Scorito Tour de France 2025

1 2 ... 224 225 226 227 »
Nijmos
DesproatMichiel
Sluit mij hier wel bij aan maar het gaat ergens ook wel om de verhouding van zijn prijs tov andere r...

Mijns inziens waren de goedkope uae-mannen deze ronde minstens een halfje en eigenlijk een miljoen te goedkoop. Ik ben het dus volledig met je eens. Juist omdat het geen spannende keuzes zijn, mogen ze mijns inziens standaard te duur zijn. Je betaalt ten slotte voor punten én voor zekerheid. Nu haalt Gall in de bergetappes misschien nét meer punten maar je liep wel het risico op het lot van buitrago of van oconnor.

Los daarvan ben ik het met je eens dat de impact van trui en teampunten net te groot is. Soms accumuleert dat zodanig dat tegen één renner al amper meer te spelen valt. Ik zou wel voorstander zijn van een kleine aanpassing van de spelregels.

Nijmos
KV
Haha. Diezelfde Vaughters die gisteren nog voor het podium ging met Ben. 

Ik geef het alleen maar mee. Zeg niet dat ik erin geloof ;)

Nijmos
Mikkie tutorials
Wordt het spel er leuker van wanneer de bankzitters net als bij het voetballen halve punten krijgen?...

Ik vind dit geen goed idee. Het leuke aan scorito boven andere spellen is juist dat je niet "gewoon 20 goede renners" selecteert, maar per etappe het liefst 9 goede, en niet minder dan dat maar ook zeker niet teveel meer dan dat want dan kom je elders tekort. Het andere leuke is dat je daardoor heel selectieve keuzes moet maken in je opstelgedrag én de tour heel goed moet volgen. Alleen dan weet je of het een ak dag wordt of een vluchtersdag of een sprint, want dat is van meer afhankelijk dan parcours. Ik zou dus nog eerder geneigd zijn het moeilijker te maken door juist nog maar 8 renners op te stellen, uit een selectie van 30 (zoals een wielerploeg), dan om de selectie vooraf doorslaggevende r te maken. Juist met de dagopstelling maak je het verschil.

TourDeFranceUnchained
Blaagstra
Ha, wat is nu eigenlijk het 'gevoel' hier op t forum qua prestatie UAE, na de pogiasfaltklapper van...

Ik heb gelezen dat hij 10 seconde per kilometer voorsprong behaalde. Is dit ook gelijk aan 10% hogere waardes? Hij is nog altijd 32 seconde langzamer dan Bjarne Riis in 1996. Slechte prestatie dus, had beter gekund😜

Vingegaard was overigens een dikke halve minuut langzamer vandaag op de Hautacam dan zijn prestatie in 2022. Je zou eerder verwachten dat hij een halve minuut sneller zou zijn als je progressie boekt op allerlei vlakken (fysiek, materiaal, voeding, etc.) Denk dus vooral dat dit verschil te danken is aan een misschien iets wat mindere Vingegaard vandaag. Zie ook hoe Lipowitz nog erg dichtbij kwam op het einde.

Dat die 2 boven de rest uitsteken is natuurlijk niets nieuws. Vingegaard won in 2023 de Tour met 7 minuut voorsprong op nummer 2 Pogacar en 11 minuut op nummer 3 Yates. Dus zeg het maar hoe zo iets allemaal kan... Natuur talent(en)?

Edit: ben overigens niet van mening dat beide heren bepaalde middeltjes zouden gebruiken. Lijkt me overigens ook een "gevoelig" onderwerp en niet helemaal aansluitend op dit specifieke forum, mocht je hier al op doelen met je bericht...

Laatst gewijzigd
Nijmos
Keshi
Ja, dat is wel veranderd. Vroeger kon je een Moreau na zijn zoveelste goede prestatie in de Dauphine...

Padun zijn we ook nog niet vergeten;). Ik denk trouwens dat het vooral een prijs-risico inschatting is. Ik zag weinig aanleiding om te denken dat Onley, Thj en vauquelin niet naar de tour toe wilden pieken. En ik denk dat ploegen steeds beter weten hoe ze moeten periodieken. Dat ze goed aan de tour zouden beginnen leek me dus wel te verwachten, maar dat dat ook op ak niveau in de tour goed zou uitpakken was onwaarschijnlijk. Er was geen enkele reden om Onley in een ak beter te verwachten dan Roglic of Jorgenson. 

Wat je wel kon inschatten was dat Onley 1) mee zou punchen voor elk uci punt (zie Poole in de giro; 2) zonder tegenslag daardoor top 5 zou kunnen staan in het jongerenklassement en top 15 a 20 in het algemeen klassement na een dag of 7. Hij 3) daardoor zeker ook nog mee zou doen in etappe 10 die hem ook zou moeten liggen; en 4)  hij als enige dsm klimmer van enig niveau ook daarna in de bergetappes de vooruitgeschoven man zou zijn, hetzij voor p12 ak, hetzij voor etappewinst.

Voor mij was dat voor 750k genoeg reden hem te kiezen. Voor anderhalf miljoen echter nooit van zn leven

KV
nasibal
Ik denk dat wij dezelfde prestaties van Crod anders interpreteren. Jij ziet het als 'achteruit rijde...

Je kan er natuurlijk wel niet naast kijken dat hij om de 1 of andere reden echt is beginnen underperformen na Romandië vorig jaar. Daarvoor liet hij een mooie gestage evolutie zien die toen abrupt werd afgebroken. Dit jaar deed hij er voor mij in het algemeen nog een negatief schepje bovenop. Zijn uitvallen in UAE zal er wel geen goed aan gedaan hebben maar hij zal toch plots tekenen van de 2023 Crod moeten laten zien alvorens ik hem nog ooit zal overwegen. 

Primozeh

Voor morgen nog een plekje over. Wie heeft een hogere kans om in de punten te rijden, Schmid of Buitrago

KV
TourDeFranceUnchained
Ik heb gelezen dat hij 10 seconde per kilometer voorsprong behaalde. Is dit ook gelijk aan 10% hoger...

Vooral dat feit van meer dan 30s trager zijn dan in 2022 waarbij het toen nog later in de Tour was én een zwaardere etappe zegt voor mij genoeg: ondanks een perfecte voorbereiding dit jaar is Ving duidelijk slechter dan toen terwijl Pog waarschijnlijk niet eens beter is dan vorig jaar. 
En Ving wordt te oud om dit nog recht te trekken, dus game over om ooit nog de Tour te winnen. 

Lorian Fipowitz

Meine Freunde!

Schmid, Merlier of Kuss als 9e man?

Lorian Fipowitz

Meine Freunde!

Lorian Fipowitz

Meine Freunde!

1 2 ... 224 225 226 227 »

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.