Scorito Tour de France 2025

1 2 ... 224 225 226 227
DennisdeMenniss
nasibal
Ja, dat liep even anders 😂

Ach jah, soms zit het mee en soms zit het tegen. In ieder geval noteer ik hem alvast als goedkope opvuller voor de Vuelta 🙃

DennisdeMenniss
Villa
Wat verwachten jullie morgen van een schmid? Kan tijdrijden en opzich ook een heuvel op maar zal die...

Uit betrouwbare bronnen heb ik gehoord dat je hem niet moet opstellen, gewoon voor Vauquelin of THJ kiezen. Vauquelin is normaal gesproken de betere tijdrijder.. maar een klimtijdrit is vaak toch net ff anders.

Alucard

Opvallend dat de verrassingen van de Dauphiné (Lipo, TBJ) en Zwitserland (Onley, Vauq) dit jaar wél hun vorm perfect weten door te trekken. En dat voor samen 5 miljoen. 

DennisdeMenniss

Zag dat mijn pareltje Higuita ook een prima notering had. Met het tempo waarin sommige naar achteren vallen gaat die straks nog top 12 rijden 😂 

Verwachten we morgen iets van Healy/Higuita of Buitrago in de TT? 

Alucard

Almeida was vandaag als tweede binnen gekomen denk ik.

Mikkie tutorials
Villa
Wat verwachten jullie morgen van een schmid? Kan tijdrijden en opzich ook een heuvel op maar zal die...

Hij gaat voor etappes. Eerder werd hier gezegd voor 15 en 20. Hij kan het wel, maar maakt geen kans op goede klassering. 
bij mij gaat hij op de bank

DennisdeMenniss

Zullen ze Pogi met de Vuelta nu eindelijk eens 10 millies durven te maken? Zou wel gaaf zijn als ze dat gewoon een keer doen in combinatie met een krap budget. Dan valt er weer wat meer te puzzelen en krijgen we minder luckyshots. 

Villa
Mikkie tutorials
Hij gaat voor etappes. Eerder werd hier gezegd voor 15 en 20. Hij kan het wel, maar maakt geen kans...

Ja dat had ik ook in mijn achterhoofd, rest gaat zeker weten 100% knallen en bij schmid weet je t niet zeker.  Thnx voor de feedback mannen!

Nijmos
DennisdeMenniss
Zullen ze Pogi met de Vuelta nu eindelijk eens 10 millies durven te maken? Zou wel gaaf zijn als ze...

Dit wordt elke keer geroepen, maar juist niet! Maak pogacar 500k en het budget krap verder, prima. Maar het puzzelen moet gaan over die andere 19 renners. Niet over Pogacar. 

Dekkerony
Villa

Iedereen uit de top 10 AK klassering gaat voluit + Healy, Crod, Skjel, Oliveira, en Armirail..

Schmid verwacht ik dus ergens tussen 15 en 20

DennisdeMenniss
Nijmos
Dit wordt elke keer geroepen, maar juist niet! Maak pogacar 500k en het budget krap verder, prima. M...

Het is toch juist leuker om aan de onderkant te puzzelen en niet aan de bovenkant? Als je Pogi 500K maakt pakt iedereen hem en kun je waarschijnlijk alle toppers erin klikken. Dan ga je weer veel dezelfde teams zien. Maak je hem 10M dan kan je gaan strepen of andere renners niet meer opleveren onder aan de streep. Beetje hetzelfde als met Roglic in de Giro. Puzzelen voor gevorderden 😆

nasibal
Nijmos
Dit wordt elke keer geroepen, maar juist niet! Maak pogacar 500k en het budget krap verder, prima. M...

Hier volledig mee eens. Het is belachelijk dat hij steeds duurder wordt. Pogacar zal er altijd ingeklikt worden. Je kan hem net zo goed gratis maken. 

Bij de Giro hadden we trouwens een unicum: Roglic was toen in verhouding tot zn concurrenten zó veel duurder dat het het niet meer waard was om hem er in te klikken. Zelfs niet als hij de Giro gewonnen had, zolang zn concurrenten maar plek 2 t/m x hadden bezet. Datzelfde ga je krijgen als je Pogacar alsmaar duurder maakt. Iedereen blijft hem klikken, totdat niemand hem meer klikt. Overigens denk ik dat hij wel nog wat duurder dan 10 mil moet worden om dat punt te bereiken en ik denk ook dat er heel weinig grijs gebied tussen zit. 

Edit: 
Ik zie dat Deniss hier tegelijk met mij aan refereert, maar dus kennelijk vanuit een andere invalshoek. 

Laatst gewijzigd
Blaagstra

Ha, wat is nu eigenlijk het 'gevoel' hier op t forum qua prestatie UAE, na de pogiasfaltklapper van gister? Mijn gevoel is waar we vermoedelijk niet meer aan willen, en dat is versterkt vanaf de giro met jungster Del Toro met slechts 1 zwak fysiek moment in z'n 1e grote mensen giro. Welke onderbouwing is er dat er bijna 10% hogere waardes getrapt worden, na 1 week all in en gelijksoortig kaliber? Ik vraag t niet voor mezelf, voor m'n maatjes Matje en Thib.

berggie1987
Alucard
Opvallend dat de verrassingen van de Dauphiné (Lipo, TBJ) en Zwitserland (Onley, Vauq) dit jaar wél...

Ja inderdaad verrassend. Ik dacht het pak te slim af te zijn door bv lipo en in mindere mate thj in te schatten op een te vroege piek, dat blijkt een misrekening. 

mirkodek
Dekkerony
Iedereen uit de top 10 AK klassering gaat voluit + Healy, Crod, Skjel, Oliveira, en Armirail.. Schmi...

Waarom zou Healy voluit gaan? Die is z'n trui kwijt dus zal nu gewoon rustig aan doen lijkt me om zich te sparen voor een overgangsetappe. Of mis ik iets?

kevinraar

team voor morgen

pogacar

viningaard

jorgenson

lipowitch

gall

onley

johannessen

a.yates

nog 1 plek over rodriquez of skjelmose

Laatst gewijzigd
Mikkie tutorials
Blaagstra
Ha, wat is nu eigenlijk het 'gevoel' hier op t forum qua prestatie UAE, na de pogiasfaltklapper van...

Je denkt dat ze bij UAE een ketel met toverdrank hebben waar ze alle mannen voor een ronde in onderdompelen? 

Nijmos
mirkodek
Waarom zou Healy voluit gaan? Die is z'n trui kwijt dus zal nu gewoon rustig aan doen lijkt me om zi...

Op de site van ef zegt vaughters dat ze nog niet beslist hebben over gaan voor een top 10 plek met Healy. Het is daarnaast een 20 minuten inspanning, wat Healy opzich prima ligt

Nijmos
DennisdeMenniss
Het is toch juist leuker om aan de onderkant te puzzelen en niet aan de bovenkant? Als je Pogi 500K...

Ja uiteraard, maar dat gaat dan meer om prijsverschil. Als je pogacar even duur maakt als vingegaard en evenepoel samen, wordt het interessant. Anders niet.

Overigens bedoelde ik natuurlijk dat het niet uitmaakt of je 50 miljoen budget geeft en pogacar 10 miljoen maakt, of 40.5 miljoen budget en pogacar 500k. Het resultaat is hetzelfde: 19 renners voor 40 miljoen. En gelukkig maar. Je wil helemaal niet dat de gok wel of geen pogacar beslissend is voor het spel.

Nijmos
kevinraar
team voor morgen pogacar viningaard jorgenson lipowitch gall onley johannessen a.yates   nog 1 plek...

Geen slecht team kevin. Ik zou denk k voor rodriguez gaan. Ik verwacht dat skjelmose laat lopen en rodriguez ergens tussen 10 en 15 eindigt.

Dekkerony
mirkodek
Waarom zou Healy voluit gaan? Die is z'n trui kwijt dus zal nu gewoon rustig aan doen lijkt me om zi...

Ik had Healy vooraf voor deze klimtijdrit in mn team als 500k man. Maar op het laatst gewisseld voor....#drama keuze. En met wel Onley en Vauq had ik met hem op Goud gestaan ws.

Maar met die futuristische helm van Healy denkt ie zelf vast ook te gaan vlammen in de tijdrit en kan top 10 AK rijden(promo EF)

Stel je m op of kies je voor de zekere team punten..

Mikkie tutorials
Nijmos
Ja uiteraard, maar dat gaat dan meer om prijsverschil. Als je pogacar even duur maakt als vingegaard...

Wordt het spel er leuker van wanneer de bankzitters net als bij het voetballen halve punten krijgen? Of worden we dan lui en krijg je verdere nivellering?

Keshi
berggie1987
Ja inderdaad verrassend. Ik dacht het pak te slim af te zijn door bv lipo en in mindere mate thj in...

Ja, dat is wel veranderd. Vroeger kon je een Moreau na zijn zoveelste goede prestatie in de Dauphine altijd uit je ploeg laten. Nu met nog een hoogtestage tussendoor is het lastig inschatten of ze al piek zijn of dat nog moeten worden. Met dat jongere renners toch wel veel sneller in een top 10 komen, ik vind het fiks lastiger dan een aantal jaar geleden.

KV
Nijmos
Op de site van ef zegt vaughters dat ze nog niet beslist hebben over gaan voor een top 10 plek met H...

Haha. Diezelfde Vaughters die gisteren nog voor het podium ging met Ben. 

DesproatMichiel
Nijmos
Ja uiteraard, maar dat gaat dan meer om prijsverschil. Als je pogacar even duur maakt als vingegaard...

Sluit mij hier wel bij aan maar het gaat ergens ook wel om de verhouding van zijn prijs tov andere renners, toch? Stel Pogi kost 7 mil en een renner die de helft van zijn punten pakt dan 4.5-5 mil maken vind ik uit balans. Dat heeft ook met een ander aspect te maken.

Bij Pogi zou je eigenlijk ook teampunten in zijn prijs zou moeten meerekenen, niet enkel zijn eigen punten. Wellicht doet Scorito dat maar dit haal ik er niet echt uit. Zijn teamgenoten zijn in de regel vrij goedkoop voor zowel dagopstellingen als ook eindafrekening. Zelfs als ze geen eigen potentieel hebben. Hoewel ik zelf buiten Almeida alleen voor Wellens ging was een vierde UAE weliswaar geen spannende maar wel een heel logische keuze. Naar mijn mening tellen teampunten en truipunten vanuit klassementen net te veel mee, tenzij die knechten nog nét wat duurder worden gemaakt als het zo duidelijk is dat iemand er bovenuit stijgt. Het loont dan in de regel denk ik onvoldoende om voor mannen als Gall, Buitrago, Martinez te kiezen. Je kunt de goede eruit vissen maar de kans dat je 1.5 mil UAE knecht levert én je hem opstelt is aanzienlijk groter.

Hoe denken jullie hierover tav Pogi dan wel UAE prijzen?

1 2 ... 224 225 226 227

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.