Scorito Tour de France 2025

1 2 ... 218 ... 259 260
Bonkie

Interessant om te lezen hoe sommigen hier te werk gaan en vanuit verschillende perspectieven het maximale aan punten uit hun 20 krijgers probeert te halen. @Nasibal, ik zag dat je Ballerini in je sprintteam hebt opgenomen. Ik ben heel benieuwd waarom hij een plek heeft gekregen in je sprintequipe gezien zijn top 10 resultaten in grote rondes afgelopen jaren. Juist vanuit jouw perspectief op de sprinters deze tour lijkt dit mij dan geen logische keuze, maar wellicht zie ik hierin iets over het hoofd. 

arviidd

Schmid al tig keer opgesteld en vandaag een keer niet en ja hoor.

Nijmos

@nasibal, zullen we vandaag een 11e plek een 6 punten groen voor Philipsen rekenen?

nasibal
Bonkie
Interessant om te lezen hoe sommigen hier te werk gaan en vanuit verschillende perspectieven het max...

Baller is mee om verschillende redenen: 

Allereerst wilde ik de goedkope sprinters uit de tombola. Hoe meer tombola, hoe kleiner het verschil immers gaat zijn tussen de duurdere en de goedkopere tombolasprinters. De bespaarde euro's zijn dan belangrijker. 

Verder wilde ik sprinters die per keer optellen ook kans hadden op extra's. Stel de bergtrui is in 5 sprints bij één van je sprinters in de ploeg, hoeft niet eens de zelfde ploeg te zijn elke keer, dan pak je in totaal toch 30 punten extra. Dat is procentueel een aanzienlijk deel extra. 

Tenslotte wilde ik sprinters die voor elk plekje door blijven sprinten. Bijvoorbeeld omdat dat gewoon in ze zit, of omdat hun ploeg punten nodig heeft. 

Ballerini vinkt al deze punten af, maar dan moest je wel zeker zijn dat hij de sprinter zou worden van de ploeg. Dit werd gelukkig bevestigd door een obscuur interview met leden van een Cees Bol fangroep uit Vlaanderen. Die hadden van Cees vernomen dat Balller in eerste instantie de man zou zijn voor Astana. Zn uitslagen maakte ik me ook niet zo druk om. Ik viste natuurlijk al niet in de poel met sprinters die continu voor top 5 gaan en baller is ook een alles of niets renner. ALs hij niet vooraan rijdt, dan rijdt hij vlak voor de bezemwagen. Dat is wel een beetje standaard voor hem. 

Vandaag helaas moeten banken, maar goed dat hij weer een teken van leven geeft na zijn toch wel harde val eerder deze ronde. 

Bonkie
nasibal
Baller is mee om verschillende redenen: Allereerst wilde ik de goedkope sprinters uit de tombola. Ho...

Complimenten voor de speurneuzerij. Ik wilde in eerste instantie ook een goedkope Astana mee vanwege hun puntendrift. Maar door de onduidelijkheid over wie dé man gaat zijn van weggebleven. Daarom was ik zo benieuwd aangezien een Astana sprinter, zonder dat obscure interview, voor mij dus al een extra gok was binnen de grote spinters tombola. 

Laatst gewijzigd
martijncr

Zien jullie ook een meer geirriteerde Pogi dan ooit in een grote ronde? 

nasibal
martijncr

Jazeker. Vind overigens de Pog van nu ook echt wel minder leuk dan de Pog van 4 jaar geleden. 

ditisdavid
martijncr

Hij is langzaam in Armstrong aan het veranderen.

ditisdavid

Even een balletje opgooien: in welke mate is het logisch om morgen Vingegaard te cappen? In het slechtste geval eindigt hij één plekje achter Pogacar, in het beste geval heeft Pogacar last van deze valpartij en kan je toch wel een slagje slaan.

kevinraar

dramatische dag met maar 71 punten alleen de lie in de top 20 gezakt van 38.2 naar 30.8 

team voor morgen 

pogacar

viningaard

jorgenson

lipowitz

gall

onley

johannessen

rodriquez

a.yates

bank

skjelmose

buitrago

van eetvelt

de sprinters

heb vetrouwen in me team heb in de top 12 healy niet valt nog tussen uit vaquelin weten niet of hij het aankan dan heb ik alleen everpoel en roglic niet

Laatst gewijzigd
Tiskuuurs
ditisdavid
Even een balletje opgooien: in welke mate is het logisch om morgen Vingegaard te cappen? In het slec...

Dit was ook mijn gedachte. Ik denk 70% dat pogi extra getergd is en géén last heeft en iedereen op een hoop rijdt. En Vingegaard 1 plek daar achter.

20% dat ie wat last heeft. Maar dan alsnog maar 1 plek achter Vingegaard eindigt door z'n klasse

10% dat t erger is... 

In alle gevallen het gokje waard ivm de 10% kans op plafond met Ving als Cap. 

Laatst gewijzigd
kevinraar

wat is er gebeurt met skjelmose verlist 6 minuten op de klassement renners

martijncr
nasibal
Jazeker. Vind overigens de Pog van nu ook echt wel minder leuk dan de Pog van 4 jaar geleden. 

Op een of andere manier denk ik dat hij mentaal een keertje gaat knakken deze tour. Deze valpartij van vandaag is voor mij ook een veeg teken aan de wand. Dat zorgeloze lijkt er vanaf te zijn, en dat maakt hem mentaal zo ijzersterk. Hij heeft natuurlijk de strafste poten van het peleton, en fietst hoogstwaarschijnlijk morgen of overmorgen iedereen op een hoop. Maar ik speculeer toch wel een beetje op een mentale knak ergens binnenkort. 

Titivoeckler

Opvallend ook dat hij zo geïrriteerd raakt door de aanvallen van Jorgenson. Als hij in de bergen doortrekt, pakt hij zo 6 minuten. Ook met Narvaez er nog bij, had hij  daar toch vaak gewoon op kunnen wachten en die het vuile werk laten opknappen. 

TourDeFranceUnchained
martijncr

En die vraag stel je nadat iemand van zijn fiets gereden wordt? Toeval of? Inmiddels duidelijk te zien overigens via de slowmo beelden van TNT Cycling dat Johannessen naast Pogacar fietste en vervolgens recht in zijn voorwiel. Zal de volgende Gele kaart wel zijn in de Tour.

Maar dat terzijde, ja hij ziet er inderdaad minder vrolijk uit dan andere jaren, waar hij eigenlijk ook wel een beetje het leukste jongetje van de klas uit hing af en toe (wat mooi was om te zien). Betekent het dat hij per sé geïrriteerd is, dat durf ik 123 niet te zeggen. Denk dat hij vooral gefocust is en het is logisch dat je niet vrolijker wordt van een Visma die met 8 renners je uit je tent proberen te lokken elke dag opnieuw. Maar als je hem met zijn teamgenoten onderling ziet, is hij gewoon de vrolijke en lollige Tadej die we kennen, dus denk dat er niet veel aan de hand is eigenlijk.

TourDeFranceUnchained
TourDeFranceUnchained
En die vraag stel je nadat iemand van zijn fiets gereden wordt? Toeval of? Inmiddels duidelijk te zi...

Ik zie overigens nu zijn laatste story van aantal minuten terug op Instagram, zo kennen we hem weer 🤣🤣

Mister_Roan

Vergeet niet dat dit topsport is mensen. Volgens mij zal iedereen geïrriteerd zijn als je valt door iemand anders...  Hoe ongelukkig was het geweest als die hier een hardere klap had gekregen?

Je fietst wel drie weken voor dat ene doel, en vergeet niet de voorbereiding. Ik zie vooral veel focus (logisch) en niet heel veel irritaties alom.

Sean Chiappucci

Lekker dagje weer,   zowel Abrahamsen, Schmid en  Mathieu in mijn team.

De eerste 2 helaas wel als bankverwarmers ...

NOAD1912
Sean Chiappucci
Lekker dagje weer,   zowel Abrahamsen, Schmid en  Mathieu in mijn team. De eerste 2 helaas wel als b...

Au!

jkshirts

Kijk daarom heb ik je alsnog opgesteld Barré... 17e! 8 hele punten er weer bij! 

martijncr
jkshirts
Kijk daarom heb ik je alsnog opgesteld Barré... 17e! 8 hele punten er weer bij! 

Hem toch niet gekozen door mijn voorspelling van 200+ punten he? ;)

Trouwens, Dainese, ik wil nooit meer iemand horen dat hij geen heuvel overkomt. Waar haalde hij dat plots vandaan?!

mirkodek

Vanmorgen Schmid en WvA er nog ingeklikt, en Mathieu gecapped. Samen met Healy ervoor gezorgd dat we 2,8% zijn gestegen naar 98,4%.

Benieuwd wat het morgen gaat worden, Pogacar cappen is waarschijnlijk wel de beste keuze (ook al is het saai). Wellens en A.Yates gaan ook mee voor de teampunten. Pakt Pogacar als ie morgen wint ook weer de bergtrui?

NOAD1912
kevinraar
wat is er gebeurt met skjelmose verlist 6 minuten op de klassement renners

Had je nog zo gezegd, niet aan beginnen Kev, aan Skjelmose. 

Ach wie weet meldt hij zich nog voor 1 of meerdere etappes. Vrijwel iedereen heeft minimaal één mispeer. 

Laatst gewijzigd
NOAD1912
martijncr
Hem toch niet gekozen door mijn voorspelling van 200+ punten he? ;)Trouwens, Dainese, ik wil nooit m...

Ja Dainese.. moest ook even in mijn ogen wrijven, uiteraard gebankt 😂

Damesfietszadelruiker

Zijn er bergpunten te winnen in de tijdrit vrijdag? Met andere woorden, gaat Lenny zijn best doen daar?

1 2 ... 218 ... 259 260

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.