen tussen hem of Milan. Ik denk dat het redelijk om het even zal zijn, maar Philipsen krijgt de voorkeur om dat hij de hectiek van de tour al kent)
  • Merlier (een tweede top sprinter, voor als er wat met de eerste gebeurd. Zie hem ook zonder captainbandje wel zijn punten halen. Ook door teampunten via Evenepoel.
  • van der Poel ( twijfelde tussen hem of van Aert. Had ze er het liefst beide ingehad, maar kreeg dat niet voor elkaar gepuzzeld. Uiteindelijk heeft het prijskaartje van Van der Poel de doorslag gegeven. Ik verwacht van hem met een 1 miljoen upgrade net wat meer punten dan dat  van Aert gaat halen.
  • C Rodriguez ( stabiele puntenpakker. Ook voor tweede deel van tour en dingt mee voor witte trui)
  • Meeus (de best of the rest sprinter)
  • Gall ( Is in vorm en ik verwacht wel wat van hem in het tweede deel van de tour)
  • Wellens (sowieso teampunten pogi en wellicht dat hij zelf ook nog wat vrijheid krijgt)
  • Jeanniere (frans sprintertje die ik wel een aantal keer in de top 10 verwacht)
  • Coquard ( zal niet meesprinten voor de ereplaatsen, maar ik verwacht hem wel in de tussensprints en een paar keer rond plek 10)
  • Arensman (Lang getwijfeld tussen hem en Ganna. Verwacht uiteindelijk iets meer punten van Arensman omdat hij in beide tijdritten zou moeten kunnen scoren en de laatste week hem in een vrije rol ook zou moeten liggen)
  • Vauquelin (in vorm, voor de punch etappes)
  • Onley (in vorm, opvulling voor berg/heuvel en punch etappes
  • Van den Berg (mag gaan sprinten en zou de wat zwaardere etappes ook aan moeten kunnen)
  • Waerenskjold (opvul sprinter die eventueel ook in de eerste tijdrit nog wat kan klaarspelen)
  • T Johannessen (klimmer in vorm die je voor dit geld niet kon/mag laten liggen)
  • Renard (opvul sprintertje)

Veel kijkplezier all. 

NOAD1912

Ganna, Bisseger, L. Martinez en mogelijk ook Lipowitz keuzes nu al desastreus. Lipo reed lek en Bora liet hem in zijn eentje terugkeren naar peloton, dat zegt wel wat waarschijnlijk.

Mazzel1986

Mooie actie van Vingegaard. Die geeft een paar mensen vandaag wat onverwachte puntjes voor het bergklassement

Mazzel1986
NOAD1912
Ganna, Bisseger, L. Martinez en mogelijk ook Lipowitz keuzes nu al desastreus. Lipo reed lek en Bora...

Wat betreft Lipo. Tussen de wagens met een relatief rustig peleton en zo ver van de finish is dat toch gewoon de meest logische keuze?

pirazzi

Mazzel1986

2 minuten geleden

Mooie actie van Vingegaard. Die geeft een paar mensen vandaag wat onverwachte puntjes voor het bergklassement

Ja maar ik heb hem niet opgesteld.

1 2 ... 152 ... 155 156

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.