Scorito Tour de France 2025

1 2 ... 223 224 225 226
Tiskuuurs

Fun Fact. De huidige nummer 1 in t scorito klassement heeft de 3 top sprinters. (En de grote 3)

Parijs is nog ver maar vond dat wel mooi om te zien

Edd1e
nasibal
Ik vind dat schromelijk overdreven wordt hoe 'slecht' hij was. Hij is duidelijk niet op het niveau w...

Speltip 9: Weet wanneer je moet stoppen

Nijmos
Pietjan
Graag en graag. Het missen van Onley moet opgevangen worden met een 3e UAE man. Toch wel lekker die...

Roglic tijd komt nog wel ;)

hajeje

Mijn verlies zit hem in Almeida en Buitrago. Daarnaast heb ik geen Onley en Healy. Op naar de Vuelta! En Ow ja .. Scori Pro stopt ermee.

Nijmos
nasibal
Ik vind dat schromelijk overdreven wordt hoe 'slecht' hij was. Hij is duidelijk niet op het niveau w...

Ik vind helemaal niet dom om hem mee te nemen hoor. Heb het overwogen, maar vond zijn prijs te dicht bij gasten die ik als top 4 kandidaat zag. Mijn idee vooraf was dat de nummers 3 tot en met 7 op papier (almeida evenepoel roglic lipowitz en jorgenson) best dicht bij elkaar zouden zitten en daarachter een gat. En een nauwelijks te voorspellen uitslag. Was crod 2m geweest a la mas had ik hem misschien overwogen met de jongerenbonus. Nu vond ik hem gewoon net te duur met een 3e plek jk en en een 8e plek ak als plafond. Juist ook omdat die punten laat zouden komen omdat de eerste 2 weken hem niet zouden liggen. In plaats daarvan ging ik dan liever - saai - voor Politt (had natuurlijk wellens moeten zijn) en buitrago (want punchend misschien wat meer van waarde). Goed die keuze gaat het mij niet om.

Wat ik niet zo goed begrijp is dat je de prestaties van crod tot hier aan toe geen teken aan de wand vond. Misschien dezelfde wishful thinking als ik er bij roglic op nahoudt? Natuurlijk kan het meevallen, maar als je ziet dat hij tijd verliest in al die punchritten.. en dan niet alleen op toppers als pogacar, van der poel enz. Maar ook op mannen als mas, gall en lipowitz. Ook stuk voor stuk jongens die het moeten hebben van het echte klimwerk. Het zou mij dan hogelijk verbazen mocht Crod morgen opeens minder last hebben van hitte en een top 10 noteren in de klimtijdrit.

Ted de la course

Vauqeluin gebankt vandaag. Had niet verwacht dat hij ook op dit terrein zo hoog zou eindigen. Stelt zich daarmee ook direct kandidaat voor een dikke top 10 notering.

Ondanks excl. Vauqeluin 6 man in de top 8 + A. Yates toch 1% gezakt vandaag.

Als ik een beetje door de top van de ranglijst scroll dan zie ik daar weinig spelers die en Philipsen en Almeida hebben. Het speelveld is tegenwoordig te sterk om nog weg te komen met uitvallers die zo'n grote hap uit je budget nemen. Kunnen we concluderen dat door alle websites en podcasts met tips de geluksfactor dus een steeds grotere rol gaat spelen?

Nijmos
Ted de la course
Vauqeluin gebankt vandaag. Had niet verwacht dat hij ook op dit terrein zo hoog zou eindigen. Stelt...

Ik denk dat dat deels waar is. Deels denk ik dat krappere budgetten hier een averechts effect hebben. Door te moeten kiezen tussen topsprinters is het effect van het uitvallen van je ene topsprinter veel groter. Zelf zal het uitvallen van Almeida me een biet wezen, maar het uitvallen van Philipsen als enige topsprinter kost me een beker (sta nu zonder beide op 97% maar dat gaat niet blijven)

floda
Nijmos
Zo heel goed was het niet toch?

Nee, was na een berg al klaar... helaas.

valowitz
Ted de la course
Vauqeluin gebankt vandaag. Had niet verwacht dat hij ook op dit terrein zo hoog zou eindigen. Stelt...

Ik zou zeggen 50% kennis en 50% geluk 

Ottieman

Schmidt en Storer of Van der Poel en Merlier voor zekere punten?

Bittergarnituur
nasibal

Hahaha, serieus? Mijn hemel. Geef je ongelijk toe joh

BigMig

Ik was een beetje beteuterd dat ik Almeida uit m'n Scoritoteam was kwijtgeraakt. Maar nu blijkt dat ik met Vauquelin gewoon nog een stand-in-Almeida op de bank had. De man is een keer of 20 gelost en wordt gewoon 6e. Al reed Remco ook op wel heel bijzondere manier naar een prima dagresultaat.

Damesfietszadelruiker

Wat zit er toch in de soep bij VLaB? Een soort anti-doping...

kevinraar

352 punten heb de hele top 5 nummer 8 en 15 gestegen van 30.8 naar 37.7

morgen zelfde team als vandaag verwacht zelfde namen in de tijdrit

Laatst gewijzigd
valowitz

Soms is dit spel best makkelijk. Opstelling morgen en overmorgen is copy paste van vandaag😂

Scratzz
valowitz
Grappig dat er vanochtend pipo's waren die dachten dat Pogi 🌈 vandaag ging kraken en Bingo ⛑️ hun c...

Verstandige, veilige keuze. Er was een kans dat Pogacar meer last had van die val dan verwacht. Door het kiezen van Vingegaard nam je een risico van 6 punten minder (wat nu is gebeurd). Nou dat is toch bijna hetzelfde?

kevinraar

alleen nog twijfel rodriquez of skjelmose heb nu rodriquez erin staan

Laatst gewijzigd
nasibal
Nijmos
Ik vind helemaal niet dom om hem mee te nemen hoor. Heb het overwogen, maar vond zijn prijs te dicht...

Ik denk dat wij dezelfde prestaties van Crod anders interpreteren. Jij ziet het als 'achteruit rijden', ik zag het als 'valt me nog alles mee'. Ik denk dat het uitgangspunt je verwachting is. Ik had niet verwacht dat Crod in de eerste week mee zou kunnen met de echte toppers en heuvelrenners. Dan kom je automatisch in een groepje erachter terecht en verlies je wat tijd. Dat mag ook als je al niet voor die top 5 AK gaat. De silverlining zat hem in het feit dat hij vaak als een van de laatsten afhaakte en ook in het groepje daarachter gewoon relatief gemakkelijk leek te zitten. Had ik gehoopt dat hij het nog net iets beter zou doen? Natuurlijk. 

Even helemaal los van hoe ik gasten als Gall, Lipo en Mas inschat op dat soort parcours is het aanhaken van hun ook gewoon volledig op hun te betrekken ipv op Crod. Wat goed dat die gasten wél aan kunnen haken daar. 

Z'n Dauphine vond ik een teken aan de wand dat hij hier in de Tour voor de achterhoede van de top 10 mee ging doen. Z'n rijden in de eerste week vond ik daar eerder een bevestiging van dan een teken dat hij nóg slechter was. Dat hij vandaag, wanneer hij met 2 minuten voorsprong aan de Soulor begint al voor de top van de top van de Borderes wordt ingehaald en daarna ook niet meer kan aanhaken in een groep die uiteindelijk 20-25(?) man groot is was wel echt dramatisch. Ik denk inderdaad dat het warme weer daar, zoals bij zoveel renners vandaag, van invloed op geweest kán zijn. Hij kan natuurlijk ook gewoon slecht zijn, dat sluit het niet uit. Ik reken er dus ook niet even op dat hij morgen opeens top 10 rijdt. Maar als het (ook) de hitte was vandaag dan zie ik hem nog wel een paar etappes op het niveau rijden waar bijvoorbeeld Gall vandaag op reed. Zeker omdat zn uiteindelijke uitslag, gegeven het beeld van de etappe, nog best 'meevalt'. Was hij uiteindelijk op een half uur binnengekomen had ik ook niet gek meer opgekeken. 

Gaat dat genoeg zijn om z'n pick te rechtvaardigen? Nee, ik denk het niet. Maar dat is het risico wat je neemt bij dit soort renners. Je neemt dat risico ook als je gasten als Onley, Johanessen, Vauq etc als vast onderdeel van je bergteam meeneemt. Ja, een stuk goedkoper, maar ze moeten ook wel echt iets doen wat ze nog nooit hebben laten zien en je hooguit 'goede, onderbouwde hoop' op hebt deze Tour, daar ze in de voorbereiding zo uitstekend rijden. Doen ze dat niet zijn ze ook gelijk nutteloos in de bergritten. Crod had (heeft) daar vooraf nog wat marge en niet iets meer 'zekerheid'. 

Enfin, het moge duidelijk zijn dat ik van Crod ook niet persé wonderen of enorme uitschieters verwachtte. Maar ook niet direct uitschieters naar onderen. 

Laatst gewijzigd
Sjasfriet
valowitz
Grappig dat er vanochtend pipo's waren die dachten dat Pogi 🌈 vandaag ging kraken en Bingo ⛑️ hun c...

Ja lach er een beetje mee. ;)

Desondanks wel de top 8 en nummertje 15 in t team, dus ik klaag niet :)

De Tourminator

Ook hier vandaag Vauquelin helaas op de bank. Verder prima punten en weer een lichte stijging. Morgen verwacht ik ook weer goed te scoren en te stijgen. 

Ik heb vooraf wat meer tijd kunnen besteden en dat betaalt zich wel uit. Ook wel beetje geluk uiteraard. Ik heb Milan als enige sprinter. Hij ging voor groen, dat was de reden hem te nemen. MvdP was de concurrent van Philipsen. Mijn overige sprinters hadden beter gekozen kunnen worden, daar de nodige punten laten liggen. 

Roglic en WvA uiteindelijk niet gekozen, ik verwachtte meer van MvdP, Lipowitz en Jorgenson. Laatste valt vandaag tegen, hopelijk morgen wel top 10. En Onley, Vauquelin en Johannessen er altijd in gehad. Die waren voor die prijs niet moeilijk om te nemen. Ik vind ze wel veel beter presteren dan vooraf verwacht. 

Een gouden beker zit er dit jaar zeker weer in, nu nog goed opstellen. 

DennisdeMenniss
nasibal
Witte trui Crod komt dichterbij 

Des Proat! 😆😂

nasibal
DennisdeMenniss
Des Proat! 😆😂

Ja, dat liep even anders 😂

DennisdeMenniss

Vandaag Vauquelin opgesteld want ik zag allang aankomen dat hij gewoon met de beste mee omhoog zou peddelen. Nee gekheid, hij zou er naast gestaan hebben maar waar het uitvallen van Almeida en het wegvallen van Buitrago al niet goed voor is. Vauquelin en THJ opgesteld die een vracht met punten binnen harken. Het gemis van Onley is toch wel een dingetje aan het worden. Dat wordt de del Toro van de Tour. Op Onley/Gall na iedereen uit de top 9 en wat smerige OEAJEE punten gepakt met Yates. Klaarblijkelijk wou Roglic z'n onderbeentjes in de laatste 4-5 kilometer nog wat extra bij kleuren.. Nu maar hopen dat de zon in het restant van de Tour niet meer gaat schijnen. We stijgen gestaag en inmiddels aangekomen op 85,5%. Morgen maar Vingegaard een keer cappen denk ik 😝

Villa

Wat verwachten jullie morgen van een schmid? Kan tijdrijden en opzich ook een heuvel op maar zal die beter presteren dan de goedkope subtop bijv THJ, Vauq etc? 

Villa

.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 223 224 225 226

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.