Dauphiné was een duidelijke offday voor Pogacar, daarnaast zal hij ook weer een paar bonificatieseconden pakken in etappe 6 mocht UAE controleren. Ook met de machtsverhoudingen van de lange tijdrit in de Tour van 2022 (op het moment dat Vingegaard echt beter was) pakt Pogacar dan het geel in etappe 6.
Nee, het is geen absolute zekerheid, maar zelfs zonder geel is bollen + groen + eventuele etappe in ritten 6 en 7 wel al veel waard qua teampunten.
Gezien wat we gisteren hoorden rond de bollentrui van Wellens zullen ze een groep laten rijden. Ook als Vingegaard in de trui komt lijkt Visma mij van plan een groep te laten rijden. Dan houd ik twee vragen over: zijn er andere ploegen die zo'n manoeuvre willen verstoren (wellicht van elkaar?) en wat met Mathieu? Gaat die mee in de vlucht of gaat Alpecin op kop rijden wanneer hij deze mist? Dat zou wel een erg grote investering zijn in die etappe.
Mooie en spannende finale. Na de 4 etappe Inmiddels opgeklommen in het klassement. Nu wordt langzaam duidelijk of de juiste keuzes gemaakt zijn. Vandaag 415 punten naar 96,9%. Nog geen uitvallers. Zonder, Roglic, Lipo en WvA en geen kans gezien om Jorgensen nog in mijn team te puzzelen. . We gaan het zien voor morgen!
Pogacar moet 12 punten goedmaken om het groen te pakken, dat zou ook morgen al kunnen gebeuren. En dan nog 2 etappes eroverheen om flink uit te lopen op de sprinters, áls de vlucht het niet haalt.
Mooie en spannende finale. Na de 4 etappe Inmiddels opgeklommen in het klassement. Nu wordt langzaam duidelijk of de juiste keuzes gemaakt zijn. Vandaag 415 punten naar 96,9%. Nog geen uitvallers. Zonder, Roglic, Lipo en WvA en geen kans gezien om Jorgensen nog in mijn team te puzzelen. . We gaan het zien voor morgen!
Alles op UAE vanaf nu
Mijn eigen dilemma voor morgen: Vauquelin of Waerenskjold.
Ik neig naar Vauq vanwege zijn topvorm, klassementsambities en mogelijke truipunten. Maar het voelt ergens logischer om voor een krachtpatser als W te gaan. Maar ook in vlakke tijdritten blijkt Vauqelin het aardig te doen...
8 bij de eerste 10, dat zie je graag na de domper met Philipsen gisteren. Mooie sprong voorwaarts en een groot luxeprobleem voor de rit van morgen. Wordt voor mij wikken en wegen voor 2 uit het rijtje Skjelmose, Vauquelin en Armirail.
Maar wat Niels en nasibal ook aangeven, overal hoge scores.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.