Scorito Tour de France 2025

1 2 ... 219 ... 259 260
klaas drr
mirkodek
Vanmorgen Schmid en WvA er nog ingeklikt, en Mathieu gecapped. Samen met Healy ervoor gezorgd dat we...

Lekker dagje zo,Woutje gaat nog richting de 200 punten wellicht, maar Pogi cappen saai vinden maar toch 3 en wellicht 4x UAE meenemen. 

Damesfietszadelruiker

Ik vind de wederopstanding van De Lie trouwens wel echt heel knap. 

Leuk voor hem.

Alucard

Blij dat ik vanmorgen gewoon Matje gecapped heb en niet van Aert, ondanks enkele suggesties hier op dit forum om het omgekeerde te doen.

Zoveel mogelijk punten willen persen uit een miskoop is een typische valkuil die het leed alleen maar erger maakt. Gevalletje sunken cost fallacy. 'Reinforce success, not failure'.

Laatst gewijzigd
NielsH97

Team voor morgen staat, ik ga Vingegaard cappen. Kleine gok, maar het risico zit hem in 12 punten mislopen (1ste - 2de). Voor nu zit Buitrago op de bank maar daar zit de laatste twijfel nog in..

Vingegaard (c)

Pogacar

Politt

Evenepoel

Gall

Mas

Onley

Vauquelin

Johanessen

Zouden jullie Buitrago inwisselen? Zo ja, voor wie?

Pommelientje

Wat verwachten jullie morgen van Onley? Zit te twijfelen of hij dit aankan. Heb 2 plekjes voor Onley, Wellens en Johannessen. Iemand een suggestie wie ik op de bank zet?

hjtimmer
NielsH97
Team voor morgen staat, ik ga Vingegaard cappen. Kleine gok, maar het risico zit hem in 12 punten mi...

Ik heb dezelfde afweging en gooi mogelijk thj eruit. Buitrago pakt waarschijnlijk teampunten en heeft zich meer bewezen in het hooggebergte. 

daarintegen zie je vaak dat mindere klimmers de eerste bergrit nog wel kunnen overleven en is buitrago natuurlijk gevallen en is in de vlucht raken op het vlakke moeilijk voor hem.

Laatst gewijzigd
hajeje

Buitrago is na zijn val met Almeida geen schim meer van de vorm die hij echt wel liet zien in de eerste week. Dat hij morgen ineens gaat knallen lijkt mij zeer onwaarschijnlijk. Wel kan ik met hem punten sprokkelen vanwege Martinez. En helaas omdat er een plek vrij is gekomen vanwege Almeida.

Mazzel1986
NielsH97
Team voor morgen staat, ik ga Vingegaard cappen. Kleine gok, maar het risico zit hem in 12 punten mi...

Hier ook Vingegaard gecapt. Ik heb zelf Vauquelin op de bank gezet. Had het erg moeilijk in etappe 10 en ik verwacht niet dat ie het hooggebergte aankan.

RVB112

Wat denken jullie morgen van healy? Zouden jullie hem, Onley of Arensman op de bank zetten? Basis is pogi, vin, evenpoel, yates, Wellens, gall, Johanessen. Ik schat persoonlijk Arensman en Onley beter in in de bergen, maar Healy blijft wel wat puntjes scoren en mogelijk top 20. Hoe denken jullie hierover? 

TourDeFranceUnchained
NielsH97

Gaat overigens maar om 6 puntjes hè als je ze beide hebt:

• (50x2) + 44 =144 
  • (44x2) + 50 =138 

Dus veel zal het niet schelen zowel positief als negatief. Of je moet al verwachten dat Pogacar 4e ofzo kan worden en Vingegaard 1e. Dan heb je wel 14 punten voordeel.

Bonkie
martijncr
Zien jullie ook een meer geirriteerde Pogi dan ooit in een grote ronde? 

Volgens mij is Pogi vooral mentaal een beetje moe. Zit vrij onoplettend in koers, maakt slordigheidsfoutjes, oogt inderdaad geirriteerd en komt minder sprankelend en fris bij mij over. Qua vorm lijkt hij vooralsnog behoorlijk in orde. Maar dat mentale kost ook energie. Ben ontzettend benieuwd of het energieslurpende, drieweekse plan van VLab de komende dagen al fysiek zijn tol bij hem gaat eisen. Gezien zijn schuiver zullen ze met geslepen messen aan de start verschijnen morgen. Zin in!

HaagseHaas
hajeje
Buitrago is na zijn val met Almeida geen schim meer van de vorm die hij echt wel liet zien in de eer...

Zijn klassementsambities gingen de prullenbak in dus misschien houdt hij zich nu gewoon rustig om te sparen voor een aanval in de bergen?

hajeje
HaagseHaas
Zijn klassementsambities gingen de prullenbak in dus misschien houdt hij zich nu gewoon rustig om te...

Ja inderdaad, maar hoe zit het met zijn herstel? Ik heb daar nog niks positiefs over gehoord.

floda

Ik heb voor morgen ondanks uitvallen van Almeidatoch nog een beetje luxe probleem van te veel keuze ook al gaan die allemaal geen mega punten scoren. Zeker zijn pog, vin, rev, jorg, lipo, gall. Voor de laatste drie plekken THJ, Wellens, Healy, vauq en Buitrago. Nu Buitrago zeker op de bank omdat het nog niet goed lijkt na de val. Vauq was gisteren 12e klassementsman maar lijkt wel langzaam uit te doven. Healy is onbekende op deze wijze, Wellens kan 18 punten op leveren maar misschien ook maar 8. THJ lijkt wel te leveren deze ronde maar ook geen zekerheidje zeker na akkefietje van vandaag.
morgen maar eens kop of munt voor de laatste keuzes.

Ruubstacarnaval
kevinraar
wat is er gebeurt met skjelmose verlist 6 minuten op de klassement renners

Meen dat hij vooraf aangaf door de gemiste voorbereiding voor etappes en eventueel bergklassement te gaan. Denk dat hij week 1 nog heeft gekeken hoe ver ie kwam en na gisteren de conclusie heeft getrokken dat AK geen doen is. Morgen wil ie dan in de vlucht en dan zijn 6 extra minuutjes een goede garantie dat je weg mag.

Dat wordt dan wel gedeeld door iemand die 2.5m alsnog wilde investeren voor de eventuele AK punten (jammer dan), de eventuele truipunten van Milan in E1 en verder (semi jammer dan) en de etappes en BK. Als hij echt deze route gaat bewandelen nu dan lijkt het me nog een redelijke investering. Dan is ie vergelijkbaar vanaf nu met een Lenny Martinez en heb je die extra miljoen er wel uit met teampunten en zijn 9, 12 en 19de plek in week 1. Hier spreekt dus ook iemand met (ijdele) hoop.

Zadelpen

Ik ga voor Vingegaard als C omdat ik denk dat die sterker is. Ik denk dat Pogacar weer uitgerookt gaat worden door het visma collectief.

Mocht het mis gaan, verlies ik amper. Kraakt Pogacar, ga ik ineens 50 punten inlopen op de Po = C kudde. 50 punten deze tour is een enorme berg aan punten. En daar zijn wij van team Zadelpen verzot op.

Ruubstacarnaval
Zadelpen
Ik ga voor Vingegaard als C omdat ik denk dat die sterker is. Ik denk dat Pogacar weer uitgerookt ga...

50 punten is wel erg optimistisch dhr. Zadelpen. Verwacht jij dat Pogi nu al zó kraakt door het Visma collectief dat Vini 1ste wordt en Pog morgen buiten de top 20 eindigt?😜

Zadelpen

Sluit het niet uit. Maar eerlijk gezegd verwacht ik dat pas na de 2de berg rit. Denk wel dat Vingegaard gaat winnen morgen. 

ps. Po is vandaag ook hard gevallen hoor. Poeh... dat ga je morgen wel voelen lijkt me.

Laatst gewijzigd
OneTrickPony
RVB112
Wat denken jullie morgen van healy? Zouden jullie hem, Onley of Arensman op de bank zetten? Basis is...

Ik zie een Healy die zijn best doet toch wel minimaal 15de worden, 3e AK staan, 4e berg, 2e wit = 24 punten. Gevoelsmatig is Arensman de beste keuze voor de bank, die zal toch moeten werken voor de kopman en de vlucht gaat vermoedelijk weinig kans hebben.

Ruubstacarnaval
Zadelpen
Sluit het niet uit. Maar eerlijk gezegd verwacht ik dat pas na de 2de berg rit. Denk wel dat Vingega...

Ja verwacht ook dat Vin wint en Pogi het gaat voelen maar met zijn klasse zie ik hem zelfs volledig gekraakt niet 20 renners laten passeren. 

Mijn alternatieve voorspelling. Pogi kraakt morgen volledig door zijn blessure en Vingegaard pakt het geel. De rest van de Tour rijdt Visma conservatief en voor die ene etappe van WvA. Ondertussen snoept een oude Sloveense krijger etappes lang wat van zijn achterstand af, onopgemerkt. Bij Visma staat de champagne tijdens etappe 19 al koud als Vingegaard enkel nog la Plange over moet. Aan de voet glipt die Sloveense krijger weg. "Die pakken we zo makkelijk terug" denken ze bij Visma. Ze zijn echter opgerookt door al die inspanning in de WvA etappe en het vermoeien van Pogi in week 1. Langzamerhand verdwijnt hij uit het zicht en pakt minuten en minuten totdat... Primoz Roglic triomfantelijk zijn armen in de lucht steekt en minuten later het geel aantrekt. Hij kijkt naar al die mensen en denkt: "This is nice, heh". Even later ziet hij links in de verte Trine druk in gesprek met de ploegleiders van het halve peloton en rijdt enkele dagen later zijn triologie binnen. 

P.S. Dit is niet bedoeld als lullige reactie op jouw reactie. Vooral weggedragen door mijn eigen fantasie haha. 

NielsH97
TourDeFranceUnchained
Gaat overigens maar om 6 puntjes hè als je ze beide hebt: (50x2) + 44 =144  (44x2) + 50 =138  Dus...

Ja ik neem de gok dat de Pogacar toch wat meer last heeft van de val. Al is dit natuurlijk niet waarschijnlijk, wil het toch proberen.

pirazzi

Vingegaard cap maken in de verwachting dat hij de etappe wint zou betekenen dat ik ook Wout van Aert moet opstellen vanwege teampunten maar dat zie ik niet zitten dus ik cap Pogacar en stel ook Wellens op.

Erik Bos

Heerlijk die ijdele hoop op een 'gekraakte' Pogi... Mensen wakker worden!!! Hij speelt nog steeds met de tegenstander. Vandaag Jorgenson gewoon op 5 minuten en Vinnie op een minuutje of 2. 

Gewoon omdat het kan..

Groeten van een 3UAE-er

valowitz
Zadelpen
Ik ga voor Vingegaard als C omdat ik denk dat die sterker is. Ik denk dat Pogacar weer uitgerookt ga...

Pogi is mijn capo de komende 3 etappes. Dat is mooi 300 punten erbij + alle trui punten. De rest fietst mee voor plek 2.

valowitz
Erik Bos
Heerlijk die ijdele hoop op een 'gekraakte' Pogi... Mensen wakker worden!!! Hij speelt nog steeds me...

🎯

1 2 ... 219 ... 259 260

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.