Dit weekend gaan er klappen vallen voor de mensen die JP en Janniere in het team hadden. Met trui punten kan ik iets opvangen. Maar dat is minimaal. Duimen voor Bauhaus en W'skjold. Meeus waarschijnlijk niet fit genoeg en zal Poppel de sprint aangaan. Coquard hoop ik in de top 10 maar ook niet okselfris. 4 x UAE. Truipunten Rev met kans op + 10 van Merlier. 93% zal ben ik bang richting 85 zakken.
vdberg heeft nog veel pijn en weinig kracht, ik verwacht hem nog niet bij de top 10. https://wielerrevue.nl/artikel/644767/tour-marijn-van-den-berg-aan-het-feest-bij-sfeerrijk-ef-maar-had-zelf-terugslag-dacht-dat-het-beter-ging-maar-komt-weinig-kracht-uit-mn-heup
Almeida in ieder geval weg uit het klassement en net daar was hij een belangrijke spil voor mij. Van Gall wordt ik vandaag dan wel blij, ondanks dat hij op de bank zat. Kunnen we al de voorconclusie trekken dat Onley de betere keuze was dan Gregoire voor die prijs? Telkens gelijkaardig of beter gepresteerd dan de Fransman en normaal ook met meer kansen in het hooggebergte straks. Ik zou die twee iig achteraf willen wisselen.
Gelukkig lijkt de puzzel voor de komende sprintetappes vanzelf in een plooi te vallen, scheelt weer wat getob.
Zit in hetzelfde schuitje met nog wel een prima score maar ook de genoemde 4 renners. Philipsen en Jeanniere was nog wel overkomelijk. Maar deze val van Buitrago en zeker Almeida zouden wel eens heel veel punten kunnen gaan kosten. Hopelijk kan Almeida in ieder geval door anders verliezen we veel terrein op degene die voor de goedkopere UAE opties zijn gegaan.
Dat was wel mijn verwachting waardoor ik voor Onley ging. In Zwitserland eindigde Onley in de eerste etappes ook altijd rond Gregoire maar waar die op een gegeven moment uitgeput was en wegzakte bleef Onley leveren.
Natuurlijk had ik niet verwacht dat hij zo goed zou zijn maar ik nam hem wel specifiek mee voor de eerste etappes met de verwachting meer opties te behouden met een Onley (en Vauq) ten opzichte van een Gregoire.
Enige nadeel is nu wel dat ik daardoor vrij krap zit in non-gc rijders. Onley en Vauq had ik met potlood voor een etappe 10 bijvoorbeeld. Barre was ook een optie maar die moet eerst maar eens kijken of hij nog een oog dicht kan doen met die wonden.
Buitrago...? De wond op zijn rug was ook niet best maar als die er nog doorheen komt kan het nog een optie blijven voor een aantal ontspanningen.
Ik meen een commentator die het zei vanmiddag. Pin me er niet op vast. Na de val had hij wel een paar slechte dagen vertelde hij in de media. Ik stel hem gewoon op hoor, heb niet veel anders, maar het wordt geen cap.
Ik verwacht dat morgen voor Andresen gaat zijn, (be)twijfel ook of ik Bittner ga opstellen. Hopelijk krijgen we nog wat info uit die hoek, want met 4x UAE, Evenepoel, Vauquelin, een om zijn eigen reden twijfelachtige Meeus en 4 sprinters die er sowieso in moeten heb ik veel smaken om uit te kiezen.
Merlier zie ik morgen overigens niet winnen, het loopt wel echt serieus op en op het moment dat het langer oploopt dan de Nokereberg wint hij nooit en valt hij vaak buiten de toptien.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.