De tussensprint ligt vandaag heel vroeg in de etappe. Denk dat Lidl daar wil zorgen dat Milan de maximale punten pakt. Daarna mag dan de vlucht weg, dan kan Pogi ook geen punten pakken aan de meet. Want Vd Poel wordt echt geen bedreiging voor groen in Parijs, maar Pogi wel.
Dit artikel overtuigd me helemaal niet dat het een vlucht wordt. Waarschijnlijk zal in het begin keihard worden gereden waardoor alles in de eerste 30km bij elkaar blijft (geen issue). Dan moet het op de eerste twee heuveltjes gebeuren voor vluchters. Als het daar niet gebeurd dan gaat de rit gewoon naar Tadej, want het gewicht van de koers ligt vervolgens achterin.
Ben dan wel benieuwd welke renner binnen picnic, fdj of arkea een etappe kan winnen buiten Onley, Gregoire en Vauquelin? Tudor heeft mogelijk met Hirschi nog een troef, maar het is bij de overige ploegen wel heel dunnetjes denk ik als het gaat om de etappewinst
Ik zet vandaag toch in op 3x UAE (Pogi, Wellens en Almeida) + Barré
Geen Jorgenson bv.
Als Jorgenson in de punten zou rijden, dan Pogi ook en betekent dat hij ook de trui(en) behoudt en zijn er genoeg teampunten voor Wellens / Almeida / Yates om dat op te vangen. Of zie ik dat verkeerd?
4e UAE gaat niet mee, want te veel andere potentiële puntenpakkers zoals Onley, Vauq en mvdp
De tussensprint zit al op 22 km, kan me niet voorstellen dat daardoor te weinig kans overblijft om weg te rijden met nog 179 km te gaan. Iedereen wil vandaag wel in de vlucht, dat zou veel meer een reden kunnen zijn dat het lang gaat duren tot een daadwerkelijke vlucht ontstaat.
Zelf twijfel ik heel erg over het cappen van Gregoire, staat op genoeg minuten, terrein ideaal voor hem en zelfs als het een klassementsdag wordt, kan hij net als etappe 2 en 4 voorin eindigen. Enige risico is een vlucht die wordt teruggepakt, dan zal hij er wel doorheen zakken.
Alternatief is Pog cappen en op safe spelen.
Ik cap Gregoire. Kans op vlucht en anders kans op succes vanuit het uitgedunde peleton.
In etappe 4 capte ik hem ook. Pogi was natuurlijk veiliger en achteraf beter maar ik hou wel van een gokje
Persoonlijk zou ik jorgenson boven adam kiezen. Als het een vlucht wordt is de kans groot dat pogi minstens 1 en ws 2 truien kwijt is. Jorgenson kan dan nog steeds in het peloton 13e worden ofzo. Als het wel een ak dag wordt, verwacht ik dat jorgenson tov yates niet superveel verliest. Kan wel natuurlijk, maar die gok zou ik wel aandurven.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.