Scorito Tour de France 2025

1 2 ... 180 ... 259 260
hdpveen

Mijn team voor vandaag:
Pogacar
Vingegaard (captain)
Almeida
Jorgensen
Van der Poel
Vauquelin
Lipowitz
WVA (twijfel) gaat denk ik niet voluit
Ivan Romeo (twijfel)

Twijfel om te wisselen:
Carlos Rodriguez
Skjelmose
Tobias Johannessen.
Waerenskjold

Ben zelf van mening dat mijn sterkste team staat voor deze etappe maar ben zeker benieuwd naar jullie inzichten!

Laatst gewijzigd
Nijmos
Pim van Est
Romeo of Merlier voor de punten? Wat denken jullie?

Merlier met 1 zeker, 10 zeer waarschijnlijke, 3 waarschijnlijke en 8 mogelijke punten. Dat is toch een verwachtingswaarde van 12 ofzo. Wordt romeo hier verwachting 14e is dan de vraag..

Dynasty

Evenepoel, Vingegaard, Jorgenson, Pogacar, Almeida, Roglic, Lipowitz, Vauquelin, Plapp, Affini, Schmidt, Armirail, Cattaneo, Schachmann, Romeo, Thomas, Foss, Watson, Waerenskjold, Skjelmose, Campenaerts, Asgreen, Vlasov, Oliviera, vd Poel. Hier heb ik 25 mannen die wel een tijdritje kunnen rijden (misschien mis ik er nog een aantal, aanvullen mag altijd). 
Dan moet je dus bepalen, in mijn geval twijfel ik voor 2 plekjes tussen A. Yates, Waerenskjold, Merlier & vd Poel. Hoeveel zekere punten gaan A. Yates en Merlier krijgen: Laten we zeggen: Yates 12 en Merlier 14. Dat staat dus gelijk aan plek 14-15. De vraag wordt dan: Kan vd Poel en/of Waerenskjold 9-10 bovenstaande mannen verslaan?

Dampe hin

En een aanvullende vraag 'wil Waerenskjold een goede tijdrit rijden'. Vorig jaar werd hij Noors kampioen tijdrijden en liet hij beide tijdritten in de tour volledig lopen. Dat waren natuurlijk geen biljartvlakke tijdritten, dus lastig om daar conclusies aan te verbinden.

klaas drr
Ruubstacarnaval
Lijkt mij een hele gekke zet van QST als van Wilder vandaag voluit mag. De beste man staat al op 11:...

Ze laten ook vaak een andere renner volle bak rijden om het parcours te testen. Wellicht v Wilder, en het is maar een tijdrit van 40 minuten ? heeft dat zoveel impact op morgen ?

TimTornTeut
klaas drr
Ze laten ook vaak een andere renner volle bak rijden om het parcours te testen. Wellicht v Wilder, e...

Is het niet logischer om Schachmann die rol te geven? Die heeft de kampioenstrui van Duitsland aan, dus zal toch wel wat willen laten zien? 

Nijmos
Dampe hin
En een aanvullende vraag 'wil Waerenskjold een goede tijdrit rijden'. Vorig jaar werd hij Noors kamp...

Waerenskjold doet ook mee aan tussensprints dus misschien ziet hij een kans op wat punten

HaagseHaas

Ik moet kiezen tussen Waerenskjold, Schmidt of Buitrago. Drie middelmatige tijdrijders op dit parcours, van wie Schmidt potentieel het hoogst kan eindigen, maar alleen van Buitrago kan ik zeker weten dat hij voluit gaat. Maar die wordt maximaal 15e in dit veld. Schmidt kan rond de 10e plek rijden als hij wil.  Waerenskjold heeft eigenlijk in lange tijdritten op dit niveau nog nooit zoveel laten zien.  Lastig.

Laatst gewijzigd
Titivoeckler
HaagseHaas
Ik moet kiezen tussen Waerenskjold, Schmidt of Buitrago. Drie middelmatige tijdrijders op dit parcou...

Als je denkt dat Buitrago top 20 gaat rijden, raad ik je aan zijn langere en vlakke ITT's in pcs eens te bekijken.

Laatst gewijzigd
KV
Nijmos
Wat een onzin. Carlos Rodriguez zit daar ook. Roglic is een meervoudig gt winnaar en de houder van d...

Niemand cared om CRod ook. Wat is de meerwaarde dan volgens jou om struggelende top 10 kandidaten in een 3de of 4de groepje in beeld te nemen?

Denk dat iedereen in het heetst van die strijd gisteren zou gevloekt hebben als ze plots 10sec Roglic in beeld brengen terwijl alles vooraan aan het gebeuren was. 
Is net zoals ze een niet-klimmende gele trui in beeld blijven brengen als hij in de eerste bergrit kansloos zijn trui verliest. Dat wil toch ook niemand?

Laatst gewijzigd
HaagseHaas
Titivoeckler
Als je denkt dat Buitrago top 20 gaat rijden, raad ik je aan zijn langere en vlakke ITT's in pcs een...

Niet gaat. Kan. Gezien zijn uitgesproken klassementsambities gok ik dat hij er voor gaat, hij heeft redelijke uitslagen gereden in licht geacciddenteerde tijdritten. Daarentegen zijn er heel veel renners met betere tijdritten die uitgesproken hebben geen klassementsambities hebben, dus het gewoon echt altijd de vraag in deze tijdritten wie er voor gaat en wie niet, met soms aparte uitslagen tot gevolg.  Het is echt geen onmogelijkheid dat hij 18e of zo wordt, net zo goed als het een mogelijkheid is dat Waerenskjold en Schmid hun krachten sparen en 59e en 60e worden.

Laatst gewijzigd
hajeje

Okeej... Waerenskjold deruut! Minste motivatie denk ik. Ploegleider zegt hem waarschijnlijk: spaar je energie, je doet het goed in de sprints, kan nog eens mee in een ontsnapping, dus niet voluit in de tijdrit.

OneTrickPony
Dampe hin
En een aanvullende vraag 'wil Waerenskjold een goede tijdrit rijden'. Vorig jaar werd hij Noors kamp...

Ja ik heb zijn tijdritten bekeken op PCS. Altijd als er een heuveltje in zit laat hij het lopen, als het biljartvlak is doet hij wel zijn best.

Hassan de Mosselman

Ik dacht voor vandaag wel redelijk veilig te zitten, maar wel ernstige opstelstress tussen Schmid en Lipo nu. Eerstgenoemde valt tot nu toe wat tegen, maar heeft best een prima tijdrit in huis. Dat is bij Lipo nog maar de vraag of hij hier top 20 kan rijden.

klaas drr

Lipo wordt toch gewoon 6e in de Dauphine ?

Scorriemorrie

Wie moet ik cappen Ving of Pogi ? Heb geen Evenietpoel. Kan Onley een goede tijdrit rijden? hem of A. Yates voor de punten of zelfs S yates evt voor de teampunten wanneer Ving t geel pakt wat ook kan. 

Titivoeckler
klaas drr

Dat was een kortere tijdrit met een minder TT veld. Daarnaast ook een klimmetje van 2 km à 8%. Daar pakt hij op de puur vlakke TT'ers zo 20-30 seconden. Ik verwacht hem persoonlijk niet top 10.

hdpveen
Scorriemorrie
Wie moet ik cappen Ving of Pogi ? Heb geen Evenietpoel. Kan Onley een goede tijdrit rijden? hem of A...

Ik denk dat dit voor Onley te vlak is. Zou zelf voor pogi gaan 

JoostEmpty
klaas drr

5de zelfs! Zat toen wel een klimmetje in. Nu niet, dus heeft ietsjes minder voordeel ten opzichte van bijvoorbeeld Armirail of Affini. Desalniettemin verwacht ik hem persoonlijk wel in de punten, en beter dan Schmid, maar geen top 5. Plek 10-15. (Ik heb ze allebei niet trouwens, haha, dus ik hoef de keuze voor mezelf niet te maken.)

Laatst gewijzigd
Guido Maltempi

Hier gaat het voor plekje 9 tussen Snipperdagwout, Waerenskjold of de verwachte 14 punten van Merlier. Hopelijk duwt Sporza nog even een microfoon onder Wout z'n neus voordat de eerste renner straks vertrokken is. Als hij voluit gaat dan is de keuze duidelijk, zo niet dan ga ik toch maar lafjes voor de SQS puntjes.

Morfin11

Pim Ligthart over Onley op Wielerflits: "Toch zal Onley in de tijdrit van woensdag voluit moeten gaan, omdat dit voor zijn ontwikkeling belangrijk is."

Scorriemorrie
hdpveen
Ik denk dat dit voor Onley te vlak is. Zou zelf voor pogi gaan 

Denk dat hij gaat verbazen, maar ga toch veilig voor Yates en hoop dat Pogi geel pakt. Merlier en v Wilder voor teampunten ritwinnaar. Tnx ga ik voor Pogi ;) 

Scorriemorrie

Zit op 97,3 % maar door opgave Philipsen toch hard hoofd in dat ik bekertje pak, kom wat GC dudes tekort lijkt t 

Giro555

Laatste plekje voor vandaag:
Lipo of Schmid, lood om oud ijzer?

Sean Chiappucci
Giro555
Laatste plekje voor vandaag:Lipo of Schmid, lood om oud ijzer?

Nou, als het om oud ijzer gaat, dat zou ik een Schmidt kiezen

1 2 ... 180 ... 259 260

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.