Zelf podiumkandidaat en teamgenoot van de gedoodverfde favoriet voor winst, die ook nog groot kanshebber is voor nog twee andere truien.
Het is vast te doen maar op voorhand Almeida niet meenemen met al die verwachte punten was wel een flink lastige puzzel.
Vandaag weer prima dagje door Meeus, Renard en Demare op te stellen. Inmiddels gestegen naar een bronzen beker, maar Almeida er uit is wel een gevoelig verlies. Die zag ik wel als Must Have door zijn eigen punten en teampunten.
Morgen vlucht tot het eind of de renners voor het Klassement. Lenny Martinez mag het morgen laten zien, had hem ook meegenomen voor rit 2,4,6,7, maar de uitslagen daarvan zijn niet best. Als CAP durf ik nog niet, maar wie ga ik banken? Tot nu toe iedere rit wel keuzes moeten maken. Onley en Vauquelin zijn goed, Martinez en Nys vallen tegen.
Domme sprintetappes achter de rug, nu kan de Tour echt gaan beginnen. Gisteren waren mijn sprinters, Merlier/Meeus/Bittner en Penhoet door omstandigheden nergens te bekennen.. 7% gezakt. Vandaag zitten ze er prima bij.. ruim 10% gestegen. Lang leve de sprintetappes. DNF van Almeida is wel een klein smetje, nu maar hopen dat A. Yates gewoon gaat doen waarvoor we hem hebben meegenomen. Meest positieve van Almeida's DNF, Roglic schuift weer een plekje op. Overigens kan dit ook ijdele hoop zijn 🤞🏻
Van te voren leek dit al een cruciale etappe te gaan worden voor VLAb als ze voor de bergen nog iets willen proberen. Met Almeida op de trein wordt hun kans alleen maar groter om Jorgenson hier te lanceren.
Dacht dat ik had gelezen dat Wout deze had opgeschreven. Dus Wout in een vroege vlucht en dan later Jorgenson / Ving om en om in de aanval om dan bij Wout op de bagagedrager mee te liften?
Wordt met verlies van Almeida misschien toch nog spannender dan gedacht
Mannen het is geen playstation he. En wat als Jorgenson in de aanval gaat? Alsof die geen 10minuten aan zijn broek krijgt in de La Loze etappe van Pogacar die ook nog inmiddels verstandig genoeg is om hier niet continu als een bezetenen achteraan te fietsen. Die focust zich gewoon lekker op Evenepoel en Vingegaard. Met het duo Lipowitz en Roglic is er overigens altijd nog voldoende animo om Jorgenson terug in te rekenen mocht Pogacar al alleen komen te zitten.
Voor hen die op de hoogte gehouden willen worden:
gister daalde ik slechts 2,4% en kreeg ik het commentaar dat ik mazzel had dat Merlier (en JP) niet meesprintte(n).
Vandaag sprintte Merlier gelukkig wel mee (en hoe). Het resultaat: Nasibal stijgt(!!) met 0,4%.
Ik denk dat alle topsprinterteams gister vooral mazzel hadden dat ik geen cap in de punten had 😉😉😉
Zonder topsprinter (en zonder Vauquelin of 4e UAE) overleef ik uiteindelijk op 89% de belangrijkste 4 sprintetappes. Op naar de rest van de Tour.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.