@Kevinraar
Ha kevin,
Ik zou sowieo vandaag even de sprint afwachten voordat je iets doet. Wie weet vallen er nog een paar. Je kan vervolgens ook kiezen om géén sprinter meer in te wisselen. We hebben immers straks al 2 van de max(!) 6 sprintkansen gehad. Je weet ook niet wat er nog met de sprinters gebeurt voordat we de laatste 2 potentiele sprintritten krijgen. In 3 weken kan veel voorvallen. Wie weet kan het brengen van een extra AK renner je nog wel meer opleveren straks. Dat zul je zelf even moeten bekijken :)
Thoh die discussie kun je nog altijd aangaan he.
Ik was bijna gestart met
Merlier, Meeus, Bauhaus, Penhoet en Jeanniere. Had ik dat gedaan was ik nu een stuk beter in positie voor de rest van de tour. Het uitvallen van Jasper aangrijpen als "ziejewel je heb 2 toppers nodig" vind ik wat te kort door de bocht.
Ook al heb ik het niet aangedurft ik denk dat na vandaag nog meer aantoont dat je met 1 sprinter maar dan degene die op zijn fiets blijft zitten moet hebben als je echt hoog wil scoren. Als Merlier (of Milan) nu alle sprints naar zijn hand zet gaan degene die enkel die sprinter hebben groot gelijk.
Enige wat mensen (zoals ik) die zowel jasper als een tweede sprinter in husi hebben is dat voor ons de sprintettappes nog niet over zijn. Maar of dat een winnende tactiek is weet ik niet.
Haha, uiteraard. Probeer mezelf ervan te weerhouden in janken uit te barsten.
Heb/had Merlier en Philipsen. Dan heb je eerst al die dag 1 met waaiers en op dag 3 deze DNF. Gelukkig gisteren een topdag (48e in de dagscore), dus laten we daar dan maar hoop uit putten.
En mag ik dan ook eens weten waar je al je miljoenen in geinvesteerd hebt?
In Wva die waarschijnlijk weinig punten zal halen? Roglic die in de eerste week weinig zin lijkt te hebben of nog erger, misschien niet beter kan? Skjelmose die er tegen zijn zin is? Rodriguez die misschien met moeite top 10 zal halen?
Of gewoon eens voor de fun voor 40 ipv 48m gespeeld? Want ja, het ideale team is vaak een stuk goedkoper toch ;-)
Exact. Blij dat hij er in staat. 16 zekere puntjes.
En ook wel stiekem een beetje een geluk bij een ongeluk dat ik Merlier koos als enige topsprinter, want ik begon al te schudden en te beven met wat Jappe hier toonde voorlopig (gisteren toch ook niet klink er af gereden en 100ste geëindigd bedoel ik dan vooral)
Ik hoop nu dat ik Merlier niet gejinxt heb voor binnen 10 km
Je onderschat de nuttigheid van een Crod die zonder fratsen naar P8 AK fietst op de 6 aankomsten bergop, vs teams die mogelijk al vanaf p7(!) in hun dagselectie hebben moeten beknibbelen voor die etappes en/of met veel teveel opstelopties in de punchetappes zitten. Verder is het feit dat de twee JK kanshebbers bovenhem helemaal niet zo zeker van een AK zijn als ze lijken (Rev kan er prima op een col doorheen zakken en Lipo is de grote black box van deze Tour) kunnen dat opeens toch heerlijke bonuspuntjes zijn.
Die andere namen die je noemt heb ik me uiteraard niet aan gebrand.
Ik nam er ook iets makkelijker Ganna + Nys mee mee. Nys omdat hij die punchtombola in goede doen toch had moeten kunnen ontstijgen en vanuit top 5 AK vandaag een heerlijke opvuller was geweest. Ganna omdat het door de ITT effectief een hele zekere 500k aanvaller is in die 3e week (even los van de overige extra's die je hem wel of niet had kunnen toewijzen)
Ik had mijn reactie dan ook met een knipoog gelezen (en bedoeld). Dat gezegd hebbende is Nasibal iemand die zijn mening middels een nette, heldere en te volgen uiteenzetting deelt met de rest van het forum. Dat leest prettig en draagt ook bij aan een goede sfeer. Als je daarnaast ook nog eens, volgens de geruchten, een hele kast aan bekertjes hebt maakt je wel een fenomeen van het forum ja. Het gaat niet altijd om wat je verkondigt maar de manier waarop.
Geen trollpost: de Philipsen-cappers hebben straks (bij 3x opstellen) in elk geval 154 punten met hem gepakt. Dat moeten de meeste andere dure mannen eerst nog maar eens bij elkaar fietsen. Ik snap dat het kl*te is en de eindwinnaar gaat vast en zeker een team zonder Philipsen zijn, maar er kan nog zó veel gebeuren.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.