Mooi team! Ben benieuwd naar wat de komende dagen voor je gaan brengen. Ons bergteam lijkt behoorlijk op elkaar. Gister ben ik door Wellens en cap Buitrago ipv vd Poel gestegen naar 99,8%, plek 91.
Voor de komende bergetappes is dit mijn team:
- Pogi
- Vingegaard
- Lipo
- Gall
- Onley
- Johannessen
- Vauquelin
- Wellens
- Buitrago
Voor de vlucht & sprint wordt het erg karig:
- Merlier
- Bauhaus
- Bittner
- vd Poel
- Schmid
- Renard
Mijn uitvallers zijn:
- Almeida
- Evenepoel
- Philipsen
- Jeanniere
- Waerenskjold
Mijn hoop is deze ronde om mijn eerste gouden beker te halen, al verwacht dat ik nog wel iets ga zakken doordat de keuze wel echt minder is geworden met 5 uitvallers. Ben benieuwd of dit genoeg gaat zijn voor een gouden bekertje.
Ik sta nu nog op een mooie gouden beker (99.3), maar ik vrees toch wel voor een daling de komende dagen. De keuze voor Jorgenson ipv Lipowitz kan wel eens een dure worden.
voor AK etappes heb ik nog 8 namen over die ik er gelijk in klik. Waarschijnlijk aangevuld met Lenny Martinez. Dus:
1. Pogi
2. A Yates
3. Wellens
4. Vingegaard
5. Gall
6. Onley
7. Vauquelin
8. Johannessen
9. Lenny Martinez/Jorgenson
Voor de vlucht/sprint heb ik nog
10. Milan
11. Demare
12. Bauhaus
13. Dainese
14. MvdP
15. Gregoire
uitvallers: Evenepoel, Almeida, Jeanniere en Wærenskjold.
Het zijn voorlopig vooral Healy en Vauq die me nekken. Gall die 4e ipv 9e plaatsen bijeen aan het rapen is helpt ook niet. Kunnen we die niet laten verwateren? Dan neem ik dat sprintetappetje in 17 op de koop toe 😉
Vuelta gewoon lekker 4x uae, 4x visma, 4x trek en alle 8 de hypes mee :)
Zonder dollen, het gaat minder dan gehoopt, maar zeker niet slecht. Nog steeds 94%. Maar Vauq (waarom zit die niet in mijn team?) moet wel echt even normaal gaan doen nu.
Hier identieke situatie. Ook geen Vauq en Healy. In plaats daarvan koos ik voor Nys en Ganna. Heb me lelijk verkeken op Vauq. Sta nu op 93,2%. Heb nog wel Milan, dus hopelijk wint hij de groene trui en komt er woensdag nog een sprint. Maar een gouden bekertje gaat er niet komen.
Mijn FOMO voor Gall bleek toch terecht, Healy eigenlijk nooit echt overwogen...
Ik ga vooral hopen dat Roglic iedereen naar huis rijd (het liefste in zijn korte sokjes), dat is mijn enige echte verschilmaker. Momenteel op 93,3 met 7 renners uit de top 8 en een extra UAE (het beest Wellens).
95% lijkt me haalbaar met nog Merlier als cap.
Dat ongemak van een houterige knuffel van z'n enorm rechtopstaande vader, die daarmee neer op hem leek te kijken? Dus Tmen wordt gezien als “de jongen op de fiets” – een deelaspect – maar niet in zijn geheel, als compleet mens? Het totale mensprincipe. Daardoor blijft het innerlijke kind in hem zoeken naar dat ene moment waarop “papa” hem wél echt ziet. Die erkenning blijft uit, en dus blijft de drang? Iets zegt me dat jij hier meer van weet. Heeft ieder kind(m/v) deze behoefte niet? Of is het een bepaalde gevoeligheid? Wat kan Tmen doen hieraan? Boeiend hoor
Dit jaar voor het eerst serieus een scorito team gemaakt, na jarenlang ploegleider gespeeld te hebben.
Vooraf zo nu en dan hier gespiekt, vooral voor tips over een goede verhouding tussen AK mannen, sprinters en teampunten.
Wat wel echt leuker is als bij ploegleider is dat het aantal uitvallers veel minder invloed heeft op je positie.
Nu sta ik ondanks 5,5 uitvallers (almeida, rev, jeanniere, meeus waerenskjold en van Eetvelt) 214e, en ik heb goede hoop nog wat te kunnen stijgen.
Keuzes die goed uitgepakt hebben:
- milan als topsprinter, aangevuld met goedkope c sprinters. Had vooraf al het gevoel dat hij topfavoriet voor groen was.
- Geen roglic, verder alle klassementstoppers
- Veel punchers: vdp, gregoire, onley en vauq, waarbij de laatste 2 ook verrassend sterk waren in de bergen.
- Healy en TBJ waren zo goedkoop dat het voor mij nobrainers waren.
- Almeida en Wellens voor de teampunten, waarbij vooral Wellens erg goed uitpakte
Mijn team:
Ak: pogi, vin,rev, almeida, lipowitz, jorgenson, tbj, onley, vauquelin, gall, van Eetvelt
Punch: vdp, gregoire
Sprinters: milan, Jeanniere, waerenskjold, lund, meeus
Team: Wellens
Het is natuurlijk wel redelijk bizar dat THJ én Onley én Vauquelin én (wellicht) ook nog Healy hier nu op weg lijken te zijn naar top 10 AK. Voor elk van deze 4 namen had je vooraf kunnen bedenken dat dit er wellicht in zou kunnen zitten. Maar dat ze het nu alle 4 tegelijk aan het waarmaken zijn, dat druist toch behoorlijk in tegen alle scorito wielerwetten.
Kleine nuance: THJ vind ik eigenlijk niet in dit rijtje thuishoren. Die was zo sterk in de Dauphiné dat ik hem vooraf gewoon tot mijn AK-kern rekende. Onley was voor mij een 50/50 gokje, die bood geen zekerheid maar was echt wel van plan om een klassement te gaan rijden (speltip: niet teveel waarde hechten aan 'ritwinst is het hoofddoel', tuurlijk zegt de ploegleider dat over zijn 22-jarige klimmertje). Van Vauquelin en Healy had ik in de bergen echt niet meer verwacht dan héél misschien aanklampen voor p12-15 in de daguitslag en/of een keertje in de vlucht.
Ik heb het idee dat het nog heel dicht op elkaar staat.
Brons is plek 2452, dat is 3866 punten.
Zilver is plek 1226, 3930 punten.
Goud is plek 490, 3996 punten.
De nummer 200 heeft 4051, maar 55 punten meer. Pas daarna gaat het wat harder omhoog, rond plek 100 kom je in de regio met de mensen die bijna alles goed hebben gedaan met nog wel een verdwaalde Buitrago of Kuss.
Het uitvallen van Evenepoel en Almeida gaat nog voor een enorme verschuiving zorgen. Heb je nog 9 goede opties in de bergen maal 3 etappes tegenover iemand die dat niet meer heeft, of had je Evenepoel of Almeida helemaal niet in je team, dan kun je nog mijlenver omhoog kijken.
Zelf sta ik op 88.2%, 3757 punten. Gisteren +6 met Wellens, Laurance, Powless en truipunten) zonder Onley en Healy, dus dat is duur. Daarom de hele Tour rond 70-75% gebivakkeerd.
In de race: Pogacar, Wellens, Vingegaard, Lipowitz, Gall, Vauquelin, Martinez, Johannessen, Jorgenson - dat zijn er 9. Uiteraard ook nog Mathieu, en voor etappe 17 nog Merlier, Meeus, Penhoët, Renard. Als het meezit kan het nog prima een bekertje worden.
Sta op 94%, maar zoals eerder benoemd staat het nog dicht op elkaar. Een bekertje is zeker haalbaar, hopelijk mijn tweede gouden. Heb nog een prima bergteam staan, ondanks een paar uitvallers.
Pogi, Vingegaard, Roglic, A. Yates, Gall, Onley, Johannessen, Vauqelin, Wellens en Buitrago
Merlier, Meeus, Penhoët, Berckmoes, vdPoel (en van Wilder als teampuntensprokkelaar van Evenepoel, maar dat liep even wat anders)
Ik sta op een kansloze 75 procent.
Wel een paar goede keuzes gemaakt als Gall, arensman, simmons, Johannesen en vauquelin. Het uitvallen van Almeida en philipsen en Remco helpt niet, net als het niet leveren van Meeus. Roglic kan nog twee kanten op..
Ik mis vooral extra uae's na het uitvallen van Almeida, die leveren meer op dan mij gall of arensman. Eigen keuze natuurlijk, maar wel jammer
Prima team. Ik sta ook rond de 80% maar zie nog weinig groei potentieel voor mezelf. Ik mis Onley (want Gregoire gekozen), Johannessen (want ik had nog budget voor Buitrago), Healy (stom gemist). Almeida/Buitrago was pech, maar ik had denk ik iets meer AK moeten selecteren om dit soort pech op te vangen. Verder vallen Evenepoel en Jorgenson zwaar tegen in mijn team.
Alle dure sprinters was natuurlijk al een beetje een gedoemd plan vooraf. De meerwaarde van de dure sprinter nam zienderogen af met elke die je extra selecteerde. Nu kom je vooral lipowitz tekort voor een serieuze gooi naar de bekers denk ik?
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.