Scorito Tour de France 2025

1 2 ... 18 ... 23 24
KV
tol100
Ik zit net te berekenen en ik schrok van de mogelijke punten totaal van Merlier als die gwn rijd zoa...

Incl captain punten veronderstel ik?

Zugzwang
mikekroese
Dus types als Girmay thuislaten?

Dat overweeg ik momenteel sterk ja, vooral omdat ik hem inderdaad meer als een sprinter+ zie.

Dit kan natuurlijk helemaal verkeerd uitpakken want hij heeft wel de potentie om ineens te 'punchen' op (bijna) het niveau van een WvA of MvdP. Maar vooralsnog, afgaande op recente wedstrijden, zie ik hem niet op dat niveau scoren in de vele punchritten. 

oli4g

Als ik mijn onderbuikgevoel volg, dan pakt Vingegaard geel in de 2e ITT en houdt hij die tot het einde. Wat zou betekenen dat Kuss, Jorgenson en/of  Simon Yates wel interessant worden voor de laatste week. Anderzijds lijkt Almeida ook nog een stap te hebben gezet, blijft Pogacar gewoon Pogacar en vind ik Adam Yates ook wel schappelijk geprijsd.

floda

Wat te doen met roglic en c rod? Had skjelmose met dit parcours er echt vast in staan maar nu laat ik hem toch maar eruit gezien zijn vorm. 

Als pog overigens niet zou winnen en dus geen truipunten dan is almeida wel stevig geprijsd voor nummer 5 van het AK (als rog op zijn fiets blijft zitten)

JCG
floda
Wat te doen met roglic en c rod? Had skjelmose met dit parcours er echt vast in staan maar nu laat i...

En dan kun je je nog afvragen of Jorgenson geen stap richting dezelfde hoogte heeft gezet

tol100

Ik denk dat de keuze voor een beker is Jorgensen of Almeida

TourDeFranceUnchained
SanMark
Vergeet je de circa 4 punten als hij 3de staat in het sprintklassement.

Die reken ik niet mee omdat Philipsen en/of Milan deze ook kunnen hebben. 

In etappe 2 kan een Van der Poel en zelfs een Nys, als die mee doet, de gele trui pakken aangezien de slotkilometer met 5% oploopt en dus in het voordeel is voor hun ten opzicht van een Pogacar bijvoorbeeld. Dit kunnen deze mannen vervolgens ook 3 dagen vasthouden. Wie weet kan een van Aert dit ook wel, die nou net dezelfde prijs als Merlier heeft en ook misschien wel gaat meesprinten. Dan zou je met Van Aert + 1 van de 3 top sprinters misschien ook wel uit de voeten kunnen.

Vandaar dat het me interessant lijkt om een berekening te maken van wie je de meeste punten kunt verwachten. Veel hangt natuurlijk ook af van hoe hoog je Evenepoel inschat en wat je verwacht van etappe 6 na de tijdrit. En of van Aert bijvoorbeeld gaat meesprinten.

ditisdavid

Ik overweeg heel sterk om buiten Pogacar geen UAE's te nemen. De hoeveelheid teampunten van vorig jaar gaat bij geen lange na niet herhaald worden - ten eerste zal Vingegaard veel beter zijn, ten tweede zal Pogacar in de eerste helft waarschijnlijk amper in een trui rijden omdat de bergen zo laat komen en de tijdrit juist vroeg zit. Maar ze lijken stuk voor stuk wel geprijsd op minimaal 200 (en liefst meer) teampunten. En mocht Vingegaard dan vanaf de Pyreneeën veel teampunten wegnemen, dan zijn allezeven de UAE's (tenzij Yates plotseling weer goed is) het geld per definitie niet waard.

Dubbel opvallend zijn de prijzen van de Visma's. Stukje overcompensatie ten opzichte van een editie met een onvoorbereide Vingegaard?

Laatst gewijzigd
SanMark
TourDeFranceUnchained
Die reken ik niet mee omdat Philipsen en/of Milan deze ook kunnen hebben.  In etappe 2 kan een Van d...

Die zet ik in dit verhaal op plek 1 en 2 

OneTrickPony
ditisdavid
Ik overweeg heel sterk om buiten Pogacar geen UAE's te nemen. De hoeveelheid teampunten van vorig ja...

Almeida wel, denk ik, maar verder met je eens. 1.5 miljoen voor de helft van de Tour geen teampunten terwijl er Quicksteps van 500k op te pikken zijn lijkt me geen moeilijke keuze.

ditisdavid
OneTrickPony
Almeida wel, denk ik, maar verder met je eens. 1.5 miljoen voor de helft van de Tour geen teampunten...

Almeida rijdt vorig jaar 314 eigen punten bij elkaar en ik denk niet dat daar op dit parcours veel bij kan, daar is echt wel het een en ander van Pogacar nodig wil hij 4.5 miljoen waard zijn. Helemaal als je bedenkt hoeveel van de renners boven de 3 miljoen je (niet) kan hebben bovenop de grote drie.

RedDevil
TourDeFranceUnchained
Die reken ik niet mee omdat Philipsen en/of Milan deze ook kunnen hebben.  In etappe 2 kan een Van d...

Nys...ben benieuwd naar zijn prijs! Want hoe enthousiast je ook begint als het spel online komt, het is toch lastig puzzelen als je niet alle puzzelstukjes hebt.

De Lie trouwens 1,5 miljoen. Ik was even bang dat ze hem 750K gingen maken en dat ik dan weer zou twijfelen om hem tóch mee te nemen, maar dat hoofdpijndossier blijft voor deze prijs gelukkig potdicht.

Zitvlees
ditisdavid
Almeida rijdt vorig jaar 314 eigen punten bij elkaar en ik denk niet dat daar op dit parcours veel b...

De ondergrens van Almeida ligt mijns inziens dan wel weer heel hoog, zeer constant, redelijke punch en goede tijdrit.

hjjanssen1973

Iemand een idee waarom Scorito nu al openstaat voor de Tour, maar Scori Pro niet? Het zijn toch dezelfde spelregels en zelfde budgetten voor de renners? Scori Pro gaat pas 24 juni open, dus ben nu alvast op Scorito begonnen met 'inspelen'. Kan ik straks misschien ook wel een bekertje verdienen.. ;-)

OneTrickPony
ditisdavid
Almeida rijdt vorig jaar 314 eigen punten bij elkaar en ik denk niet dat daar op dit parcours veel b...

Dat valt inderdaad een beetje tegen voor iemand die je nooit gaat cappen.

Ik heb net even zonder al te veel nadenken een teampje in elkaar geflanst + wat etappe opstellingen gemaakt om te kijken waar ik tegenaan loop. Qua balans kom ik er achter dat ik Almeida prima voor 2 sprinters kan vervangen. Toch voelt het vreemd, alleen Pogacar van UAE...

OneTrickPony
ditisdavid

Dat valt inderdaad een beetje tegen voor iemand die je nooit gaat cappen.

Ik heb net even zonder al te veel nadenken een teampje in elkaar geflanst + wat etappe opstellingen gemaakt om te kijken waar ik tegenaan loop. Qua balans kom ik er achter dat ik Almeida prima voor 2 sprinters kan vervangen. Toch voelt het vreemd, alleen Pogacar van UAE...

kevinraar

nemen jullie pogacar everpoel en viningaard ik denk dat ik pogacar everpoel en voorde helft van e prijs jorgensen neem

martijncr

Ik vind Milan niet echt overtuigen voor het prijskaartje wat nu om z'n nek hangt. Waar je in sommige jaren écht overtuigt kan zijn over een sprinter (zo was dat met Philipsen een of twee jaar geleden volgens mij), vind ik dat dit jaar veel minder evident. Ik denk namelijk dat als een Stewart, Waerenskjold of Laurance kan winnen van een Milan in een eerlijke sprint, dat een Groenewegen of Bauhaus ook vrij aardig kunnen gaan finishen voor toch echt een paar duiten minder. 

Wat weten we over Philipsen en zijn voorbereiding? Hij voelt voor mij als een (te grote?) gok...

ZK

Kevin, Pogacar, Evenepoel en Vingegaard moeten alle drie sowieso mee

Reus
Oerdewai
Het parcours van de giro schijnt niet gelijk te zijn aan het parcours van de tour dit jaar 

Maar het Scorito spel gelukkig wel. 

en de tourcontrole ook. Dus we gaan echt 5-6 of 7x sprinten. En dan zijn goed te voorspellen punten belangrijk..

BigMig
ZK

Je noemt er vier.

ditisdavid
ZK

Nou overweeg ik Vauquelin ook wel, maar zover zou ik niet willen gaan. ;)

kevinraar
ZK

dat dachten we in de giro van roglic en ayuso ook  kom ik denk krap met het budget

Laatst gewijzigd
Nijmos
Reus
Maar het Scorito spel gelukkig wel.  en de tourcontrole ook. Dus we gaan echt 5-6 of 7x sprinten. En...

Maar juist in een sprint zijn naast de top 3 ook de nummers 4 tot en met 10 redelijk te voorspellen. Nummer 5 en 6 halen samen veel meer punten én zijn vermoedelijk goedkoper dan de top 3.

Nijmos
tol100
Ik zit net te berekenen en ik schrok van de mogelijke punten totaal van Merlier als die gwn rijd zoa...

En hoeveel meer zijn dat er dan meer dan groenewegen en schachmann samen?

1 2 ... 18 ... 23 24

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.