Interessant om te lezen hoe sommigen hier te werk gaan en vanuit verschillende perspectieven het maximale aan punten uit hun 20 krijgers probeert te halen. @Nasibal, ik zag dat je Ballerini in je sprintteam hebt opgenomen. Ik ben heel benieuwd waarom hij een plek heeft gekregen in je sprintequipe gezien zijn top 10 resultaten in grote rondes afgelopen jaren. Juist vanuit jouw perspectief op de sprinters deze tour lijkt dit mij dan geen logische keuze, maar wellicht zie ik hierin iets over het hoofd.
Baller is mee om verschillende redenen:
Allereerst wilde ik de goedkope sprinters uit de tombola. Hoe meer tombola, hoe kleiner het verschil immers gaat zijn tussen de duurdere en de goedkopere tombolasprinters. De bespaarde euro's zijn dan belangrijker.
Verder wilde ik sprinters die per keer optellen ook kans hadden op extra's. Stel de bergtrui is in 5 sprints bij één van je sprinters in de ploeg, hoeft niet eens de zelfde ploeg te zijn elke keer, dan pak je in totaal toch 30 punten extra. Dat is procentueel een aanzienlijk deel extra.
Tenslotte wilde ik sprinters die voor elk plekje door blijven sprinten. Bijvoorbeeld omdat dat gewoon in ze zit, of omdat hun ploeg punten nodig heeft.
Ballerini vinkt al deze punten af, maar dan moest je wel zeker zijn dat hij de sprinter zou worden van de ploeg. Dit werd gelukkig bevestigd door een obscuur interview met leden van een Cees Bol fangroep uit Vlaanderen. Die hadden van Cees vernomen dat Balller in eerste instantie de man zou zijn voor Astana. Zn uitslagen maakte ik me ook niet zo druk om. Ik viste natuurlijk al niet in de poel met sprinters die continu voor top 5 gaan en baller is ook een alles of niets renner. ALs hij niet vooraan rijdt, dan rijdt hij vlak voor de bezemwagen. Dat is wel een beetje standaard voor hem.
Vandaag helaas moeten banken, maar goed dat hij weer een teken van leven geeft na zijn toch wel harde val eerder deze ronde.
Complimenten voor de speurneuzerij. Ik wilde in eerste instantie ook een goedkope Astana mee vanwege hun puntendrift. Maar door de onduidelijkheid over wie dé man gaat zijn van weggebleven. Daarom was ik zo benieuwd aangezien een Astana sprinter, zonder dat obscure interview, voor mij dus al een extra gok was binnen de grote spinters tombola.
dramatische dag met maar 71 punten alleen de lie in de top 20 gezakt van 38.2 naar 30.8
team voor morgen
pogacar
viningaard
jorgenson
lipowitz
gall
onley
johannessen
rodriquez
a.yates
bank
skjelmose
buitrago
van eetvelt
de sprinters
heb vetrouwen in me team heb in de top 12 healy niet valt nog tussen uit vaquelin weten niet of hij het aankan dan heb ik alleen everpoel en roglic niet
Dit was ook mijn gedachte. Ik denk 70% dat pogi extra getergd is en géén last heeft en iedereen op een hoop rijdt. En Vingegaard 1 plek daar achter.
20% dat ie wat last heeft. Maar dan alsnog maar 1 plek achter Vingegaard eindigt door z'n klasse
10% dat t erger is...
In alle gevallen het gokje waard ivm de 10% kans op plafond met Ving als Cap.
Op een of andere manier denk ik dat hij mentaal een keertje gaat knakken deze tour. Deze valpartij van vandaag is voor mij ook een veeg teken aan de wand. Dat zorgeloze lijkt er vanaf te zijn, en dat maakt hem mentaal zo ijzersterk. Hij heeft natuurlijk de strafste poten van het peleton, en fietst hoogstwaarschijnlijk morgen of overmorgen iedereen op een hoop. Maar ik speculeer toch wel een beetje op een mentale knak ergens binnenkort.
En die vraag stel je nadat iemand van zijn fiets gereden wordt? Toeval of? Inmiddels duidelijk te zien overigens via de slowmo beelden van TNT Cycling dat Johannessen naast Pogacar fietste en vervolgens recht in zijn voorwiel. Zal de volgende Gele kaart wel zijn in de Tour.
Maar dat terzijde, ja hij ziet er inderdaad minder vrolijk uit dan andere jaren, waar hij eigenlijk ook wel een beetje het leukste jongetje van de klas uit hing af en toe (wat mooi was om te zien). Betekent het dat hij per sé geïrriteerd is, dat durf ik 123 niet te zeggen. Denk dat hij vooral gefocust is en het is logisch dat je niet vrolijker wordt van een Visma die met 8 renners je uit je tent proberen te lokken elke dag opnieuw. Maar als je hem met zijn teamgenoten onderling ziet, is hij gewoon de vrolijke en lollige Tadej die we kennen, dus denk dat er niet veel aan de hand is eigenlijk.
Vergeet niet dat dit topsport is mensen. Volgens mij zal iedereen geïrriteerd zijn als je valt door iemand anders... Hoe ongelukkig was het geweest als die hier een hardere klap had gekregen?
Je fietst wel drie weken voor dat ene doel, en vergeet niet de voorbereiding. Ik zie vooral veel focus (logisch) en niet heel veel irritaties alom.
Vanmorgen Schmid en WvA er nog ingeklikt, en Mathieu gecapped. Samen met Healy ervoor gezorgd dat we 2,8% zijn gestegen naar 98,4%.
Benieuwd wat het morgen gaat worden, Pogacar cappen is waarschijnlijk wel de beste keuze (ook al is het saai). Wellens en A.Yates gaan ook mee voor de teampunten. Pakt Pogacar als ie morgen wint ook weer de bergtrui?
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.