Gaat los na de tussensprint. Veel pogingen mislukken omdat sprintteams willen controleren. VDP gaat denk ik wel proberen mee te zitten. Col de Coronsac op 40km van de meet leent zich daar denk ik het beste voor want is vrij steil op het einde. De sterkere renners en puncheurs blijven dan over. Mogelijk volgt nog een hergroepering. Dan zal er op de volgende klim van cat 4 nog een keer aan de boom worden geschud en zullen de meeste sprinters in de bus zitten. Bij de laatste klim in cat 3 blijven alleen de echte puncheurs over. Ik hem em niet, maar als ik en had maakte ik MVDP captain.
Verwacht wel nog een test van Pog op de laatste klim en dan wordt dat mogelijk nog een top 20.
Milan hooguit voor de truipunten.
zoiets?
Hij gaat het inderdaad vandaag proberen vanuit de vlucht. Dat is dus juist een bevestiging om hem op te stellen? Hij ziet meer kans in 15 en 20 omdat het zwaardere etappes zijn. Verwacht ook niet dat hij wint vandaag, maar de intentie is er in ieder geval. Uitspraak komt overigens uit het interview van Wielerorakel met hem.
Mooi uitzoekwerk! Tien is een erg kleine sample size, maar het stemt me toch wel positief dat 9 v/d 10 spelers twee dure sprinters mee hebben. Daar valt dus zeker nog iets te winnen met mijn topzware AK team. Van de huidige top 11 AK heb ik alleen Jorgenson niet - als ik Vauquelin en Healy wegstreep hou ik 8 kansrijke AK mannen over, plus Wellens als 9de man.
Voor mijn kansen op een bekertje moet ik daarnaast hopen dat er ergens in 11/15/20/21 nog een moment komt waarop WvA wél, en MvdP niet scoort. Die foute keuze heeft tot nu toe ~200 punten gekost en dat is precies het verschil tussen een gouden bekertje en de 87% waar ik nu op sta.
Hup kopman Wout. Stel me niet teleur.
In de buurt van winst komen als de vlucht het niet haalt is inderdaad totaal onhaalbaar, maar ik zie wel 2 mogelijkheden om noemenswaardige etappepunten te scoren voor de sterkere sprinters:
- in de vlucht zitten en liefst anticiperen
- er rijdt een niet al te grote vlucht weg, het peloton neemt een snipperdag en er mag een behoorlijk grote groep voor plek 10 ofzo sprinten
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.