Mijn team voor vandaag:
Pogacar
Vingegaard (captain)
Almeida
Jorgensen
Van der Poel
Vauquelin
Lipowitz
WVA (twijfel) gaat denk ik niet voluit
Ivan Romeo (twijfel)
Twijfel om te wisselen:
Carlos Rodriguez
Skjelmose
Tobias Johannessen.
Waerenskjold
Ben zelf van mening dat mijn sterkste team staat voor deze etappe maar ben zeker benieuwd naar jullie inzichten!
Evenepoel, Vingegaard, Jorgenson, Pogacar, Almeida, Roglic, Lipowitz, Vauquelin, Plapp, Affini, Schmidt, Armirail, Cattaneo, Schachmann, Romeo, Thomas, Foss, Watson, Waerenskjold, Skjelmose, Campenaerts, Asgreen, Vlasov, Oliviera, vd Poel. Hier heb ik 25 mannen die wel een tijdritje kunnen rijden (misschien mis ik er nog een aantal, aanvullen mag altijd).
Dan moet je dus bepalen, in mijn geval twijfel ik voor 2 plekjes tussen A. Yates, Waerenskjold, Merlier & vd Poel. Hoeveel zekere punten gaan A. Yates en Merlier krijgen: Laten we zeggen: Yates 12 en Merlier 14. Dat staat dus gelijk aan plek 14-15. De vraag wordt dan: Kan vd Poel en/of Waerenskjold 9-10 bovenstaande mannen verslaan?
Ik moet kiezen tussen Waerenskjold, Schmidt of Buitrago. Drie middelmatige tijdrijders op dit parcours, van wie Schmidt potentieel het hoogst kan eindigen, maar alleen van Buitrago kan ik zeker weten dat hij voluit gaat. Maar die wordt maximaal 15e in dit veld. Schmidt kan rond de 10e plek rijden als hij wil. Waerenskjold heeft eigenlijk in lange tijdritten op dit niveau nog nooit zoveel laten zien. Lastig.
Niemand cared om CRod ook. Wat is de meerwaarde dan volgens jou om struggelende top 10 kandidaten in een 3de of 4de groepje in beeld te nemen?
Denk dat iedereen in het heetst van die strijd gisteren zou gevloekt hebben als ze plots 10sec Roglic in beeld brengen terwijl alles vooraan aan het gebeuren was.
Is net zoals ze een niet-klimmende gele trui in beeld blijven brengen als hij in de eerste bergrit kansloos zijn trui verliest. Dat wil toch ook niemand?
Niet gaat. Kan. Gezien zijn uitgesproken klassementsambities gok ik dat hij er voor gaat, hij heeft redelijke uitslagen gereden in licht geacciddenteerde tijdritten. Daarentegen zijn er heel veel renners met betere tijdritten die uitgesproken hebben geen klassementsambities hebben, dus het gewoon echt altijd de vraag in deze tijdritten wie er voor gaat en wie niet, met soms aparte uitslagen tot gevolg. Het is echt geen onmogelijkheid dat hij 18e of zo wordt, net zo goed als het een mogelijkheid is dat Waerenskjold en Schmid hun krachten sparen en 59e en 60e worden.
5de zelfs! Zat toen wel een klimmetje in. Nu niet, dus heeft ietsjes minder voordeel ten opzichte van bijvoorbeeld Armirail of Affini. Desalniettemin verwacht ik hem persoonlijk wel in de punten, en beter dan Schmid, maar geen top 5. Plek 10-15. (Ik heb ze allebei niet trouwens, haha, dus ik hoef de keuze voor mezelf niet te maken.)
Hier gaat het voor plekje 9 tussen Snipperdagwout, Waerenskjold of de verwachte 14 punten van Merlier. Hopelijk duwt Sporza nog even een microfoon onder Wout z'n neus voordat de eerste renner straks vertrokken is. Als hij voluit gaat dan is de keuze duidelijk, zo niet dan ga ik toch maar lafjes voor de SQS puntjes.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.