Geen woorden voor. Nog even los van wat het voor mijn poule doet vallen voor zoveel renners hier maanden aan werk in een klap weg. Wat een waanzin is sprinten toch ook.
Oprecht ben ik benieuwd wat nu echt de juiste aanpak qua sprinters is. Merlier en Milan tonen aan dat inzetten op topsprinters op zich geen slecht idee was. Philipsen en Meeus tonen dan weer aan dat je ook heel makkelijk heel veel budget kwijt kan raken.
Even bezinnen maar het lijkt erop dat ik Philipsen en Jeannierre kwijt ben... Meeus lijkt de finish te halen en Renard had enkel lek? Was coquard met de koprol dacht ik?
Een lichtpuntje, alle sprinters zijn zo te zien gefinisht en de eerst volgende sprint is pas over 5 dagen inclusief een extra rustdagje tijdens de tijdrit. Wie weet voelen de renners zich tegen die tijd weer wat beter (laten we het in ieder geval hopen voor hen!). Al kost het natuurlijk behoorlijk wat punten vandaag...
Ik verwacht dat Crod 6 keer zijn degelijke niveau kan halen en dus 6 keer een score + een eindafrekening. Ik verwacht ook dat er inderdaad 6 keer een goedkope kneus in zijn wiel zit, maar wel 6 keer een andere.
Moeilijk.
Zie finale: https://cdn.touretappe.nl/images/tour-de-france/2025/etappe-4-profiel-finale.jpg
Ik verwacht dat niemand met Van der Poel naar die oplopende finish wil en dat Pogi en anderen dus op die zwarte strook (500m á 14%) hem al zullen proberen te lossen. Maar of dat lukt?
Vandaag niet heel top gescoord met Jeanniere, Meeus en Demare buiten de top 20. Daarnaast wel fijn dat ik voor Milan en Merlier heb gekozen, mede door uitvallen van Philipsen kan dit nog weleens goed gaan uitpakken.
Het had veel beter gekund maar met 238punten, gestegen naar 89,4% mag ik niet klagen.
Op naar morgen, Pogi of Poel cappen. Ik neig op dit moment naar van der Poel.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.