Last van de hitte? Hij fietst al sinds de start van de tour achteruit. Dauphine was ook al niet geweldig dus voor mij een no go, maar iets beter dan dit had ik wel verwacht. Kan ook best dat hij nog wat verbetert (minder verslechtert) richting alpen
Bijzonder wat we vandaag hebben gezien. Het lijkt erop dat bergop Pogacar meer dan 5% beter is dan Vingegard. En dat ondanks een val gisteren. Das best serieus en vooraf gezien onlogisch.
De vraag is: was E.T. vandaag weer buitenaards en steeg hij boven zichzelf uit, of was Vin slechter dan verwacht? Lijkt allebei waar te zijn.
Dat belooft wat voor morgen. Nog eens minimaal 1,5 minuutje aan het Deense broekje lijkt me logisch
Ik vind dat schromelijk overdreven wordt hoe 'slecht' hij was. Hij is duidelijk niet op het niveau waarop hij ooit wel eens geweest was. Daar neem je hem dus ook niet voor mee. Leg je hem langs de lat 'kanshebber op p7-10 AK' dan reed hij een prima Dauphiné waarin hij ook verbeterde. Een lat die helemaal niet zo gek is, als je bedenkt dat Pog, Vin, Almeida, Evenepoel, Roglic, Lipo en Jorgenson hier ook aan de start stonden. Tegen die gasten ging ook de 'oude' Crod niet even top 5 rijden.
Verder ligt het werk uit de eerste week Crod heel slecht en vond ik het dus juist een goed teken de mate waarin hij zich staande wist te houden. Als je per etappe de top 10 bekijkt zijn dat echt zéér serieuze gasten op dergelijk parcours. Crod daartussen verwachten zegt meer over de bril waardoor je hem bekijkt dan over hemzelf denk ik.
Dan kunnen we opnieuw de discussie voeren of je dan net zo goed een goedkopere renner had kunnen hebben, maar ik heb hier besloten om dan liever voor de consistentie te gaan dan de hoop dat zon goedkopere renner zijn niveau ook 6 zware etappes volhoudt. Een dergelijke keuze kan natuurlijk beide kanten opvallen. Dus laten we díe discussie niet weer oprakelen.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.